  • 1. Data: 2010-09-24 21:25:43
    Temat: Poprawne mocowanie dachowki karpiowki pod gasiorem - jak?
    Od: "sgarnek" <g...@w...pl>

    Jest dach 4 spadowy kryty karpiowka.
    Karpiowka tzw angoba szlachetna ma gladka fakture i jest sliska.
    Jak powinny byc mocowane dachowki pod gasiorami?
    Wiadomo ze trzeba je przyciac scinajac nosek i czesto otwor ale jak to zamocowac?
    Wlasnie mi majstry zamocowali na kleju i w ciagu kilku lat kilka dachowek juz
    wypadko.
    Ja tak na chlopski roum przewiercalbym je i mocowal na wkret lub gwozdz do belki tej
    pod gasiorem
    ale jak to sie robi fachowo to nie wiem.

  • 2. Data: 2010-09-25 14:10:36
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-09-24 23:25, sgarnek pisze:

    > ale jak to sie robi fachowo to nie wiem.

    Fachowo to się montuje specjalne krótsze dachówki kalenicowe
    i okapowe. Wtedy nie ma potrzeby przycinania dachówek poza koszami.

    T.

  • 3. Data: 2010-09-25 21:46:07
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    belki tej pod gasiorem
    > ale jak to sie robi fachowo to nie wiem.

    No wiec Twoj chlopski rozum dobrze Ci podpowiada. Tu w Hameryce jedna z
    najdrozszych dachowek jest dachowka wykonana z lupka. Lupek, jak sama nazwa
    wskazuje lupie sie tak, ze mozna z niego uzyskac w miare rownej grubosci
    plytki, ktore maja te zaleta ze sa bardzo trwale. Niestety one nie maja noskow
    wiec mocuje sie je nawiercajac w kazdej dachowce dwa otworki przez ktore
    przybija sie je do lat ocynkowanymi papiakami o odpowiedniej dlugosci. Zatem
    chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby ten sposob zastosowac. Trzeba tylko
    pamietac, zeby gwozdzi nie dobijac na styk; dachowka powinna miec pewien
    minimalny, ale luz.
    Kazdy klej organiczny z uwagi na rozniace sie wartosci rozszerzalnosci
    cieplnej, na dachu wczesniej czy pozniej pusci. Tam wahania temperatur
    dochodza do 100 stopni i klej takiej gimnastyki za dlugo nie wytrzyma.

    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-09-26 11:10:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > [...] lat ocynkowanymi papiakami o odpowiedniej dlugosci.

    Hmmmmmm........?
    Jak wyglądają łaty ocynkowane papiakami ;D

  • 5. Data: 2010-09-27 19:37:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 13:10:23 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Hmmmmmm........?
    > Jak wyglądają łaty ocynkowane papiakami ;D

    Tak samo ja mózg Jacusia - gładkie i błyszczące.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-10-06 08:26:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MqFp3$Isx@mike.oldfield.org.pl...

    > Tak samo ja mózg Jacusia - gładkie i błyszczące.

    Uffff, to mnie uspokoiłeś, bo już myślałem, że w ogóle nie istnieją tak jak
    mózg Adama Płaszczycy.