  • Data: 2009-09-07 13:43:39
    Temat: Re:
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    R pisze:
    > No tak robiłem, robiłem, że się w rurkę doprowadzającą wodę na ogórd wbiłem
    > :-( no i się polało, na szczęście szybka reakcja i tylko trochę mokro było.
    >
    > Ale teraz pytanie - dziórka mała w rurce miedzianej chyba 1/2". Dam radę to
    > sam naprawić? Co nieco potrafię, więc co bym potrzebował, bo myślę, że
    > lepiej wyposażenie kupić niż majstra wzywać.
    >
    > Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna? jest
    > jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się łączy rurki
    > miedziane?

    Ja bym zrobił to troszkę inaczej - wiecie jak się łata dętkę od koła
    rowerowego? Wycina się łatkę, w tym przypadku z kawałka blaszki
    miedzianej. Papierem ściernym się przeciera okolicę otworu i łatkę
    również. Nakłada się lut na obie części - na rurę i na łatkę, kładzie
    się łatkę na rurę. Podgrzewa się rurę wraz z łatką i uzupełnia się cynę
    trochę, potem pozostawiamy aby osiągnęło normalną temperaturę,
    sprawdzamy, czy nie cieknie i tyle. Ważne tylko odpowiednie uformowanie
    łatki. Można wspomóc się pastą lutowniczą przy nakładaniu cyny na rurkę
    i łatkę.