  • 1. Data: 2009-08-12 18:37:21
    Temat: Prosba o pomoc w sprawie dzialki.
    Od: Lw <l...@g...com>

    Witam,
    Mam na oku fajna dzialke budowlana jednak mam kilka watpliwosci i moze
    ktos z Was bedzie mogl mi podpowiedziec:
    1. Nie ma wodociagu i bede musial kopac studnie. Jak w miare szybko i
    tanio sprawdzic przed zakupem czy woda bedzie sie nadawala do picia?
    (Sasiadom nie wierze).
    2. Dzialka jest kilkaset (700, 800) metrow od planowanej autostrady,
    oddzielonej kilkoma budynkami. Czy da sie tam mieszkac?
    Dzieki za wszelkie sugestie,

  • 2. Data: 2009-08-12 19:06:13
    Temat: Re: Prosba o pomoc w sprawie dzialki.
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Lw" <l...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > 2. Dzialka jest kilkaset (700, 800) metrow od planowanej autostrady,
    > oddzielonej kilkoma budynkami. Czy da sie tam mieszkac?

    wez od sasiadow wode i daj do analizy i juz

    taka odleglosc to raczej zaleta nie wada

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

    Jezeli ma byc szybko i tanio to nie moze byc wysokiej jakosci,
    Jezeli ma byc wysokiej jakosci i szybko to nigdy nie bedzie tanio,
    A jesli na byc tanio i wysokiej jakosci to nigdy nie bedzie szybko.

  • 3. Data: 2009-08-12 20:00:25
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    HANA pisze:

    > taka odleglosc to raczej zaleta nie wada

    No nie wiem...

    Ja do Autostrady mam prawie 1km. I pomimo licznych zabudowań drzew,
    wzgórza. Autostradę słychać znacznie... Jest dużo bardziej uciążliwa od
    lotniska Balice oddalonego ode mnie od osi pasa 1200m :)

    Także to zależy...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-08-12 21:23:40
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    RudeBoy wrote:

> [...]
    > wzgórza. Autostradę słychać znacznie... Jest dużo bardziej uciążliwa od
    > lotniska Balice oddalonego ode mnie od osi pasa 1200m :)
    No byłem tam kiedys w wojsku :) a dokładnie to przebudowywałem tą
    jednostkę i po pasach startowych na rowerze jezdziłem :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 5. Data: 2009-08-12 22:59:52
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    JanuszK pisze:

    > No byłem tam kiedys w wojsku :) a dokładnie to przebudowywałem tą
    > jednostkę i po pasach startowych na rowerze jezdziłem :)

    Ja jako dziecko wieczorkami urządzałem sobie wycieczki na pas startowy,
    aby podziwiać z baaardzo bliska startujące i lądujące samoloty. Dzisiaj
    cały teren ogrodzony 3,5m płotem z koncentryną. Pewnie gdyby ktoś się
    tylko do niego zbliżył został by przechwycony... w sumie to dobrze...
    ale kiedyś było zupełnie inaczej...

  • 6. Data: 2009-08-13 06:39:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > taka odleglosc to raczej zaleta nie wada

    Ten romantyczny szum caly dzien, i boski halas w nocy - super sprawa.

    Moja dzialka jest 2.5(+) km od autostrady, ktora to autostrada jest za
    wzgorzem
    i za kilkoma pasami lesmyni, i w dzien slysze lekki szum.

    Ale znam takich, co twierdza, ze spoko by sie wybudowali 300 m od
    autostrady.

    Jezeli bym mial wybor, to bym poszukal lepszego miejsca,
    niz 700 m od halasu i syfa, gdzie sasiadom nie mozna nawet zaufac
    przy prostej informacji o jakosc wody.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-08-13 06:46:23
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > No byłem tam kiedys w wojsku :) a dokładnie to przebudowywałem tą
    > jednostkę i po pasach startowych na rowerze jezdziłem :)

    No i co narobiles ? przebudowales, i teraz halasuje mieszkancom :)
    Trzeba bylo z sierzantem pogadac, troche trotylu za flaszke zorganizowac,
    wysadzic to w diably i zrobic porzadna sciezke rowerowa.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-08-13 08:09:20
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > ale kiedyś było zupełnie inaczej...

    Kiedys jako dziecko biegalem (nie tylko ja) z finka harcerska po podworku i
    gralem w "grzyba".
    Dzis nie wyobrazam sobie zeby moje dziecko z norzem na dwor wyposcic.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2009-08-13 14:13:45
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i za kilkoma pasami lesmyni, i w dzien slysze lekki szum.
    >
    > Ale znam takich, co twierdza, ze spoko by sie wybudowali 300 m od

    Odległość w jakiej słychac hałas autostrady lub linii kolejowej zależy od
    pory roku. W lecie masz przecież otwarte okna. Ale nie tylko. W lecie moga
    wystepować duże róznice w temp powietrza nad polem i np nad lasem. To moze
    powodować załamywanie sie fali dżwiekowej co sprawia, ze słychac hałas ze
    źródła położonego po drugiej stronie lasu. Nie jestem fizykiem, pewnie
    lepiej to by wytłumaczył, ale tak mi tłumaczono dlaczego słysze linie
    kolejową z odległosci ponad 1000m i to jeszcze za lasem. Do tego dochodza
    jeszcze wzgórza. Może sie okazać, że wiekszosc roku bedzie ok ale np w lecie
    dostaniesz k......y.

  • 10. Data: 2009-08-13 14:57:26
    Od: mal <m...@g...com>

    On 12 Sie, 20:37, Lw <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > 1. Nie ma wodociagu i bede musial kopac studnie. Jak w miare szybko i
    > tanio sprawdzic przed zakupem czy woda bedzie sie nadawala do picia?

    Sprawdzenie składu chemicznego wody (bakteriologię możesz sobie
    podarować, bo badanie drogie) najprościej wykonać w ten sposób:

    zapukać do najbliższego sąsiada, dowiedzieć się jaką ma studnię
    (głębinową czy kopaną), na jakiej głębokości znajduje się lustro
    wody.
    Z kranu pobrać ok. 1 litra wody i dostarczyć do laboratorium (sanepid
    lub jakiekolwiek inne).
    W zleceniu badania wody określić oznaczenie:

    - mętność/barwa/zapach
    - utlenialność
    - sucha pozostałość
    - żelazo ogólne
    - mangan
    - siarczany
    - chlorki
    - azotyny, azotany, amoniak

    Gdy będziesz miał wyniki badania wody - napisz na forum to wtedy
    napiszę szczegółowo co to za woda.

    Pozdrawiam

    mal