  • Data: 2009-11-10 16:50:43
    Temat: Pytanie o koszty podpiwniczenia
    Od: "arek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałbym zapytać kogoś, kto się w temacie orientuje, jaka jest różnica w
    kosztach budowy domu z użytkowym poddaszem oraz takiego samego domu
    częściowo podpiwniczonego. Dom ok. 100-120m2, możliwie jak najprostsza
    (najtańsza) bryła - bez żadnych wykuszy, załamań, łuków itp. na ścianach.

    Chodzi mi o koszt robót ziemnych, ścian z izolacją i stropu oraz zwykłych
    schodów dla podpiwniczenia np. 4x9 metrów (kotłownia i garaż).

    Mam działę 17,4 metra szerokości, na której (tak mi powiedział architekt) w
    Częstochowie nie postawię domu szerszego niż 9,4m lub 10,4m jak będzie miał
    jedną ścianę ślepą. Chyba że "ma pan znajomości, to wtedy przejdzie nawet
    góralska chata" - ale znajomości nie mam. A taka szerokość skutecznie
    eliminuje projekty z garażem i dodatkowym pokojem dla starszej osoby na
    parterze. A może ktoś wie przypadkiem jak w Cz-wie obejść problem prawa
    budowlanego - sąsiedzi na pewno by się zgodzili na przesunięcie się bliżej
    do granicy...

    Dziękuję i pozdrawiam
    Arek