  • 81. Data: 2021-11-15 11:52:31
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.11.2021 11:02, Collie wrote:
    > Nawet gdyby Twój przedpiśca był gender i chciałby mieć, to różowej
    > Yariski w saloonach niet.

    To słabo szukaliście -
    https://sprzedajemy.pl/toyota-yaris-1-0-japonczyk-pi
    erwszy-wlasciciel-salon-68km-tyniec-maly-2-6bea9f-nr
    62975929

    Nowszy Yaris ma mniej wyblakły kolor -
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/
    2014_Toyota_Yaris_%28NCP130R%29_Ascent_5-door_hatchb
    ack_%282015-05-29%29_01.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2021-11-22 21:31:46
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.11.2021 o 21:03, marios pisze:

    > PGE LUBZEL takie zmiany mam na rachunku:
    > G12W - podaję ceny z przesyłami (+jakościowa), bez doliczania opłat
    > stałych ,
    >
    > _DO_ 19/10/2021, za 1kWh,
    > nocna 31gr,
    > dzienna 65 gr
    >
    > _OD_
    > 19/10/2021
    > nocna 39gr (+8gr)
    > dzienna 76gr (+10 gr, prawie +11gr).

    @..
    U mnie zmieniło - potwierdzenie mam na prawdziwym rachunku, od
    19/10/2021 policzone kWh z nowymi cenami (dystrybucja nie podrożała).

    > Jak jest sprawność grzania garnka wody na gazie (straty "kominowe") a
    > jaka na indukcji?

    Tutaj chodziło mi tylko o porównanie sprawności (nie o pokrywki i sens
    gotowania wody na gazie).

    Bo zasadniczo nie dążę do oszczędności ("ty tu robisz gówniane
    oszczędności .." ~teksty z Misia) - nie w tym kontekście - ale o sens
    używania gazu _z_butli_ przy jego cenie już porównywalnej z ceną prądu -
    a przy porównywaniu trzeba uwzględnić sprawność obu.

    ( Gaz z butli 11kg był wybrany m.in. dlatego że reszta domu jest na prąd
    - zawsze może jakąś linię zerwać na trzy dni, mniej że "tanio" ).

    @..
    Nie pisałem że chcę kupić Miele - podałem tylko ~cenę. Ale Amica też
    mnie nie przekonuje -

    - za to mam płytę gazową TEKA za 1700, która zaczęła rozpadać się po
    miesiącu - pierwszy palnik stracił iskrę, a po roku mam dwa palniki
    niedziałające, ruszta latające po szkle - odkleiła się (tak klej!) od
    szkła, bolce powypadały, gumki stopiły .... tragedia jakaś.
    - no to po co mam drugi raz kupować gazową (i syf na nowych szafkach).
    Płyta kupiona niestety grubo przed ukończeniem remontu, paragonów brak.

    > Po ile teraz jest 1kWh gazu "z rury" (GZ50 bodaj)?

    pi x drzwi wychodzi mi po 18 gr. br.,

    podwyżki były chyba niedawno (piszą o trzech w 2021) - coś październik
    - początek listopada w zależności od dystrybutora - nie jestem pewien
    czy te 18 gr. to już tak po tej trzeciej podwyżce, ale względem gazu w
    butlach 11kg (podobno na Orlenie 90zł) nie jest źle - w porównaniu do
    prądu..

    Podziękował za odzew.

  • 83. Data: 2021-11-22 23:21:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 21:32:14 UTC+1 marios napisał(a):

> [...]
    > czy te 18 gr. to już tak po tej trzeciej podwyżce, ale względem gazu w
    > butlach 11kg (podobno na Orlenie 90zł) nie jest źle - w porównaniu do

    Oszacuj jeszcze raz cenę gazu. 18 groszy to kilowatogodzina jest w cenie
    kilowatogodziny z węgla. A uwzględniając sprawność kotłów węglowych to jest tańsza
    niż z węgla. Nie mam gazu ale cena jaką podałeś wydaje mi się zaniżona. W tv niedawno
    ludzie płakali że gaz tak zdrożał że albo jeść albo grzać.

