  • 1. Data: 2021-07-02 16:29:47
    Temat: Polski producent solidnych ręcznych narzędzi - istnieje taki?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy da się kupić ręczne narzędzia (kombinerki, wkrętaki, klucze...)
    polskiej produkcji, które mają wysoką jakość?

    Pytanie mi się nasunęło po obejrzeniu tego testu:
    https://www.youtube.com/watch?v=6bnqFwAf7HM

    --
    MN

  • 2. Data: 2021-07-02 16:53:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 2 lipca 2021 o 09:29:49 UTC-5 Marcin N napisał(a):
    > Czy da się kupić ręczne narzędzia (kombinerki, wkrętaki, klucze...)
    > polskiej produkcji, które mają wysoką jakość?
    >
    > Pytanie mi się nasunęło po obejrzeniu tego testu:
    > https://www.youtube.com/watch?v=6bnqFwAf7HM

    Heh, ten test jest przeciez chiny kontra chiny :)
    Jak chesz "polskie" to kup topex/parkside/drema czy cos w ten desen.

    W polsce chyba sie stalowych odlewow/odkuwek nie robi. CO2, koszt pradu, vatysraty,
    zusyśmusy...

    Nie wiem nawet czy podwykonawcy fiata czy opla maja jakiekolwiek odlewnie. Moge
    kumpla spytac skad korpusy pomp hamulcowych maja jak je skladaja. Ale obstawiam ze z
    chin.

  • 3. Data: 2021-07-02 17:00:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    chyba działa jeszcze https://kuznia-sulkowice.pl/oferta/narzedzia-reczne/

  • 4. Data: 2021-07-02 17:12:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    kumpla spytac skad korpusy pomp hamulcowych maja jak je skladaja. Ale obstawiam ze z
    Obstawiam że nie ma w Europie produkowanego samochodu w którym nie było by odkuwek z
    Polski. Akurat w branży kucia matrycowego mamy prawie mistrzostwo świata.

  • 5. Data: 2021-07-02 20:36:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.07.2021 o 16:29, Marcin N pisze:
    > Czy da się kupić ręczne narzędzia (kombinerki, wkrętaki, klucze...)
    > polskiej produkcji, które mają wysoką jakość?
    Ja chodzi o kombinerki to osobiście nie znam lepszych, niż RSEc 180
    produkcji jeszcze z PRL. Można kupić czasami nawet nowe z zapasów
    wojskowych, ewentualnie używane. Co do kluczy typu "żabka" to polecam
    Knipex Cobra - niestety nie są polskie.
    Jacek

  • 6. Data: 2021-07-04 21:08:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-02 20:36, Jacek wrote:
    > Ja chodzi o kombinerki to osobiście nie znam lepszych, niż RSEc 180
    > produkcji jeszcze z PRL.

    Z jakiegoś konkretnego powodu? Bo mi jakoś nie utkwiły mi w pamięci jako
    wyjątkowe pod jakimkolwiek względem, poza posiadaniem niezbyt często
    stosowanego (i używanego) patentu do cięcia drutu... A trochę nimi
    porobiłem swego czasu, chociaż nierzadko były to egzemplarze skrajnie
    wyeksploatowane.

  • 7. Data: 2021-07-07 20:19:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Końskie zdrowie do wypisywania głupot.
    I dziadzie "emigrancie" z budowy na czarno zapamiętaj raz na zawsze, że imię matki
    Polski pisze się dużą literą.

    -----

  • 8. Data: 2021-07-07 20:44:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-02 o 16:53, ptoki pisze:
    > Nie wiem nawet czy podwykonawcy fiata czy opla maja jakiekolwiek odlewnie.

    U nas w centrum miasta VW ma odlewnie. :-)
    https://www.volkswagen-poznan.pl/pl/fabryki/fabryka-
    na-wildzie

    Robert

  • 9. Data: 2021-07-09 22:57:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.07.2021 o 21:08, m4rkiz pisze:

> [...]
    > stosowanego (i używanego) patentu do cięcia drutu... A trochę nimi
    > porobiłem swego czasu, chociaż nierzadko były to egzemplarze skrajnie
    "Patent" do cięcia drutu jak dla mnie jest przydatny całkiem często. Mam
    2 pary takich kombinerek. Jedne zrobiły instalacje elektryczne w kilku
    budynkach i wyglądają dobrze, żadnych luzów. Izolacja rączek też jest z
    dobrego tworzywa. Mimo lat nic się nie kruszy, nie mięknie, nawet kolor
    trzyma.
    Jacek