  • 101. Data: 2021-11-24 19:55:36
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 12:43:28 UTC+1 4...@g...com napisał(a):

    > Jak ktoś wcześniej napisał że kilowatogodzina w gazie wychodzi kilkanaście groszy
    za kilowatogodzinę to nie ma >żadnego sensu grzać pompa ciepła i mieć fotowoltike na
    dachu.
    Prosty człowiek jesteś, zbyt prosto myślisz.
    Utrudnie Tobie zadanie.
    Tam gdzie ekogroszkiem grzeje nie ma gazu.
    A tam gdzie mam gaz nie mam kotła do spalania ekogrochochu.
    Tam gdzie mam gaz bezsens ekonomiczny w fotovoltaike się pchac (jak Sam napisałeś i
    przyznaję rację)
    Tam gdzie nie mam gazu, ekonomicznie fotovoltaike się nie opłaca akurat(kubatura,
    powierzchnia, zużycie i kilka innych zmiennych)

  • 102. Data: 2021-11-24 20:23:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 18:13:53 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Jakiej? - inwazja ruskich na Ukrainę?
    > Po nowym roku mamy już jak w banku dwucyfrową inflację. Tobie nie muszę
    > chyba tłumaczyć co oznacza np. 8% inflacji?
    > Ostatnio sąsiadka mnie próbowała urabiać, że ten rząd to taki dobry, tyle
    > jej dał. Jak jej powiedziałem, że jak inflacja jest jak teraz na poziomie
    > 8% i nie dostała żadnej podwyżki to miesiąc pracuje bez pensji - to mi
    > oczywiście nie uwierzyła.
    > Jak podrożeje prąd (a musi i to sporo, bo u nas jest prawie o 100EUR za
    > MWh tańszy w hurcie niż w EU) to będziemy w czarnej dupie i nie pomogą
> [...]
    Bardzo prymitywne myślenie że jak wojna to ruscy z Ukrainą. A może USA i Chiny. Albo
    Izrael kontra kraje arabskie. A jak pojutrze Korea Południowa ogłosi że udało im się
    odpalić reaktor termojadrowy w trybie użytkowym. W takiej sytuacji państwa żyjące ze
    sprzedaży ropy,gazu, wegla mogą zaczynać drukowac kartki na żarcie a na granicy
    Europy europejczycy minowac granice i budować mur wysoki na 15 metrów.

  • 103. Data: 2021-11-24 20:29:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Bardzo prymitywne myślenie że jak wojna to ruscy z Ukrainą. A może USA i
    > Chiny. Albo Izrael kontra kraje arabskie.

    Ja nie wiem gdzie ta wojna ma być - to Ty o niej piszesz. Dlatego pytam
    jeszcze raz bez żadnych "podpowiedzi" - jaką wojnę miałeś na myśli?

    TG

  • 104. Data: 2021-11-24 20:34:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 19:55:38 UTC+1 Kris napisał(a):

> [...]
    > Tam gdzie nie mam gazu, ekonomicznie fotovoltaike się nie opłaca akurat(kubatura,
    powierzchnia, zużycie i kilka innych zmiennych)
    Po co komplikować proste sprawy. Fotowoltaika dobra ale nie wszędzie. Na stacji
    kosmicznej dobra. Bo na stację oprócz drewna i węgla trzeba by tlen dostarczyć.

  • 105. Data: 2021-11-24 20:52:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 20:30:02 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Ja nie wiem gdzie ta wojna ma być - to Ty o niej piszesz. Dlatego pytam
    > jeszcze raz bez żadnych "podpowiedzi" - jaką wojnę miałeś na myśli?
    >
    > TG
    Wojna to byla przenośnia zwana również metaforą. Słowo wojna jakiego użyłem odnosiło
    się do czegoś więcej niż strzelanie do innych z karabinu i zrzucanie bomb. Kiedyś
    pewien zakres działań dyplomatycznych nazwano zimna wojna. W czasie zimnej wojny były
    upalne lata a w komunistycznym świeckim Stalingradzie w czasie kiedy był oblegany
    przez niemcow było piekło jak na dworzu było - 25 stopni. Moja "wojna" to zdarzenie
    które zmieni porządek świata.

  • 106. Data: 2021-11-25 10:10:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 17:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To że ma coś się dziać za dwa lata z prądem i to że zdrożeje to niczym
    > nie uzasadnione spekulacje.

    "Jesteśmy w trakcie prowadzenia korespondencji z przedsiębiorstwami,
    przedwczesne jest zatem wskazanie, jaki poziom cen lub stawek opłat prezes
    URE uzna ostatecznie za uzasadnione - przekazała Magdalena Dąbrowska. - Na
    tym etapie mogę powiedzieć, że szacujemy, iż wzrosty cen za energię
    elektryczną od 1 stycznia 2022 roku będą dwucyfrowe - dodała w rozmowie z
    redakcją TVN24 Biznes"

    https://www.money.pl/gospodarka/ogromne-podwyzki-cen
    -pradu-w-2022-roku-niemal-pewne-szacujemy-ze-wzrosty
    -beda-dwucyfrowe-6708363403455456a.html

    TG

  • 107. Data: 2021-11-25 13:06:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 10:11:19 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > redakcją TVN24 Biznes"
    >

    > https://www.money.pl/gospodarka/ogromne-podwyzki-cen
    -pradu-w-2022-roku-niemal-pewne-szacujemy-ze-wzrosty

    cena energii wzrośnie w ciągu roku o 50% i więcej, bo Polska ma najtanszą energię w
    Europie i dlatego zachód robi wszystko aby zniszczyć polska energetykę (Turów,
    Jaworzno,
    aby Polska musiała importować energie z zachodu, placąc 100% więcej

    Ceny energii w Europie
    źródło
    EnergyLive

  • 108. Data: 2021-11-25 13:51:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 13:06 a a <m...@g...com> pisze:

    > cena energii wzrośnie w ciągu roku o 50% i więcej, bo Polska ma
    > najtanszą energię w Europie
    o tyle na pewno nie wzrośnie dla konsumenta bo w końcu ludzie by wyszli na
    ulicę.
    Gaz, węgiel, drewno, ropa może rosnąć skokowo bo te podwyżki nie dotyczą
    bezpośrednio wszystkich od razu. Prąd zużywa każdy i taki skok cen to
    samobój dla rządu.
    Ale 20-30% co roku "rozejdzie się po kościach".

    > i dlatego zachód robi wszystko aby zniszczyć polska energetykę (Turów,
    > Jaworzno,
    > aby Polska musiała importować energie z zachodu, placąc 100% więcej
    sami się podkładamy. Na pochyłe drzewo ...
    W polityce międzynarodowej liczą się przede wszystkim interesy i strefy
    wpływu, tam nie ma przyjaźni - jedynie może być "przychylność" i
    "przymykanie oczu".
    Nasz rząd tego nie rozumie.

    TG

  • 109. Data: 2021-11-25 14:06:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-25 o 13:51 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Prąd zużywa każdy i taki skok cen to samobój dla rządu.
    > Ale 20-30% co roku "rozejdzie się po kościach".

    Tak czytam o tych lamentach, że ceny skoczą milion procent żeby wyrównać
    się z zachodem, i nie rozumiem... Przecież obecne ceny JUŻ są takie jak
    na zachodzie. Na cena-pradu.pl widzę kWh w okolicach 60gr z hakiem. Ja,
    2000 km na zachód, płacę 0.15 eur. Przy "normalnym" kursie złotówki
    wychodzi tak samo. Coś przeoczyłem? W obu przypadkach porównuje ceny
    brutto, z przesyłem, jednotaryfowe, dla gospodarstw domowych.

    Czy ten normalny kurs wróci czy nie to już oczywiście osobna sprawa.

    > Nasz rząd tego nie rozumie.

    Nie tylko tego. Ktoś ten rząd jednak wybrał... Najwidoczniej
    statystycznemu Polakowi on odpowiada. Demokracja w akcji.

    Mateusz

  • 110. Data: 2021-11-25 14:25:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 14:06 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Tak czytam o tych lamentach, że ceny skoczą milion procent żeby wyrównać
    > się z zachodem, i nie rozumiem... Przecież obecne ceny JUŻ są takie jak
    > na zachodzie. Na cena-pradu.pl widzę kWh w okolicach 60gr z hakiem.
    chodzi o ceny hurtowe za MWh. W Polsce 1MWh "dnia następnego" kosztuje
    teraz 146 EUR, we Francji 275 EUR.
    https://www.energylive.cloud/

    To ile kosztuje w Twoim czy moim "gniazdku" to już polityka rządu -
    akcyzy, dopłaty, tarcze itp. mają znaczący wpływ na kwotę płaconą przez
    Kowalskiego.

    > Nie tylko tego. Ktoś ten rząd jednak wybrał... Najwidoczniej
    > statystycznemu Polakowi on odpowiada. Demokracja w akcji.

    Ano :-(

    TG