  • 1. Data: 2021-07-04 19:59:46
    Temat: System jednego klucza
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Musze wymienic kilka wkładek w domu i zastanawiam sie nad systemem
    jednego klucza.
    Ma to jakies minusy? Bo na razie widze same plusy.

    Drugie pytanie, jakie mi sie nasuwa - jak rozumiem, wkładka powinna sie
    jak najbardziej licowac z drzwiami tak zeby złodziej chcacy ja wyłapac
    nie miał za co chwyci. Dlaczego zatem tak wiele drzwi ma wkładke
    wysunieta o 5-10mm wzgledem drzwi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 2. Data: 2021-07-04 20:25:20
    Temat: Re: System jednego klucza
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 lipca 2021 o 19:59:47 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > jak najbardziej licowac z drzwiami tak zeby złodziej chcacy ja wyłapac
    > nie miał za co chwyci. Dlaczego zatem tak wiele drzwi ma wkładke

    Bo pewnie źle dobrali wkładkę.
    System jednego klucza wg mnie jest ok,.
    Z rok temu powymianialem właśnie wkładki na ten system.
    Wystającymi wkładkami w drzwiach wejściowych się nie przejmuj- złodzieje nie idioci i
    nie męczą się z drzwiami wejściowymi(widocznymi dla sąsiadów itp) tylko wleza łatwo
    drzwiami tarasowymi( zas mnielonietymii dla sąsiadów) czy innym oknem.

  • 3. Data: 2021-07-04 21:00:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-04 19:59, Budzik wrote:
    > Musze wymienic kilka wkładek w domu i zastanawiam sie nad systemem
    > jednego klucza.
    > Ma to jakies minusy? Bo na razie widze same plusy.

    Zalety są takie że wszystko jednym kluczem otworzysz, wady takie same.
    Czyli np. jak masz kłódkę z systemu na szopce z kosiarką to jak dasz
    ogrodnikowi czy 'znajomemu' klucz żeby pożyczył sobie kosiarkę to ma
    klucz od domu i wszystkich innych rzeczy - czyli warto stosować jeden
    system do zamknięcia drzwi o podobnych poziomach 'ważności', chyba że
    nie przewidujesz dawania klucza osobom niezaufanym.

    Ja osobiście preferuję zamki kodowe, zawsze to jedna rzecz mniej do
    noszenia, zmiana kodu zajmuje minutę, w zależności od zamka można mieć
    logowanie otwarć i nieudanych prób czy też kody jednorazowe.

    Wystającą wkładką specjalnie bym się nie przejmował - rozwiercić da się
    ją zawsze, a jeszcze prościej wybić jakąś szybę. Typowa wkładka zajmie
    zawodowcowi z pół minuty, to raczej zabezpieczenie przed tymi co chodzą
    i ciągną za klamki niż przed kimś kto ma umiejętności i chce faktycznie
    wejść do środka, tu bardziej trzeba iść w kierunku alarmu.

  • 4. Data: 2021-07-04 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Bo pewnie źle dobrali wkładkę.

    Tak mysle, ale zastanawia mnie popularnosc takiego złego dobierania.

    > System jednego klucza wg mnie jest ok,.
    > Z rok temu powymianialem właśnie wkładki na ten system.

    Dzieki

> [...]
    > wejściowymi(widocznymi dla sąsiadów itp) tylko wleza łatwo
    > drzwiami tarasowymi( zas mnielonietymii dla sąsiadów) czy innym

    To racja.
    Człowiek wydaje kase na zamki a złodziej potrzebuje minute...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 5. Data: 2021-07-04 22:26:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

> [...]
    > do noszenia, zmiana kodu zajmuje minutę, w zależności od zamka
    > można mieć logowanie otwarć i nieudanych prób czy też kody

    A co jak przypadkiem zabraknie prądu?
    Jakie sa ceny takich rozwiazań? Pokazesz z czego korzystasz i jestes
    zadowolony?

    Dziekuje

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 6. Data: 2021-07-04 23:22:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-04 o 21:00, m4rkiz pisze:

> [...]
    > co chodzą i ciągną za klamki niż przed kimś kto ma umiejętności i chce
    > faktycznie wejść do środka, tu bardziej trzeba iść w kierunku alarmu.

    Rozwiercić to się dają tylko najtańsze wkładki. Wkładki o podwyższonej
    klasie mają specjalne łączniki, które uniemożliwiają wyjęcie połówki
    wkładki po jej złamaniu oraz bolce z bardzo twardej stali, które
    powodują, że każde wiertło się łamie/pęka podczas próby rozwiercania
    wkładki.

    Jeżeli chodzi o włamania to dla złodziei łatwiej jest sforsować
    wystającą, tanią wkładkę w drzwiach niż wybijać okno, ponieważ wyłamanie
    wkładki nie powoduje hałasu. Natomiast wybiciu szyby towarzyszy spory,
    charakterystyczny hałas, który postawi na nogi wielu sąsiadów. Kolejnym
    sposobem na włamania są uchylone okna i klamki w oknach bez zamków.

    Zamki kodowe? Nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, ponieważ bywa zawodne,
    a przy tym jest kosztowne. Poza tym poziom bezpieczeństwa takich zamków
    współpracujących z elektrozaczepami jest bardzo niski. Natomiast
    porządny zamek z serwomechanizmem jest bardzo drogi.

