  • 1. Data: 2017-09-09 19:34:45
    Temat: Pomysł na płaski kanał
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Szukam czegoś co mogłoby być kanałem do puszczenia w nim wody, czyli
    szczelne i nierdzewne, ale też ma to mieć właściwości przewodzące (czyli
    najlepiej metal), bo ta woda ma odbierać ciepło z tego kanału. Ma on być
    elementem chłodzącym.

    Przekrój prostokątny, szerokość od 120mm do 150mm, wysokość 20mm,
    ostatecznie 30mm. Długość około 1,5 m.
    Ewentualnie mogłoby być z jednej strony płaskie a z drugiej zaokrąglone, bo
    ciepło ma odbierać tylko płaskim spodem.

    Czy coś takiego przychodzi komuś do głowy? Czego i gdzie szukać?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2017-09-09 19:38:23
    Temat: Re: Pomysł na płaski kanał
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 9 Sep 2017 19:34:45 +0200, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > ciepło ma odbierać tylko płaskim spodem.
    >
    > Czy coś takiego przychodzi komuś do głowy? Czego i gdzie szukać?

    Coś takiego, ale o połowę niższe:

    http://allegro.pl/kanal-prostokatny-5x15cm-50cm-ocyn
    k-do-dgp-i6016428840.html

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2017-09-09 19:50:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idz do dekarzy to zrobia.

  • 4. Data: 2017-09-09 23:12:09
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 września 2017 19:34:47 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> [...]
    > ciepło ma odbierać tylko płaskim spodem.
    >
    > Czy coś takiego przychodzi komuś do głowy? Czego i gdzie szukać?

    Zapytac w blachowni. Oni moga ci naciąć i na rolkach wygiąć takie kształtki.

    Ewentualnie Blachy do rygipsów. Niestety one nie są zamknietymi profilami...

  • 5. Data: 2017-09-10 21:38:45
    Od: g...@g...com

> [...]
    > szczelne i nierdzewne, ale też ma to mieć właściwości przewodzące (czyli
    > najlepiej metal), bo ta woda ma odbierać ciepło z tego kanału. Ma on być

    Co planujesz? Chłodzenie sufitowe?

  • 6. Data: 2017-09-10 22:53:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 9 Sep 2017 19:34:45 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

> [...]
    > ciepło ma odbierać tylko płaskim spodem.
    >
    > Czy coś takiego przychodzi komuś do głowy? Czego i gdzie szukać?

    Jak na moje oko to szukasz czegoś takiego:
    https://metal-e.pl/pl/p/PROFIL-ALUMINIOWY-150x30x2-m
    m/524

    Tylko uważaj na korozję.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2017-09-11 14:29:04
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 10 Sep 2017 22:53:38 +0200, Borys Pogoreło wrote:

    > Jak na moje oko to szukasz czegoś takiego:
    > https://metal-e.pl/pl/p/PROFIL-ALUMINIOWY-150x30x2-m
    m/524

    > Tylko uważaj na korozję.

    Dokładnie takie coś, szkoda, że nie 20 tylko 30 mm grubości, ale to już
    detal. Traciłem nadzieję, że coś takiego znajdę :-)
    Dzięki wielkie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 8. Data: 2017-09-11 14:31:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 11 Sep 2017 14:29:04 +0200, Roman Tyczka wrote:

    m/524

    > Dokładnie takie coś, szkoda, że nie 20 tylko 30 mm grubości, ale to już
    > detal. Traciłem nadzieję, że coś takiego znajdę :-)
    > Dzięki wielkie.

    Dopiero zobaczyłem, że jest i 20mm! Teraz to już w ogóle jestem cały happy
    :-)

    ps. co masz na myśli z korozją? ponoć utlenia się wierzchnia warstwa alu a
    sam tlenek jest już nierozpuszcza;ny w wodzie, więc problem nie powinien
    istnieć. Wiesz coś więcej?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 9. Data: 2017-09-11 22:04:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 11 Sep 2017 14:31:30 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

> [...]
    > sam tlenek jest już nierozpuszcza;ny w wodzie, więc problem nie powinien

    Jeśli to chcesz łączyć z innymi metalami, to może zacząć wyżerać to
    elektrochemicznie. Ale jeśli dasz inne amelinium lub plastik, to będzie
    dobrze.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2017-09-12 12:12:36
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 11 Sep 2017 22:04:13 +0200, Borys Pogoreło wrote:

    > Jeśli to chcesz łączyć z innymi metalami, to może zacząć wyżerać to
    > elektrochemicznie. Ale jeśli dasz inne amelinium lub plastik, to będzie
    > dobrze.

    Nie będę łączyć z metalem, to będzie coś a'la chłodnica, zatkane z obu
    stron jakimś plastikiem (nie wiesz czy takich zaślepek nie ma gotowych?) i
    wkręcone plastikowe dynksy do podłączenia rurek.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka