  • 1. Data: 2009-09-11 07:12:51
    Temat: Ekogroszek z Czech a z Polski
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    W końcu musiałbym sie zaopatrzyć na zimę w ekogroszek. Przeszukiwałem
    allegro i znalazłem ceny od od 440zł do 720zł za tone (interesuje mnie
    wyłącznie workowany). Rozumię, że węgiel ma różną jakość zależną od
    kaloryczności, zawartości siarki itp, jednak cena ekogroszku z Czech to
    właśnie 440zł/tone! Parametry podane na strona nie wiele odbiegają od
    parametru ekogroszku za np. 720zł/tone, który został wyfedrowany w Polsce.
    Różnica w cenie jest duż, a czy w użytkowaniu też jest duża?
    Czy ktoś z Was ma doświadczenie z tym węgle z Czech: czy warto dac te 720zł
    za węgiel z Polski? Ze względów patriotyczny kupiłbym Polski, ale względy
    finansowe wywierają większą presję :)

    Pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2009-09-11 08:59:08
    Temat: Re: Ekogroszek z Czech a z Polski
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > W końcu musiałbym sie zaopatrzyć na zimę w ekogroszek. Przeszukiwałem
    > allegro i znalazłem ceny od od 440zł do 720zł za tone (interesuje mnie
    [..]

    A tak z ciekawosci - co i jaka technologia bedziesz budowal z tego
    ekogroszku?
    (!patrz temat grupy!)

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

  • 3. Data: 2009-09-11 09:52:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
    > [..]
    >
    > A tak z ciekawosci - co i jaka technologia bedziesz budowal z tego
    > ekogroszku?
    > (!patrz temat grupy!)

    Tutaj takie tematy tez sie dyskutuje, panie Nowy.

  • 4. Data: 2009-09-11 09:56:17
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 11 Wrz, 09:12, "Marcin" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > za węgiel z Polski? Ze względów patriotyczny kupiłbym Polski, ale względy

    Poczytaj tez na forum muratora.
    Groszech z czech to podobno wegiel brunatny, wszystko z nim jest ok,
    pali sie dobrze ale kalorycznosc nie ma prawa przekroczyc 20 MJ (czy
    jaka tam jest jednostka) a co za tym idzie trzeba kupic odpowiednio
    wiecej opalu.
    Nie nastawiaj sie tylko na workowany, workowanie 4-5 ton to 2-3 dni
    pracy popołudniu. Przy skonstruowaniu odpowiedniego trzymacza do
    worków to można to robić spokojnie samemu.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2009-09-11 09:59:33
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > [..]
    > A tak z ciekawosci - co i jaka technologia bedziesz budowal z tego
    > ekogroszku?
    > (!patrz temat grupy!)
    W piwnicy będzie ocieplał wypełniałniając wolną przestrzeń między
    ścianami. Ja też tak robię co roku. Syzyfowa robota, ale wyżej jakby
    cieplej było.

  • 6. Data: 2009-09-11 10:20:49
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Groszech z czech to podobno wegiel brunatny, wszystko z nim jest ok,

    To coś pomiędzy kamiennym a naszym brunatnym.

    > pali sie dobrze

    U mnie się nie sprawdził, gdy piec tylko musiał podtrzymywać żar, bo z tym
    miał problem przy wszelkich rozsądnych ustawieniach. Na samą CWU
    wychodziło niewiele mniej niż na CWU i CO, gdy był na takich ustawieniach
    pieca, przy których nie przygasał.

    > ale kalorycznosc nie ma prawa przekroczyc 20 MJ (czy
    > jaka tam jest jednostka) a co za tym idzie trzeba kupic odpowiednio
    > wiecej opalu.

    Ekonomicznie nie ma sensu sprowadzanie tego. Oczywiście to tylko moje
    zdanie. Jeśli już karać nasze kopalnie za ich ceny, to wybrałbym
    importowany z za wschodniej granicy. Na poprzedni sezon miałem taki
    podobno ruski o 150 zł tańszy niż nasz na składzie i IMO był jak dotąd
    najlepszy. Jeden wsad do pieca (brak dozownika) około 35 kg wystarczał na
    niemal cztery doby grzania CWU (brunatny na ~40 godzin), co gwarantowało
    CWU z pojemnika 2x120 litrów przynajmniej przez pełne cztery doby. Do
    rozpałki wystarczyło pudełko wypalonych zapałek plus jedna na wskrzeszenie
    ognia ;) Zwykłą tekturą z opakowań też rozpalałem. Nawet małym opakowaniem
    po proszku do prania. Do czeskiego trzeba było więcej i drzewa i
    cierpliwości. O niesortowanym miale piszę i być może to czyniło różnicę,
    więc tego szczegółu nie pomijam.

  • 7. Data: 2009-09-11 10:21:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj takie tematy tez sie dyskutuje, panie Nowy.

    mi to bardziej pasuje na na pl.rec.dom panie Stary

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 8. Data: 2009-09-11 12:47:54
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Problem w tym, że nie mam na razie gdzie trzymać ekogroszka luzem, choć
    wiem, że jest zdecydowanie tańszy na tonie.
    O tym, że węgiel z Czech to węgiel brunatny to też wiem i wiem, że ma
    mniejszą kaloryczność, ale znalazłem też coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item727453339_eko_groszek_z_cz
    ech_ekogroszek_worki_slask.html i
    to też jest z Czech!

    Pozdrawiam! Marcin

  • 9. Data: 2009-09-11 13:43:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mi to bardziej pasuje na na pl.rec.dom panie Stary

    Pasuja tu i tam, ze wskazaniem na tu, panie Jałowy.

  • 10. Data: 2009-09-11 14:38:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Pasuja tu i tam, ze wskazaniem na tu, panie Jałowy.

    absolutnie tu nie pasuje panie Lamerze
    nie tyczy się to żadnego budowania, tylko exploatacji

    biorąc twój tok rozumowania o telewizorach, antenach satelitarnych,
    głośnikach, bo jak o węglu to prawie o wszystkim co się w domu używa