    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogroszek z Czech a z Polski
    Date: Fri, 11 Sep 2009 12:20:49 +0200

    > Groszech z czech to podobno wegiel brunatny, wszystko z nim jest ok,

    To coś pomiędzy kamiennym a naszym brunatnym.

    > pali sie dobrze

    U mnie się nie sprawdził, gdy piec tylko musiał podtrzymywać żar, bo z tym
    miał problem przy wszelkich rozsądnych ustawieniach. Na samą CWU
    wychodziło niewiele mniej niż na CWU i CO, gdy był na takich ustawieniach
    pieca, przy których nie przygasał.

    > ale kalorycznosc nie ma prawa przekroczyc 20 MJ (czy
    > jaka tam jest jednostka) a co za tym idzie trzeba kupic odpowiednio
    > wiecej opalu.

    Ekonomicznie nie ma sensu sprowadzanie tego. Oczywiście to tylko moje
    zdanie. Jeśli już karać nasze kopalnie za ich ceny, to wybrałbym
    importowany z za wschodniej granicy. Na poprzedni sezon miałem taki
    podobno ruski o 150 zł tańszy niż nasz na składzie i IMO był jak dotąd
    najlepszy. Jeden wsad do pieca (brak dozownika) około 35 kg wystarczał na
    niemal cztery doby grzania CWU (brunatny na ~40 godzin), co gwarantowało
    CWU z pojemnika 2x120 litrów przynajmniej przez pełne cztery doby. Do
    rozpałki wystarczyło pudełko wypalonych zapałek plus jedna na wskrzeszenie
    ognia ;) Zwykłą tekturą z opakowań też rozpalałem. Nawet małym opakowaniem
    po proszku do prania. Do czeskiego trzeba było więcej i drzewa i
    cierpliwości. O niesortowanym miale piszę i być może to czyniło różnicę,
    więc tego szczegółu nie pomijam.