  • 1. Data: 2012-05-16 11:04:17
    Temat: Poziomy wylewek, schodow i wysokosc pomieszczen
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Remontuje budynek z poczatkow lat 80tych. Na moj problem nakladaja sie dwa problemy -
    pierwszy z poczatkow budowy - wysokosc pomieszczen prawie 250cm jest do osiagniecia
    tylko bez wylewek, termoizolacji i okladziny podlogowej - od stropu do stropu (mowa o
    pomieszczeniu nad piwnica), a drugi to niedawno wylane schody przez wykonawce -
    ostatni stopien schodow prowadzacych NA te kondygnacje oraz pierwszy stopien schodow
    prowadzacych na kondygnacje wyzsza, sa za wysokie. Mam do wyboru:

    1. zastosowac minimalna termoizolacje nad piwnica i zachowac bardzo nierowne schody,
    ale zblizyc sie do 240cm pomieszczen (jadalnia, kuchnia, lazienka i klatka schodowa)
    2. zastosowac ciut lepsza termoizolacje (ok. 6cm w jadalni, ok. 8cm w kuchni i ok.
    6cm w lazience) i stopnie wyzsze o ok. 3cm, ale z wysokoscia pomieszczen zejsc do ok.
    236cm
    3. zastosowac niezla termoizolacje (ok. 9cm w jadalni, 11cm w kuchni i ok. 9cm w
    lazience), stopnie o prawidlowej wysokosci, ale wysokosc pomieszczen ok. 233cm.

    Sek w tym, ze piwnica ma byc ocieplona, ale nieogrzewana, a nie moge dac styropianu
    pod stropem piwnicy, bo jest juz bardzo niska: 170-175cm wysokosci (ja mam 189cm
    wzrostu, a syn zapowiada sie jeszcze wyzszy).

    Poradzcie prosze, co poczac z tym fantem, bo i tak zle, i tak niedobrze, a
    najlepiej, jesli musze sie zdecydowac na ostateczny wariant (dzis mam okreslic
    wysokosc puszek gniazdek w kuchni - nad blatem i nad szafkami wiszacymi).
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2012-05-16 12:00:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 maja 2012 11:04:17 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:
> [...]
    tylko bez wylewek, termoizolacji i okladziny podlogowej - od stropu do stropu (mowa o

    Z tego co pamietam zgodnie z przepisami, minimalna wysokość pomieszczeń mieszkalnych
    powinna wynosić conajmniej 2,5 m. Jak będziesż miał tam jakikolwiek "fizyczny" odbiór
    to możesz miec kłopot

> [...]

    styropianu pod stropem piwnicy, bo jest juz bardzo niska: 170-175cm wysokosci (ja mam
    189cm wzrostu, a syn zapowiada sie jeszcze wyzszy).

    W Twoim przypadkui jedyne rozsądne reozwiązanie to zrezygnowac z z ocieplenia
    posadzki. Jak na dole masz piwnicę to nie będzie tak tragicznie

  • 3. Data: 2012-05-16 12:46:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 03:00:10 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Z tego co pamietam zgodnie z przepisami, minimalna wysokość pomieszczeń
    mieszkalnych powinna wynosić conajmniej 2,5 m.

    Ciekawe jak wybudowali tysiące mieszkań z wysokością 240cm?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2012-05-16 12:57:24
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    mieszkalnych powinna wynosić conajmniej 2,5 m.

    > Ciekawe jak wybudowali tysiące mieszkań z wysokością 240cm?

    Przepis o 250cm wprowadzono gdzies w latach 90tych. Z tego, co wiem, to pozwolen na
    budowe wydanych wczesniej ten przepis nie dotyczy.
    --
    Olleo

  • 5. Data: 2012-05-16 13:31:54
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-16 11:04, Olleo pisze:
> [...]
    wysokosc puszek gniazdek w kuchni - nad blatem i nad szafkami wiszacymi).

    Sufit w piwnicy może ocieplisz
    Ariusz

  • 6. Data: 2012-05-16 14:01:09
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Sufit w piwnicy może ocieplisz
    > Ariusz

    Troche ciezko, bo piwnice mam juz niska i wyprostowany nie wejde.
    --
    Olleo

  • 7. Data: 2012-05-16 20:21:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2012 o 11:04:17 Olleo <o...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. zastosowac niezla termoizolacje (ok. 9cm w jadalni, 11cm w kuchni i
    > ok. 9cm w lazience), stopnie o prawidlowej wysokosci, ale wysokosc
    Ja bym ten wariant wybrał, energia drożeje, różnica w mieszkaniu 240 czy
    233
    jest niewielka, ale straty na grzanie piwnicy mniejsze.