  • 84. Data: 2021-11-23 08:25:26
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 11.11.2021 o 21:59, marios pisze:

    > Uzgodnijmy jednostki: m3, zł, kwH, ..

    Dla domu 11gr/kWh, dla firmy 37gr/kwh
    CezaryT

  • 85. Data: 2021-11-23 17:46:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 23:21:59 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    niż z węgla. Nie mam gazu ale cena jaką podałeś wydaje mi się zaniżona. W >tv
    niedawno ludzie płakali że gaz tak zdrożał że albo jeść albo grzać.

    Ostatnia faktura za gaz:
    9 listopad 2021-Kwota 527zl/2530kWh Czyli ok 21gr/kWh
    Marzec 2020: kwota 1125zl/6368kWh czyli 18gr/kWh

    Ekogroszek:
    Marzec 2020 cena 869zl/tona
    dzisiaj TEN SAM ekogroszek 1349zl
    Wartość opałowa nadrukowana na worku 22-24 Mj/kg

  • 86. Data: 2021-11-23 20:40:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 23 listopada 2021 o 17:46:12 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    > Marzec 2020 cena 869zl/tona
    > dzisiaj TEN SAM ekogroszek 1349zl
    > Wartość opałowa nadrukowana na worku 22-24 Mj/kg
    To w tv ochujeli?

  • 87. Data: 2021-11-23 20:48:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:40 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To w tv ochujeli?

    Ceny gazu poszły w górę po 300% dla małych firm i u niektórych małych
    dystrybutorów (chyba wielkopolska) dla odbiorców indywidualnych.
    W PGNIG ceny dla odbiorców indywidualnych praktycznie się jeszcze nie
    zmieniły - kilka % w zależności od taryfy.

    Na wschodzie (Chełm) węgiel z miesiąc temu był po 1600zł/t i były zapisy.
    W ubiegłym roku na tym samym składzie Teść kupował po niecałe 900 zł. W
    tym roku grzeje gazem.

    TG

  • 88. Data: 2021-11-24 12:43:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 23 listopada 2021 o 20:48:52 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    >
    > Na wschodzie (Chełm) węgiel z miesiąc temu był po 1600zł/t i były zapisy.
    > W ubiegłym roku na tym samym składzie Teść kupował po niecałe 900 zł. W

    Jak ktoś wcześniej napisał że kilowatogodzina w gazie wychodzi kilkanaście groszy za
    kilowatogodzinę to nie ma żadnego sensu grzać pompa ciepła i mieć fotowoltike na
    dachu.

  • 89. Data: 2021-11-24 12:50:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 12:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak ktoś wcześniej napisał że kilowatogodzina w gazie wychodzi
    > kilkanaście groszy za kilowatogodzinę to nie ma żadnego sensu grzać
    > pompa ciepła i mieć fotowoltike na dachu.

    Skąd wiesz co u kogoś ma sens? - wiesz ile np. mi prądu idzie na
    ogrzewanie domu z całego zużycia?
    Powiedz mi jeszcze przy okazji po ile będzie EURO od stycznia jak jesteś
    taki jasnowidz.

    TG

  • 90. Data: 2021-11-24 13:02:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Jak ktoś wcześniej napisał że kilowatogodzina w gazie wychodzi
    > kilkanaście groszy za kilowatogodzinę to nie ma żadnego sensu grzać
    > pompa ciepła i mieć fotowoltike na dachu.

    No i najważniejsze - to co napisałem powyżej to była niewielka (średnio
    7,5% w PGNIGU) podwyżka od października do końca tego roku.
    Od nowego roku będzie DUŻA "korekta" w górę, o ile to na razie tajemnica.

    TG