  • 1. Data: 2017-09-08 19:31:46
    Temat: Tak se dumam o ociepleniach.
    Od: s...@g...com

    Taki filmik mi sie napatoczył:
    https://www.youtube.com/watch?v=0Hh5MYv7lWc

    Zafukali se ludki złą pianką i cierpią.
    O ile zrozumiałe jest ze błąd polegał na tym ze złej pianki użyto o tyle nie rozumiem
    czemu sobie styropianu na tym poddaszu nie dali i ewentualnie nie ofukali go dookoła
    pianką.

    Może dlatego ze styro sie degraduje od wysokich temperatur? No ale w ontario wielkiej
    hicy to nie mają...

    No i tak mnie naszło. Jakie oni mają wspolczynniki przewodnosci tych scian.
    Nie raz i nie dwa słysze od ludzi zza wody ze mają bardzo ciepłe domy.

    Ale u nich chyba nie ma tyle izolacji co u nas czyli sciana plus 10-15cm styro.

    Trza by dopytać.

    Moze ktos wspomóc przewodnoscia przegród:

    cegła lita 30cm + 10 cm styro
    porotherm 30-40cm + 10cm styro
    ytong 30-40cm + 10 cm styro

    Te grubosci scian to tak z sufitu wzialem, nie wiem jakie sa standardowe wymiary
    bloczków...

    Bo cos mi sie zdaje ze taka sciana porothermowa plus bidne 10cm styro to lepsze jest
    niz te hamerykansko kanadianskie domki...

  • 2. Data: 2017-09-08 20:04:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze to nie chodzi o cieple domy tylko o to ze maja w domach cieplo. Za woda maja
    duzo ropy i gazu i nie maja akcyzy od paliw. Kilowatogodzina z dostawa ok 20 groszy
    czyli jakies 5 centow. To tak jak by w Polsce ktos kto zarabia 1800 placil za
    kilowatogodzine w pradzie 5 groszy. Nikt by sie nie pierdolil ze styropianami,
    piankami, welnami i jak by mu temperatura zima spadala w mieszkaniu do dwudziestu
    trzech stopni to by szedl do sklepu kupic jeszcze jeden grzejnik elektryczny.

  • 3. Data: 2017-09-08 20:25:44
    Temat: Re: Tak se dumam o ociepleniach.
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 20:04:24 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    trzech stopni to by szedl do sklepu kupic jeszcze jeden grzejnik elektryczny.

    Zgadza sie, to jest w pewnym stopniu prawda. Tyle ze hamerykance/kanadyjce za inne
    rzeczy placa jak za zboże (ubezpieczenie auta na miesiac to kwoty rzędu 400pln).

    Ale mnie wlasnie zastanawia na ile te domy sa cieple, na ile maja 18 stopni "bo tak
    lubimy" ;) a na ile wala gaz w piec czy prąd w grzałki...

  • 4. Data: 2017-09-08 20:40:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli sto dolarow przy najnizszej pensji 1800. Czyli to jak za zboze jest taniej niz
    w Polsce. Ktos z rodziny wyjechal na trzy letni kontrakt do usa. Zarabia na reke
    6000$. Jego partnerka nie ma kontraktu ale ma pozwolenie na prace. Pracuje w domu
    zarabia ok 4000$. Maja 10000$ miesiecznie i za mieszkanie placa 2000$. Ktos powie ze
    od chuja bo to osiem tysiecy zlotych. Ale przy ich zarobkach to 20% dochodu. W
    Warszawie zarabiali razem ok 10000zl a za mieszkanie placili 3000zl. To tam maja
    taniej i ladniejsze mieszkanie.

  • 5. Data: 2017-09-08 21:44:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 20:40 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Warszawie zarabiali razem ok 10000zl a za mieszkanie placili 3000zl. To
    > tam maja taniej i ladniejsze mieszkanie.

    Papier (Internet) wszystko przyjmie. Mieli farta w USA i wyjątkowego pecha
    w PL. Skoro miał takie wysokie zarobki w USA to był specjalistą w jakieś
    dziedzinie. W Wawie nie ma problemu z zarobkami na poziomie 10-20k PLN
    miesięcznie dla specjalisty. Dwupokojowe mieszkanie można wynająć za 2k.
    Jeśli żona obrotna to znajdzie robotę za 5-7k. Czyli mogą mieć 17-27k PLN
    przy czynszu 2k. Wychodzi na to samo. Koszty życia mniejsze, opieka
    zdrowotna tańsza i lepsza (w PL oczywiście). No i nie ma zagrożenia, że
    byle łachudra po dragach łeb odstrzeli...

    TG

  • 6. Data: 2017-09-08 22:34:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest specjalista ale nie w tej dziedzinie za dwadziescia tysiecy w Polsce. Tam tez
    nie jest specjalista za dwadziescia tysiecy dolarow miesiecznie. O tym ze opieka
    zdrowotna w Polsce jest na wyzszym poziomie tez mowil, chociazby dlatego jest lepsza
    bo tam cos takiego jak powszechna opieka zdrowotna nie istnieje. Ma ktos
    ubezpieczenie to w zakresie ubezpieczenia lecza. Jak ktos nie ma i ciezko zachoruje
    to zdechnie na ulicy albo wystawia mu taki rachunek ze zdechnie z glodu jak go
    zaplaci. Mowil tez ze tylu zebrzacych na ulicach Los Angeles ludzi nie widzial w
    Polsce jak byl najazd Rumunow. To ze Polska jest calkiem przyjemnym miejscem do zycia
    wiem dobrze. Jak by sie jeszcze udalo odebrac od niemcow kase za wojne to tutaj bylby
    prawie raj na ziemi.

