  • 1. Data: 2011-04-29 13:29:17
    Temat: Przedłużacz na bębnie - można używać zwinięty?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, temat teoretycznie bardziej dla pl.misc.elektronika, ale nie o
    teorię mi chodzi tylko o praktykę :)
    Przeglądając fotki na budowlanym blogu naszego kolegi zauważyłem, że w
    czasie prac jakieś 1200W zużywa korzystając z przedłużacza zwiniętego na
    bęben. Widać więc, że można, ale czy zupełnie w niczym to nie przeszkadza?
    Może to powodować jakieś zagrożenia? Mam taki przedłużacz 40m 3x1,5.. mogę
    nim zasilać cokolwiek w postaci zwiniętej? Czy może są jakieś przypadki,
    gdy zalecane jest rozwinięcie takiej cewki?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-04-29 13:35:54
    Temat: Re: Przedłużacz na bębnie - można używać zwinięty?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 15:29, Shaman pisze:
> [...]
    > 40m 3x1,5.. mogę nim zasilać cokolwiek w postaci zwiniętej? Czy może są
    > jakieś przypadki, gdy zalecane jest rozwinięcie takiej cewki?

    A przeczytaj instrukcję obsługi.

    Na moim było napisane, że przy używaniu nawiniętego przewodu maksymalna
    dopuszczalna moc jest niższa.

  • 3. Data: 2011-04-29 13:40:09
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 29-04-2011 o 15:35:54 Andrzej Ława
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > A przeczytaj instrukcję obsługi.
    >
    > Na moim było napisane, że przy używaniu nawiniętego przewodu maksymalna
    > dopuszczalna moc jest niższa.

    Dostałeś instrukcję obsługi do przedłużacza?! :o
    Ja kupiłem całkiem nietani, porządny, 40m w gumie, i żadnej instrukcji do
    niego nie było.

    Co do meritum.. spodziewałem się, że przy większych prądach, może działać
    jakieś niekorzystne zjawisko, ale o indukcji wiem niewiele więcej niż to,
    ze istnieje. Dlatego pytam.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-04-29 13:53:43
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

> [...]
    > działać jakieś niekorzystne zjawisko, ale o indukcji wiem niewiele
    > więcej niż to, ze istnieje. Dlatego pytam.

    Może się grzać, może nawet się po pewnym czasie upalić (osobiście się
    nie spotkałem) ale to zależy jakiego rodzaju przewody i jakiego rodzaju
    izolacja. Choć z drugiej strony lepiej nawinąć na bęben niż na łokieć :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2011-04-29 14:48:53
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Może się grzać, może nawet się po pewnym czasie upalić (osobiście się
    > nie spotkałem) ale to zależy jakiego rodzaju przewody i jakiego rodzaju
    > izolacja. Choć z drugiej strony lepiej nawinąć na bęben niż na łokieć :)

    heh, jakis czas temu siedzę sobie przy komputerze i syczy cos, nagle bummm
    dym poleciał
    Patrzę, a kabel zasilający m onitor się przepalił
    Przewod miał grubosci kilku włosków

  • 6. Data: 2011-04-29 14:53:26
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 29 Kwi, 14:29, Shaman <s...@o...com> wrote:
> [...]
    > nim zasilać cokolwiek w postaci zwiniętej? Czy może są jakieś przypadki,
    > gdy zalecane jest rozwinięcie takiej cewki?

    Witam

    Używałem kiedyś zwiniętego przedłużacza, była podłączona farelka i
    jakieś tam wiertarki i szlifierki.
    Przewody się przegrzały i się zrobiło zwarcie.
    Dlatego, jeśli wyczujesz, że przewód robi się ciepły, trzeba go
    rozwinąć

    pozdr.
    Jacek K.

  • 7. Data: 2011-04-29 16:32:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >nim zasilać cokolwiek w postaci zwiniętej? Czy może są jakieś przypadki,
    >gdy zalecane jest rozwinięcie takiej cewki?

    praktyka mówi, ze ze jak pojedziesz z pełną mocą na zwiniętym, to następnym razem
    mozesz go nie rozwinąć, bo sie w masie stopi :-) Zatem -rozwijać.

    b.

  • 8. Data: 2011-04-29 17:47:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
    > Co do meritum.. spodziewałem się, że przy większych prądach, może
    > działać jakieś niekorzystne zjawisko, ale o indukcji wiem niewiele
    > więcej niż to, ze istnieje. Dlatego pytam.

    Indukcja nie ma tu nic do rzeczy - chodzi głównie o dużo gorsze
    odprowadzanie ciepła ze zwiniętego przewodu. Używać można ale z głową -
    co najmniej o stopień jak nie dwa ograniczając prąd, np. przy
    dopuszczalnym prądzie przedłużacza 16A nie ciągnąć powyżej 10A. No i
    obserwować, wąchać - czy za ciepły nie jest i czy podejrzanie pachnieć
    nie zaczyna.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2011-04-29 20:24:44
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 15:40, Shaman pisze:

    > Dostałeś instrukcję obsługi do przedłużacza?! :o

    To już k... nawet do przedłużacza trzeba instrukcję?
    Pytam, bo do mojego nie ma - zrobiłem sam przedłużacz 100m 3x2,5mm i
    trzymam go na zwijarce do węża ogrodniczego.

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-04-29 20:56:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 16:48, Amir pisze:

    > heh, jakis czas temu siedzę sobie przy komputerze i syczy cos, nagle bummm
    > dym poleciał
    > Patrzę, a kabel zasilający m onitor się przepalił
    > Przewod miał grubosci kilku włosków

    Miedź droga, to te chińskie gnoje oszczędzają jak mogą.

    Swoją szosą oszukują na czym tylko się da - np. poszukajcie sobie w
    sieci 32-gigabajtowych pendrajwów oznaczonych jako "sony vaio"...
    Znajomy sobie w Chinach w sklepie kupił... i nieco się zdziwił.