  • 1. Data: 2021-07-04 21:59:44
    Temat: Hermetyczne połączenie przewodów pod ziemią
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Musze zrobic kilka połączeń przewodów pod ziemia tak zeby na lata o tym
    zapomniec.
    Jak to zrobić dobrze i w miare tanio?

    Najciekawszy sposób jaki znalazłem na ten moment to puszka
    np taka:
    https://allegro.pl/oferta/puszka-polaczeniowa-puh-3p
    k-2-hermetyczna-
    ip68-9698138627

    i zawartosc zalac preparatem seal 511.

    Jak sadzicie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 2. Data: 2021-07-05 06:38:57
    Temat: Re: Hermetyczne połączenie przewodów pod ziemią
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 4 lipca 2021 o 14:59:47 UTC-5 Budzik napisał(a):
> [...]
    > zapomniec.
    > Jak to zrobić dobrze i w miare tanio?
    >
    > Najciekawszy sposób jaki znalazłem na ten moment to puszka

    Puszka jak puszka ale imho bez sensu robic jakies zalewanie zywica jak dajesz puszke.

    Albo daj puszke, troche naddatku kabla i zakop tak zeby dalo sie kiedys odkopac albo
    zalej zywica i zakop modlac sie zeby ta zywica jakos nie zareagowala z izolacja
    kabla.

    Jak tam masz sucho to w sumie obojetnie jak zrobisz i bedzie dobrze. Jak masz mokro
    to nikt ci gwarancji nie da kiedy to padnie i albo sygnal bedzie kiepski albo
    roznicowka zacznie wybijac.

    Jakbym ja robil to bym wzial kawalek kanalizacyjnej rury pcv, wkopal pionowo w
    miejscu laczenia i te puszke co pokazales dal do tej rury tak aby woda mogla cieknac
    w dol a przykryc to zwyklym dekielkiem i przysypac ziemia. Jak calosc ma byc pod
    kostkami to bym se zaznaczyl te pare kostek zeby wiedziec gdzie ewentualnie rozebrac.

  • 3. Data: 2021-07-05 08:16:38
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-07-04 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > zapomniec.
    > Jak to zrobić dobrze i w miare tanio?
    >
    > Najciekawszy sposób jaki znalazłem na ten moment to puszka

    Mufa kablowa hermetyczna (zwykła lub żelowa), ew. "zestaw naprawczy"
    termokurczka z klejem (tu polecany palnik gazowy).

    Robak

  • 4. Data: 2021-07-05 18:20:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.07.2021 o 21:59, Budzik pisze:
    > Musze zrobic kilka połączeń przewodów pod ziemia tak zeby na lata o tym
    > zapomniec.
    > Jak to zrobić dobrze i w miare tanio?
    Ja polecam mufę kablową zalewaną żywicą poliuretanową. Mam u siebie
    przewód telefoniczny 40 żyłowy połączony w ten sposób. Przewód jest w
    ziemi 40 lat i po uszkodzeniu ma założona mufę jakieś 18-20 lat temu i
    nic się nie dzieje.
    https://allegro.pl/oferta/mufa-kablowa-zywiczna-prze
    lotow-5x1-5-10-15071-7649489676
    Nie wierzę w żadne wynalazki bez żywicy. Pod ziemią jest zawsze
    wilgotno, do tego zmiany ciśnienia i temperatury dlatego polaczenie bez
    zalania żywicą prędzej, czy później zamoknie.
    Jacek