  • 7. Data: 2017-09-08 23:09:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 22:34 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > przyjemnym miejscem do zycia wiem dobrze. Jak by sie jeszcze udalo
    > odebrac od niemcow kase za wojne to tutaj bylby prawie raj na ziemi.

    Z tą kasą to mam mieszane uczucia, coś czuję, że długoterminowo nam się to
    nie opłaci.
    Jak weźmie się za to obecna ekipa to będzie tragedia.
    Nic nie ugrają a stracą poparcie w całej Europie. Nie mamy polityków
    kalibru Ławrowa aby brać się za takie grube tematy.

    TG

  • 8. Data: 2017-09-09 00:38:34
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 19:31:51 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Bo cos mi sie zdaje ze taka sciana porothermowa plus bidne 10cm styro to lepsze
    jest niz te hamerykansko kanadianskie domki...

    Mam połowe zadania:
    http://concretethinker.com/Content%5CUpload%5C296.pd
    https://www.translatorscafe.com/unit-converter/en/he
    at-transfer-coefficient/1-9/watt%2Fmeter%C2%B2%2FK-B
    tu%20(th)%2Fhour%2Ffoot%C2%B2%2F%C2%B0F/

    Przewodnosc scian u hamerykańców to:
    Table 2. Maximum Assembly U-factors* Allowed by the IECC and MNECH, Btu/hr?Ft.
    2
    ?°F
    Opaque walls**
    Location
    Frame Mass
    Roof
    Albuquerque, NM
    0.115
    0.132
    0.034
    Astoria, OR
    0.101
    0.111
    0.030
    Atlanta, GA
    0.121
    0.141
    0.036
    Baltimore, MD
    0.109
    0.124
    0.032
    Boston, MA
    0.092
    0.102
    0.028
    Boulder, CO
    0.093
    0.103
    0.028
    Charlotte, NC
    0.114
    0.134
    0.036
    Chicago, IL
    0.075
    0.075
    0.026
    Dallas/Ft. Worth, TX
    0.140
    0.160
    0.037
    Fargo, ND
    0.066
    0.066
    0.026
    Fresno, CA
    0.129
    0.149
    0.036
    Halifax, NS
    0.045
    0.045
    0.022
    Houston, TX
    0.176
    0.216
    0.042
    Los Angeles, CA
    0.173
    0.213
    0.042
    Memphis, TN
    0.119
    0.139
    0.036
    Miami, FL
    0.224
    0.274
    0.049
    Phoenix, AZ
    0.177
    0.217
    0.042
    Quebec City, PQ
    0.043
    0.043
    0.025
    San Francisco, CA
    0.120
    0.140
    0.036
    Seattle/Tacoma, WA
    0.106
    0.118
    0.031
    Springfield, IL
    0.091
    0.101
    0.027
    Tampa, FL
    0.203
    0.253
    0.046
    Toronto, ON
    0.061
    0.066
    0.031
    Vancouver, BC
    0.088
    0.101
    0.033
    Winnipeg, MT
    0.059
    0.059
    0.025

  • 9. Data: 2017-09-09 04:46:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja na razie to oni sa jedyni od prawie trzydziestu lat. Pierwszy raz jak wczesniej
    rzadzili i drugi raz teraz. Reszte mozna traktowac jak folsdojczow ktorzy za pare
    niemieckich ojro liza dupe szwabom. Jak nie oni to kto ma sie za to zabrac? Moze
    zlodziejska poprzednia ekipa? Nie musze kochac Kaczynskiego zeby sie z nim czasami
    zgadzac. Jak bym Ci spalil dom i samochod, zabil zone i dzieci, zabral pieniadze
    jakie masz. To poszedl bys na policje czy mi odpuscil? Argument ze popsujemy sobie
    stosunki jest mialki. Bogatych wszyscy kochaja. Winni sa nam ok 6 bilionow dolarow. Z
    taka kasa stajemy w czolowce najbogatszych panstw na Swiecie. Kto wie czy nie w
    pierwszej trojce zwlaszcza ze do najbiedniejszych sie nie zaliczamy. Jak wyrwiemy
    szwabom kase, bo wyrwiemy nawet jak by mieli nerki sprzedawac, to mozemy nasrac na
    chujnie. Do niczego nam nie bedzie potrzebna. To chujnia bedzie zabiegala zebysmy w
    niej byli. Chujnia to nie tylko niemcy. Nie istnieje zaden powod dla ktorego nie
    powinnismy zarzadac rekompensaty za wojne. I jak dobrowolnie nie beda chcieli
    zaplacic to nie istnieje zaden powod zeby nie zwrocic sie do ONZ zeby naslal na
    niemcow komornika. Ostatnio ONZtowscy komornicy wyrwali Irakowi kase za wojne z
    Kuwejtem, bo placil nieregularnie. Procedura jest prosta. Zwracany sie do niemcow o
    kase. Jak maja legalny i wystawion w Polsce dokument ze sie zrzeklismy to nie placa.
    Jak nie maja takiego dokumentu to placa. A ze takiego dokumentu nie ma nigdzie na
    swiecie, nawet my go nie mamy, to placza i placa.

  • 10. Data: 2017-09-09 05:02:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ile to bedzie w SI bo tam btu i stopa