  • 1. Data: 2009-09-10 06:35:09
    Temat: Prześwit pod bramą garażową.
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Problem jakich zapewne miało już wielu...
    ;-)

    Mam sobie garaż w bryle budynku. Zamontowałem sobie bramę garażową.
    Niestety wylewki ostatecznej w garażu jeszcze nie mam, więc jest
    kilkunastocentymetrowa szczelina pod zamkniętą bramą. Wylewki na razie
    nie będę robił (bo najpierw instalacje i tynki), ale przed zimą
    wypadało by to jakoś zamknąć. I tu pytanie - jak załatać tą szczelinę?

    Mógłbym (i pewnie tak zrobię jak nie będzie lepszych pomysłów) wylać
    taką belkę kwadratową (lub prostokątną) która zatka tą szczelinę, a w
    przyszłości będzie naturalnym szalunkiem do docelowej wylewki (jakieś
    przeciwskazania?). Mogę też zrobić coś bardzo prowizorycznego (np.
    poprzyklejać styropian).... Macie jakieś dobre sposoby na tego typu
    problemy?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-09-10 06:45:56
    Temat: Re: Prześwit pod bramą garażową.
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    nie będę robił (bo najpierw instalacje i tynki), ale przed zimą
    wypadało by to jakoś zamknąć. I tu pytanie - jak załatać tą szczelinę?

    Ja bym polozyl pasek styro lub czegos elastycznego,na to belka drewniana
    odpowiednich
    rozmiarow, na to kolejny pasek styro lub czegos elastycznego. Jest to dosyc
    szczelna ochrona
    przed przewiewem powietrza i nawet troche przed utrata ciepla, latwo
    usuwalna,
    jezeli bedziesz chcial wjechac do garazu.

    Ale wydaje mi sie,ze wylewka na lawie fundamentowej i wylewka podlogi
    garazu to dwie rozne rzeczy. Te wylewki ze soba sie nie lacza, a
    przynajmniej
    IMHO nie powinny. Jezeli nie bedziesz wjezdzal do garazu, to zaszaluj i zrob
    wylewke na lawie, zeby brama byla szczelna, a na wiosne zrob wylewki na
    podlodze,
    dajac miedzy wylewkami dylatacje chocby z papy.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-09-10 09:36:44
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Krzemo napisał:
> [...]
    > kilkunastocentymetrowa szczelina pod zamkniętą bramą. Wylewki na razie
    > nie będę robił (bo najpierw instalacje i tynki),
    to jak zamontowałeś bramę ? bez tynków ?
    ale przed zimą
    > wypadało by to jakoś zamknąć. I tu pytanie - jak załatać tą szczelinę?

    Jeśli nie wjeżdżasz to przyklej styrodur, który został z fundamentów,
    lub styropian, który i tak musisz kupić na (pod) wylewki :)

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-09-10 10:05:48
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Wrz, 11:36, "rrr." <d...@w...or> wrote:
    > Użytkownik Krzemo napisał:> Problem jakich zapewne miało już wielu...

    > to jak zamontowałeś bramę ? bez tynków ?

    Tynk mam tylko na jednej ścianie, tam gdzie brama...
    ;-)

  • 5. Data: 2009-09-10 10:07:24
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
> [...]
    Co do przydatności styropianu pod wylewką w garażu,
    to zdania są raczej podzielone (vide: styropian pod kominkiem).

    Jezeli jest tam chudy beton, to po prostu przykręcił bym tam tymczasowo
    jakąś grubszą/e deskę/i / belkę drewnianą.
    A jak ma już coś tam wjeżdżać, to zrobić podjazd i zjazd z betonu,
    który w razie czego będzie można łatwo skuć
    (jakieś 1:6, czy coś w tym stylu).

    Pzdr

    JKK