  • 1. Data: 2010-01-28 17:29:35
    Temat: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
    nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
    miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-28 18:11:00
    Temat: Re: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:
    > Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
    > nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
    > miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

    imho są bardzo praktyczne,

    teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.

    łątwo sie wkłada i wyciąga można coś dołożyć jak sie przypomni na poiczątku
    prania :)

  • 3. Data: 2010-01-28 18:44:09
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Krzysiek pisze:
    > Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
    > nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
    > miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

    Zmieniłem ze zwykłej na takową własnie.
    Wg mnie był to super pomysł. Jestem zadowolony.
    piona

    --
    POZDRAWIAM
    http://piona.fm.interia.pl

  • 4. Data: 2010-01-28 19:08:51
    Temat: Re: Pralka
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Marek Dyjor pisze:
    > teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.

    a ile eksploatowałeś pierwszą? Ja zwykłą posiadam już ponad 10 lat
    (rodzina pięcioosobowa).

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-28 19:53:35
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysiek napisał(a):
    > a ile eksploatowałeś pierwszą? Ja zwykłą posiadam już ponad 10 lat
    > (rodzina pięcioosobowa).

    Ja tez teraz eksploatuje drugą. Pierwsza polarowska służyła
    z dziesięć lat, pewnie służyła by dalej, ale szybko
    przecierał sie fartuch gumowy, i to ją wykańczało.
    Teraz używam też polarowskiej PTL 1010, technologia poszła
    bardzo do przodu, i poprzednie wady zostały wyeliminowane.
    Już rok nią piorę i jestem bardzo z niej zadowolony.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-28 21:12:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:

    > a ile eksploatowałeś pierwszą?

    a cholera wie jak długo :)

    grunt że wywaliłem ja nie z powodu zużycia fizycznego tylko raczej
    moralnego.

  • 7. Data: 2010-01-28 21:28:57
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    Krzysiek napisał(a):
> [...]

    z dziesięć lat, pewnie służyła by dalej, ale szybko
    przecierał sie fartuch gumowy, i to ją wykańczało.

    Jaki fartuch?

    Mam Whirpoola już.. nie pamiętam ale zaczął rdzewieć i nie ma żadnych
    fartuchów. Ładuje się od góry w bęben i zamyka pokrywą z uszczelkami.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-01-28 21:48:36
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Irokez napisał(a):
    > Jaki fartuch?
    Gumowy
    > Mam Whirpoola już.. nie pamiętam ale zaczął rdzewieć i
    > nie ma żadnych fartuchów.
    Dlatego rdzewieje ;)
    A na poważnie, jak by nie było fartucha to miał byś wodę na
    podłodze i zalaną elektronikę w momencie wirowania.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-01-29 09:12:49
    Od: grzesiek <g...@g...pl>

    W dniu 2010-01-28 18:29, Krzysiek pisze:
    > Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
    > nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
    > miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

    Witam

    Mamy Whirpoola od jakiś 10 lat, chodzi bezawaryjnie, no ale
    ten model nie był robiony jeszcze przez małe, żółte, sprytne
    rączki w dalekim kraju.
    Co do plusów to jak już napisał ktoś wcześniej można
    dorzucić coś do prania w trakcie działania pralki, zajmuje
    duużo mniej miejsca od pralki ładowanej od przodu o podobne
    pojemności bębna.

    Dodatkowo argument, który przeczytałem gdzieś, ale jakoś
    nigdy o nim nie myślałem wcześniej bo było to dla mnie
    oczywiste:

    pralka ładowana od góry ma łożyska bębna z DWÓCH stron tegoż
    bębna, więc obciążenia w trakcie obracania bębna rozkładają
    się na dwa punkty, a nie na jeden jak w klasycznej pralce.
    Oczywiście nie musi to znaczyć, że łożyska będą działały
    dłużej, ale jakoś dobrze to działa na moje samopoczucie.

    pozdrawiam

    grzesiek

  • 10. Data: 2010-01-29 19:22:24
    Od: "MB" <k...@p...wp.pl>

    > Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z nimi
    > jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość miejsca,
    > więc rozważam zakup takiej pralki.

    Większość pralek ładowanych od góry ma pojemnik na proszek i płyn do
    płukania umieszczony w klapie. Pojemnik jest nierozbieralny, nie da się go
    wyczyścić i nigdy nie wysycha, przez co jest stałym siedliskiem pleśni - to
    na przykładzie Whirlpool-a. Dlatego też następna pralka którą kupiłem jest
    produktem Electrolux-a. To chyba jedyna firma która umieszcza otwarty
    pojemnik i rozbieralny pojemnik nad bębnem a ne w klapie.

    Pozdrawiam
    DB