    Co do szopki i kosiarki to sprawę można załatwić tzw. systemem "Master
    Key". Zamki w szopie otwiera się kluczami, które można spokojnie
    udostępniać ogrodnikowi, ale kluczami tymi nie otworzy żadnych innych
    drzwi. Zaś domownicy mogą dysponować kluczem, który otwiera wszystkie
    zamki.

    http://www.plazaserwis.pl/jak-dziala-system-master-k
    ey/

  • 7. Data: 2021-07-04 23:50:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 4 lipca 2021 o 12:59:47 UTC-5 Budzik napisał(a):
> [...]
    > jak najbardziej licowac z drzwiami tak zeby złodziej chcacy ja wyłapac
    > nie miał za co chwyci. Dlaczego zatem tak wiele drzwi ma wkładke

    Jak ci ktos podwedzi jedna wkladke i sobie klucz dopasuje to wejdzie wszedzie tak jak
    do siebie.

    Jak te wszystkie drzwi sa do jednej przestrzeni to w sumie jeden kit. Jak do roznych
    to zwiekszasz ryzyko utraty wiekszej ilosci dobytku.

    No i jak juz wspomnialem, jak ktos podwedzi wkladke z komorki i sobie klucz dorobi to
    na drugi dzien przyjdzie do domu...

  • 8. Data: 2021-07-05 00:01:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-04 22:26, Budzik wrote:

    > A co jak przypadkiem zabraknie prądu?

    zasilacz buforowy, a ostatecznie klucz przy wielodniowym braku zasilania

    > Jakie sa ceny takich rozwiazań? Pokazesz z czego korzystasz i jestes
    > zadowolony?

    W poprzednim domu miałem graty z orno, wydłubałem sobie to sam ale to
    było jakieś 8 lat temu. Koszt rzędu 250 za zasilacz z akumulatorem, 100
    za rygiel i 300 za klawiaturkę z rfid plus pół dnia.

    Teraz kiedy zrobiło się to popularniejsze rozwiązano kilka krytycznych
    problemów z bezpieczeństwem (które akurat w moim zastosowaniu nie były
    wtedy istotne) tj. oddzielenie modułu sterującego (w tym przekaźników
    które można uruchomić zewnętrznym magnesem lub stosowanie przekaźników
    półprzewodnikowych) od klawiatury, nie stosowanie ferromagnetyków w
    mechanizmach rygla etc.

    W nowym będę robił w ciągu kilku miesięcy więc jak coś fajnego trafię to
    się podzielę.

    Generalnie wyznaję zasadę że jak ktoś chce wejść to wejdzie (wyważając
    drzwi, rzucając cegłą w okno, czy też biorąc drabinę od sąsiada,
    rozbierając dachówki pod oknem dachowym, łamiąc łatę i kopiąc w płytę gk
    - autentyk z okolicy) i skupiam się nie na powstrzymaniu a bardziej na
    wykrywaniu tego faktu, możliwości ustalenia kto to i szybkiej reakcji
    (alarm + cctv).

  • 9. Data: 2021-07-05 13:52:07
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 04.07.2021 o 23:22, Uzytkownik pisze:
    > Wkładki o podwyższonej
    > klasie mają specjalne łączniki, które uniemożliwiają wyjęcie połówki
    > wkładki po jej złamaniu
    Jakie to dokładnie wkładki? Możesz podać konkretne modele albo linki do
    nich?

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 10. Data: 2021-07-05 14:34:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.07.2021 o 21:26, Budzik pisze:

    > A co jak przypadkiem zabraknie prądu?
    > Jakie sa ceny takich rozwiazań? Pokazesz z czego korzystasz i jestes
    > zadowolony?
    tu gdzie jestem duże obiekty stosują zamki na baterie. Baterie
    wytrzymują długo, a stosowane są np. przy wejściu do gabinetu
    lekarskiego, więc używane dość często. Po odczytaniu pestki jakiś mikro
    silniczek umożliwia użycie klamki zewnętrznej, wewnętrzna działa
    normalnie cały czas. W przypadku całkowitego padnięcia zasilania lub
    czytnika można to awaryjnie otworzyć przykładając programator (na
    zewnątrz ma trzy piny do których można się przyłożyć wtyczką,
    przynajmniej w niektórych wersjach). Szukaj pod nazwą Salto door. Część
    z nich komunikuje się radiowo z PC, współpracują z 'normalną'
    (przewodową) kontrolą dostępu i mają sporo opcji, więc pewnie nie jest
    to tanie rozwiązanie, ale może znajdziesz sobie jakieś zamienniki (do
    domu potrzebujesz bardzo uproszczoną chińską wersję ;)

    Z resztą co do baterii - znajomy kupił sobie tydzień temu zestaw kamer
    bezprzewodowych (nie wiem dokładnie,ale chyba ok. 2MPix z WiFi) z
    wbudowanym akumulatorem. Nagrywają na bezprzewodowym NASie swojej firmy.
    Ponoć bateria w kamerze (a nie jest jakaś wielka, nie przyglądałem się,
    ale na oko to może wielkości 3x18650) ma wytrzymać do roku (!), później
    podładowuje to z usb. Jak wytrzyma 3 miesiące bez ładowania, to będę w
    szoku.

    Lukasz