  • 1. Data: 2021-07-01 11:31:03
    Temat: Re: Najm okazjonalny
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 30.06.2021 o 13:03, lleeoo pisze:
    > Temat prawie o budowaniu, mam mieszkanie które chcę wynająć i
    > zastanawiam się czy upierać się u potencjalnego najemcy z najmem
    > okazjonalnym? Warto na to tracić czas? Chcę wynająć
    > długoterminowo jeśli to coś zmienia.

    Najem okazjonalny polega na:
    1. Podpisaniu umowy najmu, zdobyciu oświadczenia właściciela innego
    lokalu ze zgodą na przyjęcie lokatora, podpisanie oświadczenia w formie
    aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji co do opuszczenia i
    opróżnienia lokalu.
    2. Zapłata kaucji i pierwszego czynszu najmu.
    3. Wydanie lokalu w posiadanie.
    4. Właściciel lokalu do eksmisji kłóci się strasznie z Twoim lokatorem i
    wycofuje zgodę.
    5. Lokator jest tak zdołowany, że przestaje Ci płacić.
    6. Idziesz do sądu, bo przecież masz 777 w akcie notarialnym, sąd
    przyklepuje klauzule wykonalności.
    7. Zlecasz komornikowi eksmisję a on po kilku dniach wraca do Ciebie i
    mówi, że nie ma dokąd eksmitować lokatora.

    Są dwie dobre drogi na ochronę właściciela mieszkania w najmie:
    1. Bardzo dokładna weryfikacja najemcy.
    2. Skorzystanie z usług firmy, która dostarczy Ci oświadczenie ze zgodą
    na przyjęcie lokatora i będzie gotowa go naprawdę przyjąć. Mogę taką
    firmę polecić - oni nie wycofują się z wystawionych oświadczeń.

    Można stosować obie.

    Stosuj umowy na czas określony na rok i podpisuj co roku nowe. Taka
    umowa po prostu kończy się po roku i jakby co szybciej pójdzie temat
    opróżnienia lokalu gdy lokator już nie ma tytułu prawnego do lokalu.

    A jak już będziesz mieć problem to możesz się do mnie zgłosić - ja
    kupuję mieszkania z takimi problemami. Z mniejszymi też ;)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 2. Data: 2021-07-01 12:35:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I kolejna umowa na czas określony po jakimś czasie automatycznie przedłuży się na
    czas nieokreślony?

    -----

  • 3. Data: 2021-07-01 12:37:57
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 01.07.2021 o 12:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > I kolejna umowa na czas określony po jakimś czasie automatycznie
    > przedłuży się na czas nieokreślony?

    Każda umowa najmu na czas określony zmienia się po zakończeniu w umowę
    na czas nieokreślony chyba, że strony sobie tego nie życzą. Ten problem
    rozwiązuje się przez odpowiedni zapis w samej umowie.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 4. Data: 2021-07-01 12:43:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapis zapisem, a stan faktyczny stanem faktycznym.
    I np. na podstawie stany faktycznego sąd ustali, że jest to umowa jednak na czas
    nieokreślony.
    Co też ma zalety, z uwagi na okres wypowiedzenia.

    -----

  • 5. Data: 2021-07-01 15:22:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 lipca 2021 o 14:02:26 UTC+2 lleeoo napisał(a):
> [...]
    > się tylko jednego że, jeśli w czasie trwania umowy oświadczenie o
    > przyjęciu lokatorów z jakikolwiek przyczyn straci ważność zostanę

    ndex.html
    Jeśli mieszkanie ma dwa pokoje i więcej stosujesz metode Siemiona z serialu
    Alternatywy. Wynajął murzynowi pokój za niska stawkę ale zaproponował wynajęcie
    reszty za dolary. Jak masz dwa pokoje to wynajmujesz jeden z opcją korzystania z
    całego mieszkania. Jeśli pojawiają się kłopoty wprowadzasz do nie wynajętego pokoju
    ekipę umilające życie najemcy. Należy tylko uważać żeby nie pojawił się pierwszy mąż
    żony Dąbczak.

  • 6. Data: 2021-07-01 22:19:00
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

> [...]
    ekipę umilające życie najemcy. Należy tylko uważać żeby nie pojawił się pierwszy mąż

    Jakby kto chciał próbować takich metod to polecam zagłębienie się
    wcześniej w poniższe tematy:
    1. Pozorność umowy
    2. Art. 193 Kodeksu karnego
    3. Art. 191 §1a Kodeksu karnego
    4. Art. 334 Kodeksu cywilnego

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 7. Data: 2021-07-01 22:21:10
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 01.07.2021 o 14:02, lleeoo pisze:

> [...]
    > się tylko jednego że, jeśli w czasie trwania umowy oświadczenie o
    > przyjęciu lokatorów z jakikolwiek przyczyn straci ważność zostanę

    O tym właśnie piszę powyżej. Ja w swoich najmach prowadzę dokładną
    weryfikację i odpowiednio reaguję na wszelkie problemy z powodów
    najemców. Jeśli jednak nie czujesz się pewnie to polecam Ci skorzystać z
    którejś z firm, które wystawiają oświadczenia i biorą takiego lokatora
    na klatę jakby co.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 8. Data: 2021-07-01 22:26:40
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 01.07.2021 o 12:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zapis zapisem, a stan faktyczny stanem faktycznym.
    > I np. na podstawie stany faktycznego sąd ustali, że jest to umowa jednak
    > na czas nieokreślony.
    > Co też ma zalety, z uwagi na okres wypowiedzenia.

    Stan faktyczny jest taki, że jeśli nie zgadzasz się na przedłużenie
    umowy najmu to lokator staje się lokatorem bez tytułu prawnego co skraca
    czas do ewentualnej eksmisji o całą procedurę skutecznego wypowiadania
    umowy najmu zgodnie z przepisami.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 9. Data: 2021-07-02 02:25:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 lipca 2021 o 22:19:02 UTC+2 Sebastian Rusek napisał(a):
> [...]
    żony Dąbczak.
    > Jakby kto chciał próbować takich metod to polecam zagłębienie się

    Widać że oblatany jesteś w przepisach. To daj jeszcze takie co można zastosować w
    przypadku gdy ktoś nie płaci ustalonego czynszu i nie chce się wyprowadzić. Chodzi o
    przepisy na podstawie których można w rozsądnym czasie np. dwóch tygodni od podjęcia
    decyzji o rozwiązaniu umowy bo najemca nie płaci np. trzy miesiące i zjadł kaucje
    wyprowadzić takiego lokatora. Potrzebne będą jeszcze działające przepisy na podstawie
    których wyprowadzony ureguluje zaległe rachunki, w równie rozsądnym czasie jak
    wyprowadzka.

  • 10. Data: 2021-07-02 07:32:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    których wyprowadzony ureguluje zaległe rachunki, w równie rozsądnym czasie jak

    Socjalizm polega na tym, że tym co mają, bo ciężko zapracowali - zabiera
    się, a nierobom się daje. Pandemia jest świetnym pretekstem aby to
    rozszerzać.
    W UK jak bierzesz pińcset plusy to dostajesz więcej - np. ocieplą Ci dom
    czy wymienią piec za darmo albo 10% wartości. Jak ciężko pracujesz i
    kupisz dom na wynajem, to lokatora legalnie ciężko się pozbyć.

    Lukasz