  • 1. Data: 2009-04-21 15:16:17
    Temat: Pytanie do elektryków - sztyca
    Od: r...@m...com

    Witam,
    Co oznacza taki kawałek drutu na jednym z przewodów sztycy? widziałem to w
    kilku miejscach. wydaje mi się że przewód N, ale wole sie upewnić.

    http://img164.imageshack.us/img164/6048/sztyca.jpg

  • 2. Data: 2009-04-21 16:35:23
    Temat: Re: Pytanie do elektryków - sztyca
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co oznacza taki kawałek drutu na jednym z przewodów sztycy? widziałem to w
    > kilku miejscach. wydaje mi się że przewód N, ale wole sie upewnić.

    Moim zdaniem nic nie oznacza. być może przez kogoś był zrobiony w celu
    założenia "lewego" podłączenia.

    Napewno nie jest to jednak przewód N.

    Przewód N będzie na dolnym wieszaku, a na słupie powinien być umieszczony
    najniżej ze wszystkich czterech przewodów.

  • 3. Data: 2009-04-21 17:39:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Co oznacza taki kawałek drutu na jednym z przewodów sztycy? widziałem to w
    > kilku miejscach. wydaje mi się że przewód N, ale wole sie upewnić.

    Tak, jest to oznakowanie N (niekoniecznie na przyłączu).

  • 4. Data: 2009-04-21 18:34:26
    Od: r...@m...com

> [...]
    >
    > Przewód N będzie na dolnym wieszaku, a na słupie powinien być umieszczony
    > najniżej ze wszystkich czterech przewodów.

    I tak i nie.

    Ten przewód z drutem jest faktycznie na słupie najniżej z 4 przewodów, a niżej
    jest 5 przewód od zasilania latarni, ale już na przyłączu, jak widać na
    zdjęciu jest na górze.

  • 5. Data: 2009-04-22 17:16:47
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem nic nie oznacza. być może przez kogoś był zrobiony w celu
    > założenia "lewego" podłączenia.
    >
    > Napewno nie jest to jednak przewód N.

    Bije się w pierś rzeczywiście to jest przewód N i tak było oznaczane N.
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Zbyszek