  • 1. Data: 2009-08-13 07:09:30
    Temat: zmiana dachu - podniesienie scian - pulapki?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Mam w planach zmiane dachu. Dach spadzisty, kryty gontami bitumicznymi w
    szczycie ma 3,5m od plaszczyzny podlogi pietra na scianie jakies 60cm. 8metrow
    szeroki.

    Plan jest taki ze jesli trzeba i tak go zmienic (ma juz swoje 60lat - moze
    wiecej) to moze warto ciutke podniesc sciany (o jakies 110-130cm) uzyskujac
    normalne poddasze (bez dachu na wysokosci piersi no i dach bylby mniej spadzisty.

    I teraz:
    -Czy przy zalozeniu ze nie bede szczytu podnosil potrzebuje jakichs pozwolen,
    zgloszen czy innego komunizmu?
    -znacie jakies biuro projektowe na slasku ktoremu mozna powierzyc wykonanie
    projektu takiej przebudowy?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-08-13 13:46:03
    Temat: Re: zmiana dachu - podniesienie scian - pulapki?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I teraz:
    > -Czy przy zalozeniu ze nie bede szczytu podnosil potrzebuje jakichs pozwolen,

    Obejmie cię pełna procedura pozowlenia na budowę, z mapą do celów projektowych,
    inwentaryzacją stanu obecnego, ekspertyzą o stanie budynku, projektem, kierownikiem
    budowy oraz inspektorem nadzoru inwestorskiego (bo Śląsk). Na zakończenie pozwolenie
    na powtórne użytkowanie (do tego czasu trzeba się wyprowadzić).

    > -znacie jakies biuro projektowe na slasku ktoremu mozna powierzyc wykonanie
    > projektu takiej przebudowy?

    To nie będzie już przebudowa tylko nadbudowa. Wysokość szczytu nie ma niestety nic na
    rzeczy.

  • 3. Data: 2009-08-14 19:59:57
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Obejmie cię pełna procedura pozowlenia na budowę, z mapą do celów
    > projektowych, inwentaryzacją stanu obecnego, ekspertyzą o stanie budynku,

    Po przemusleniu sprawy, w sumie zgadzam sie ze nadbudowanie i zrobienie nowego
    dachu to nie byle co i moze trzeba oficjalnego oka zeby nie bylo wtopy.

    > inspektorem nadzoru inwestorskiego (bo
    > Śląsk).
    Ale tylko na terenach eksploatowanych przez kopalnie? Bo z tego ze mieszkam w
    tej krainie geograficznej nie wynika ze trzeba dodatkowych dupokrytek?

    > Na zakończenie pozwolenie na powtórne użytkowanie (do tego czasu
    > trzeba się wyprowadzić).

    Znaczy sie w ktorym momencie trzeba sie wyprowadzic? Na samym poczatku prac czy
    dopiero przed pokryciem dachu?

    > To nie będzie już przebudowa tylko nadbudowa. Wysokość szczytu nie ma niestety
    nic na rzeczy.

    No nic, powalczymy...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2009-08-14 20:07:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> writes:

    > Na zakończenie pozwolenie na powtórne użytkowanie (do tego czasu
    > trzeba się wyprowadzić).

    Przy nadbudowie strychu na 5-pietrowej kamienicy tez sie maja wszyscy
    wyprowadzac?

    MJ

  • 5. Data: 2009-08-15 09:53:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Przy nadbudowie strychu na 5-pietrowej kamienicy tez sie maja wszyscy
    > wyprowadzac?

    Jeśli urzędnik tak sobie wymyśli - tak.

  • 6. Data: 2009-08-17 17:26:38
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Sat, 15 Aug 2009 11:53:00 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Jeśli urzędnik tak sobie wymyśli - tak.

    Podstawa prawna?

    T.