  • 1. Data: 2011-04-20 20:08:07
    Temat: Pozwolenia na budowe
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/tk-ustawa-zmieniajaca-prawo-bu
    dowlane-niekonstytuc,18496,4248648,1,news-detal

    I bardzo dobrze...
    Brak pozwoleń wcale nie uprościłby procedury, a zagrożenie...

    Załatwianie papierów pod budowę to coś więcej niż tylko samo PNB, to
    masa różnych uzgodnień i załatwień, a PNB, to jakby zwieńczenie pewnego
    etapu tego korowodu.

    Potem zresztą jest kolejny korowód i gadanie, że zniesienie PNB uprości
    sprawę może przekonać chyba tylko nieznających jej od strony praktycznej :-)

    To już sensowniej byłoby uprościć procedury odbioru budynku i pozwolenia
    na użytkowanie, bo to jakaś paranoja jest...

    pozdr
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-04-20 20:30:03
    Temat: Re: Pozwolenia na budowe
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:08:07 +0200, robercik-us napisał(a):

    > To już sensowniej byłoby uprościć procedury odbioru budynku i pozwolenia
    > na użytkowanie, bo to jakaś paranoja jest...

    A najsensowniej byloby te cala papierologie zliwkidowac - od pozwolen,
    przez uzgodnienia, po odbiory. Na swojej ziemi budujesz co chcesz i jak
    chcesz. Jak sie komus zawali na leb, to odpowiadasz karnie. Ludzie budujacy
    domy sa dorosli i maja obowiazek myslec i byc odpowiedzialni, a nie liczyc
    na normy, przepisy i odbiory.

    Tak to funkcjonowalo przez wieki i ludzkosc nie wyginela.

    --
    Maciek

  • 3. Data: 2011-04-20 20:36:19
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Tak to funkcjonowalo przez wieki i ludzkosc nie wyginela.
    >
    > --

    To by było przegięcie w drugą strone. Jakaś ewidencja tego wszystkiego
    musi być - w końcu ludzi na świecie coraz więcej i szczególnie obszary
    gęsto zaludnione/zabudowane nie mogą pozostać bez żadnej kontroli.

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-04-20 20:40:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A najsensowniej byloby te cala papierologie zliwkidowac - od pozwolen,
    > przez uzgodnienia, po odbiory. Na swojej ziemi budujesz co chcesz i jak
    > chcesz.

    ciekawe czy bedziesz taki cwaniak jak koło twojego nowowybudowanego domu za 3 miliony
    sąsiad wybuduje świniarnie....

    > Tak to funkcjonowalo przez wieki i ludzkosc nie wyginela.

    chyba na etapie koczownictwa....

    b.

  • 5. Data: 2011-04-20 20:42:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:36:19 +0200, robercik-us napisał(a):

    >w końcu ludzi na świecie coraz więcej i szczególnie obszary
    > gęsto zaludnione/zabudowane nie mogą pozostać bez żadnej kontroli.

    A mozesz to jakos uzasadnic? Bo ja nie znam lepszej kontroli niz wlasny
    zdrowy rozsadek.

    A tam, gdzie lape kladzie panstwo, zaczyna sie biurokracja i mnozenie
    absurdow.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2011-04-20 20:47:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:40:12 +0200, Budyń napisał(a):

    > ciekawe czy bedziesz taki cwaniak jak koło twojego nowowybudowanego
    >domu za 3 miliony sąsiad wybuduje świniarnie....

    Od tego powinno byc prawo cywilne.

    > chyba na etapie koczownictwa....

    Ciekawe. Pozwolenie na budowe to wymysl XX-wieczny. Wczesniej koczowalismy?

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2011-04-20 20:55:25
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-20 22:42, Maciek pisze:

    > A mozesz to jakos uzasadnic? Bo ja nie znam lepszej kontroli niz wlasny
    > zdrowy rozsadek.

    Czyj? Twój? Mój zdrowy rozsądek jest OK ale za twój nie dałbym złamanego
    grosza. Twój zdrowy rozsądek jest do dupy.

    Zdrowy rozsądek ekipy budowlanej też jest do niczego (o czym kilku na
    tej grupie się przekonało).

    > A tam, gdzie lape kladzie panstwo, zaczyna sie biurokracja i mnozenie
    > absurdow.

    Gdyby zlikwidować wszelkie uwarunkowania związane z budowami to za
    jakieś 100-200lat dopracowalibyśmy się dzisiejszego modelu. Historia
    powtórzyłaby się dokładnie. Nie widzę powodu, by cofać się.

    Natomiast dzisiejsze procedury oparte są o technologie i możliwości
    sprzed 20lat - należałoby się zastanowić po co one są i opracować je na
    nową (w dużej mierze upraszczając).

    M.

  • 8. Data: 2011-04-20 21:01:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Od tego powinno byc prawo cywilne.

    od czego? Wg twojego pomysłu miał prawo wybudować to i wybudował.

    > Ciekawe. Pozwolenie na budowe to wymysl XX-wieczny. Wczesniej koczowalismy?

    przypuszczasz ze nie nalezało sie jakiemus panu/ksiedzu pokłonic i o zgode poprosić?
    żartujesz chyba...

    b.

  • 9. Data: 2011-04-20 21:08:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 23:01:51 +0200, Budyń napisał(a):

    >od czego? Wg twojego pomysłu miał prawo wybudować to i wybudował.

    Wybudwac mogl, smrodzic dookola juz niekoniecznie. Od rozwiazywania sporow
    z dziedziny wspolzycia spolecznego w oparciu o zwyczaj, precedens itp.
    Proba rozpisania zycia na paragrafy jest z gory skazana na niepowodzenie.

    > przypuszczasz ze nie nalezało sie jakiemus panu/ksiedzu
    > pokłonic i o zgode poprosić? żartujesz chyba...

    Tam, gdzie to byla ziemia pana lub ksiedza. Ale ja patrze z perspektywy
    pana, a ty automatycznie przyjales pozycje proszacego kmiecia - bez urazy.

    Taka zgoda, jesli byla wymagana, na pewno nie byla zalezna od tego, czy
    zdaniem tej czy innej osoby dom bedzie zgodny z jakas tam wyimaginowana
    norma.

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2011-04-20 21:09:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:55:25 +0200, M napisał(a):

    > Czyj? Twój? Mój zdrowy rozsądek jest OK ale za twój nie dałbym złamanego
    > grosza. Twój zdrowy rozsądek jest do dupy.

    Alez oczywiscie - dlatego ja odpowiadam za swoj dom, a Ty za swoj. Czyli
    kazdy z nas polega na wlasnym rozsadku.

    --
    Maciek