    > Sek w tym, ze piwnica ma byc ocieplona, ale nieogrzewana, a nie moge
    > dac styropianu pod stropem piwnicy, bo jest juz bardzo niska: 170-175cm
    > wysokosci (ja mam 189cm wzrostu, a syn zapowiada sie jeszcze wyzszy).
    Piwnicę wbrew pozorom można powiększyć, przez pogłębienie jej,
    nie wiem jak masz z drenażem i wodą bo się wtedy może pojawić ww piwnicy
    ale jest to wykonalne.

    > Poradzcie prosze, co poczac z tym fantem, bo i tak zle, i tak
    > niedobrze, a najlepiej, jesli musze sie zdecydowac na ostateczny wariant
    No nie masz za bardzo wyboru, poza sprzedażą i wybudowaniem swojego :)

    > (dzis mam okreslic wysokosc puszek gniazdek w kuchni - nad blatem i nad
    > szafkami wiszacymi).
    Jak najwyżej je daj, pod samymi szafkami, nie będą przeszkadzać w robocie
    na blacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2012-05-16 21:14:19
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Ja bym ten wariant wybrał, energia drożeje, różnica w mieszkaniu 240 czy
    > 233
    > jest niewielka, ale straty na grzanie piwnicy mniejsze.

    Wbrew pozorom roznica jest. Oczywiscie nie zahaczysz glowa o sufit i moze nie
    zwrocisz na pierwszy rzut oka uwagi, ale komfort psychiczny zaczyna sie od 2,4. Choc
    nie ukrywam, ze ze wzgledu na koszty i schody ten wariant tez mi sie wydaje
    najlepszy.

    > Piwnicę wbrew pozorom można powiększyć, przez pogłębienie jej,
    > nie wiem jak masz z drenażem i wodą bo się wtedy może pojawić ww piwnicy
    > ale jest to wykonalne.

    Woda, to nie problem, ale opcje z poglebianiem mam przerobiona - poglebilem tak
    fragment w kotlowni przy piecu, zeby operatorowi bylo lzej i w razie kontroli nadzoru
    bylo ok (1,9m dla istniejacych budynkow). Koszt tanszego wariantu poglebienia (bez
    podbijania fundamentow, wiec kucie i poglebianie na pol metra od law), to 800zl/m3 (u
    mnie nie ma zwyklego chudziaka, ale twardy chudziak zbrojony wylany na gruzie (15cm),
    warstwa ~8cm ziemi i dalej gruz i granit zalany jeszcze twardszym betonem. Razem
    ~38cm nielatwego kucia. Koszt na cala piwnice w ten sposob, to co najmniej 5 tys zl.

    > No nie masz za bardzo wyboru, poza sprzedażą i wybudowaniem swojego :)

    Zebys wiedzial, ze pluje sobie w brode, ze od razu tak nie zrobilem, ale juz weszlo
    130tys w wyburzanie i przebudowywanie.

    > Jak najwyżej je daj, pod samymi szafkami, nie będą przeszkadzać w robocie
    > na blacie.

    Nie lubie, jak kable mi wisza. W mieszkaniu mam zaraz nad blatem i jest git od 6 lat.
    --
    Olleo

  • 9. Data: 2012-05-18 21:24:34
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Tak sobie mysle, ze chyba jednak sie zdecyduje na minimalne wylewki na podlodze
    uzyskujac 240cm, a pod stropem w piwnicy dam plyty PIR (lambda 0,023). Co wy na to?
    --
    Olleo

  • 10. Data: 2012-05-20 08:17:40
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    On 16 Maj, 11:04, Olleo <o...@t...pl> wrote:
> [...]
    lazience), stopnie o prawidlowej wysokosci, ale wysokosc pomieszczen ok. 233cm.

    Skontaktuj się z www.nowe-schody.pl i zaproś do obejrzenia. Zapewne i
    tak planujesz czymś pokrywac te wylane schody i podłogi na klatce
    schodowej, więc jest duża szansa, że da się tym systemem zaradzic
    problemowi, bo jest tam możliwosc "regulacji" poziomu połączenia
    najwyższych stopni z podłogą.