  • 41. Data: 2021-11-14 22:07:04
    Temat: Re: Prąd na bolcu od uziemienia
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 21:15, Janusz pisze:

    > W którym miejscu? polecie coś o układzie tt gdzie są wymagane 3 druty
    > a autor wyraźnie napisał że ma dwa. O reszcie nawet szkoda dyskutować.

    W starszych przepisach, trzy żyły jeżeli były wymagane to były wymagane
    tylko i wyłącznie w pomieszczeniach mokrych takich jak łazienki i
    kuchnie. W pokojach mogły być budowane instalacje 2-żyłowe, niezależnie
    od tego czy było wymagane w kuchni i łazience zerowanie czy też uziemienie.

    Zerowanie także różnie było wykonywane. W jednych domach były stosowane
    mostki w gniazdkach, a w innych była listwa zerowa przy liczniku i z tej
    listwy "wychodziły" oddzielnie przewód ochronny i zero.

    Poza tym skąd masz pewność, że instalacja była zrobiona zgodnie z
    obowiązującymi wtedy przepisami?

    Moja 35-letnia praktyka zawodowa pozwoliła doświadczyć tego, że w wielu
    domach czy mieszkaniach często w łazienkach i kuchniach nie było żadnej
    ochrony.

    To, że była do tej pory instalacja 2-żyłowa jeszcze o niczym nie
    świadczy i niczego nie przesądza.

    Tak więc nie dorabiaj sobie ideologii do swojego, awanturniczego zachowania.

    > Dopasowałem się do niego, on na moje posty podobnie odpowiada.

    Nie dopasowałeś tylko bezpodstawnie mnie zaatakowałeś w chamski sposób.

    A ja tylko grzecznie zadałem pytania.

    > Skąd to wiesz jak on ma w reszcie instalacji?
    >
    > Skąd wiesz, że sieć zasilająca to nie TT?
    >
    > A jeżeli się okaże, że jest to TT to także będziesz zalecał łączenie
    > bolców z N?

    > Wykonując układ zerowania, nie łączy się bolców z N, ale N wprowadza
    > się najpierw na bolec, a styk N łączy się mostkiem z bolcem. A
    > najlepiej jak przewód N przechodzi w jednym kawałku najpierw poprzez
    > styk bolca, a następnie łączy się ze stykiem N.

    Ty zaś od razu mnie zaatakowałeś w chamski i bezczelny sposób:

  • 42. Data: 2021-11-14 22:09:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jasne że napisze że ma zrobione. A jak był w Norwegii to mu fiordy z ręki jadły.

    Nawet głąbie nie potrafisz przeczytać co wcześniej przed tobą napisałem.
    Ale jasne, że kolejny raz będziesz kłamał.

  • 44. Data: 2021-11-14 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ale to jest to samo, mógł przecież przyszłościowo zrobić
    > instalację 3 przewodową i że nie wiedział co z 3 przewodem zrobić
    > zostawił go luzem, teraz wie że w tej puszce gdzie się łączy ze
    > starą instalacją musi go połączyć do N.

    Niestety albo stety zrobił dwuzyłowa :(
    Co do drugiej czesci to Jacek ma racje - mowie o podwójnych gniazdkach
    gdzie bolce sa ze soba oryginalnie połączone

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 43. Data: 2021-11-14 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Najpierw musisz się dowiedzieć jaki typ sieci zasila tę
    > instalację. Czy jest to TT czy TN
    >
    > W przypadku sieci TT musisz zrobić niezależny uziom i dołożyć
    > trzecią żyłę łączącą bolce ochronne gniazd z uziemieniem. W tym
    > przypadku układ zerowania jest niedopuszczalny.
    >
    > W przypadku sieci TN możesz zrobić zerowanie pod warunkiem, że
    > jest zapewniona ciągłość przewodu zerowego tzn. prawidłowe i dobre
    > styki. Jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości co do przewodu zerowego,
    > należy wykonać ochronę dokładnie tak jak w przypadku TT.

    Jak to sprawdzic? Albo gdzie sie dowiedziec?
    Albo po prostu - prossze jak do laika ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 45. Data: 2021-11-14 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > zmierzyłeś względem N tak?

    Tak, czerwona sonde z multimetru do bolca, czarna do N.

    [...]

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 46. Data: 2021-11-14 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Na Twoim miejscu skończyłbym gimnazjum.

    Niestety ja z tych czasów co jeszcze gimnazjum nie było nawet w
    planach...

    Ale dziekuje ci rowniez za ta uszczypliwa uwage zakładajacą ze byle
    głab to o co pytam wie. Oczywiście tak nie jest ale kazdy moment jest
    dobry na sprzedanie szpili...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 47. Data: 2021-11-14 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Połączyłeś bolce między sobą a nie są uziemione, napięcie na nich
    > pojawia się
    > z filtrów pzakłóceniowych z urządzeń podłączonych do tych
    > gniazdek, ale tylko tych co mają wtyczki z dziurą na bolec, tez z
    > płaskimi tego nie robią. Jak je wyłączysz z gniazdek to i napięcie
    > ci na bolcu zniknie.

    Dokładnie tak jest ;-D

    > No nie, nawet ze

    Super. dziekuje

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 48. Data: 2021-11-14 23:05:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 20:09, Uzytkownik pisze:
    > Wybacz, ale na takie traktowanie to Ci nie pozwolę.
    Możesz mnie głęboko wiesz gdzie pocałować.

  • 49. Data: 2021-11-15 06:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > świadczy i niczego nie przesądza.
    >
    > Tak więc nie dorabiaj sobie ideologii do swojego, awanturniczego

    Co twoim zdaniem powinienem jeszcze dodatkowo sprawdzic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 50. Data: 2021-11-15 07:09:08
    Od: Runt <l...@e...prv>

    W dniu 2021-11-14 o 17:01, Janusz pisze:

    > SAM JESTEŚ CHAM I DEBIL

    janusz - następna flama zenusia.

    --
    Runt

    * - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"