    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 1 Jul 2021 06:22:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Najm okazjonalny
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 lipca 2021 o 14:02:26 UTC+2 lleeoo napisał(a):
> [...]
    mieszkanie które chcę wynająć i> zastanawiam się czy upierać się u potencjalnego
    najemcy z najmem> okazjonalnym? Warto na to tracić czas? Chcę wynająć> długoterminowo
    jeśli to coś zmienia.> Najem okazjonalny polega na:1. Podpisaniu umowy najmu,
    zdobyciu oświadczenia właściciela innego lokalu ze zgodą na przyjęcie lokatora,
    podpisanie oświadczenia w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji co do
    opuszczenia i opróżnienia lokalu.2. Zapłata kaucji i pierwszego czynszu najmu.3.
    Wydanie lokalu w posiadanie.4. Właściciel lokalu do eksmisji kłóci się strasznie z
    Twoim lokatorem i wycofuje zgodę.5. Lokator jest tak zdołowany, że przestaje Ci
    płacić.6. Idziesz do sądu, bo przecież masz 777 w akcie notarialnym, sąd przyklepuje
    klauzule wykonalności.7. Zlecasz komornikowi eksmisję a on po kilku dniach wraca do
    Ciebie i mówi, że nie ma dokąd eksmitować lokatora.Są dwie dobre drogi na ochronę
    właściciela mieszkania w najmie:1. Bardzo dokładna weryfikacja najemcy.2.
    Skorzystanie z usług firmy, która dostarczy Ci oświadczenie ze zgodą na przyjęcie
    lokatora i będzie gotowa go naprawdę przyjąć. Mogę taką firmę polecić - oni nie
    wycofują się z wystawionych oświadczeń.Można stosować obie.Stosuj umowy na czas
    określony na rok i podpisuj co roku nowe. Taka umowa po prostu kończy się po roku i
    jakby co szybciej pójdzie temat opróżnienia lokalu gdy lokator już nie ma tytułu
    prawnego do lokalu.A jak już będziesz mieć problem to możesz się do mnie zgłosić - ja
    kupuję mieszkania z takimi problemami. Z mniejszymi też ;)-- PozdrSebastian Rusek

    > Dzięki za wyczerpujące informację, ja jako totalny laik obawiam
    > się tylko jednego że, jeśli w czasie trwania umowy oświadczenie o
    > przyjęciu lokatorów z jakikolwiek przyczyn straci ważność zostanę
    > z lokatorami których się nie pozbędę.
    > --
    > lleeoo
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/i
    ndex.html
    Jeśli mieszkanie ma dwa pokoje i więcej stosujesz metode Siemiona z serialu
    Alternatywy. Wynajął murzynowi pokój za niska stawkę ale zaproponował wynajęcie
    reszty za dolary. Jak masz dwa pokoje to wynajmujesz jeden z opcją korzystania z
    całego mieszkania. Jeśli pojawiają się kłopoty wprowadzasz do nie wynajętego pokoju
    ekipę umilające życie najemcy. Należy tylko uważać żeby nie pojawił się pierwszy mąż
    żony Dąbczak.