    Date: Sun, 31 Aug 2014 11:02:18 +0200
    From: Baczek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Przekształcenie gruntu z lasu na działkę budowlaną

    Witam

    Jestem wstępnie zainteresowany zakupem gruntu, który obecnie
    sklasyfikowany jest jako las.
    W planie zagospodarowania przestrzennego jest jako "tereny zabudowy
    mieszkaniowej jednorodzinnej i usług turystyki".
    Naczytałem się, że do 500m2 mogę przekształcić nieodpłatnie jeżeli
    będzie to na zabudowę mieszkaniową. Las ma ze 100lat (sosna) więc nie
    powinienem ponosić opłat za przedwczesny wyrąb, "wylesienie" ponad 500m2
    wiąże się z płaceniem przez 10lat opłat (jakiś tam).
    Mam dwa pytania do Was:
    - przerabiał ktoś to i może się podzielić procedurą, tzn do kogo w
    jakich terminach jakie pisma słać,
    - czy grunt "wylesiony", gdybym nie zdecydował się na wylesienie
    całości, musi przylegać do drogi publicznej? Wydaje mi się, że tak bo
    chyba po lesie jeździć nie można, ale różnie to bywa.