  • 11. Data: 2024-02-11 01:11:38
    Temat: Re: 128161
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 lutego 2024 o 23:02:45 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    -odbudowy-oferty-czy-cisza-przed-mns

    > Nie ma znaczenia ile osób zmarło vs się urodziło w bieżącym roku idąc Twoim tokiem
    myślenia.
    Bardzo nietrafiony przykład dałeś.

  • 12. Data: 2024-02-11 12:05:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 18:55 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie ma znaczenia ile zbudowano nowych domow. Jeśli na jednym portalu
    > przybyło od początku roku 7101 ogłoszeń ze ktoś chce sprzedac mieszkanie
    > to jak na razie trend jest mocno zarysowany.

    Widać, że matematyka mocno Cię uwiera.
    Ilość nowych mieszkań to PODSTAWOWY PARAMETR w Twojej analizie.

    Gdyby w styczniu oddano do użytku 10 000 nowych mieszkań, z czego tylko
    1000 pojawia się na otodomie to oznacza, że 9000 wyprzedało się od ręki i
    tylko tysiąc z całej puli musi dłużej poczekać na nowego nabywcę.
    Wniosek - nowe mieszkania idą ja świeże bułeczki, nie ma miejsca na
    obniżkę cen bo kupcy płacą ile deweloper zażąda.

    Odwrotna sytuacja, w styczniu oddano do użytku 1200 nowych mieszkań z
    czego tysiąc pojawia się na otodomie - oznacza, że jest problem bo nowe
    mieszkania się nie sprzedają.
    Jest miejsce na obniżki bo nie ma popytu. Kupcy mogą dyktować ceny.

    Jak nie wiesz, ile w danym miesiącu oddano nowych mieszkań - to nic nie
    wiesz.

    TG

  • 13. Data: 2024-02-11 17:10:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 lutego 2024 o 12:05:57 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Jest miejsce na obniżki bo nie ma popytu. Kupcy mogą dyktować ceny.
    >
    > Jak nie wiesz, ile w danym miesiącu oddano nowych mieszkań - to nic nie

    Mieszkania oddane do użytku w styczniu były kupione i zapłacone dwa lata temu.

  • 14. Data: 2024-02-11 17:48:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 17:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Mieszkania oddane do użytku w styczniu były kupione i zapłacone dwa lata
    > temu.

    Wg otodomu, na którego to statystykach opierasz swoje "badanie" nie
    wszystkie mieszkania oddane do użytku w styczniu zostały zakupione i
    zapłacone 2 lata temu. Część z tych mieszkań trafia na portal.

    TG

  • 15. Data: 2024-02-11 20:59:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 11 lutego 2024 o 01:11:39 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
    -odbudowy-oferty-czy-cisza-przed-mns

    > Bardzo nietrafiony przykład dałeś.
    Uwzględnij jeszcze w Swoich modelach ok 10 mln Ukraińców którzy do Polski zjada jak
    Ukraina przegra wojnę z ruskimi

  • 16. Data: 2024-02-12 03:02:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 lutego 2024 o 20:59:29 UTC+1 Kris napisał(a):

    -odbudowy-oferty-czy-cisza-przed-mns

    > Uwzględnij jeszcze w Swoich modelach ok 10 mln Ukraińców którzy do Polski zjada jak
    Ukraina przegra wojnę z ruskimi
    Nie istnieje taki scenariusz w ktorym mogła by sie tutaj wziac 10 milionow
    ukraińskich uchodźców. Jeśli juz to o wiele mniej i tylko tranzytem do bogatszych
    krajow. Jest ich około miliona. Zajmuja jakies 150 do 200 tysięcy mieszkań. Wojna
    wywołała zakłócenie ale sytuacja juz jest opanowana. Chodzaca na rynek wtórny ogromna
    ilość nieruchomości po pierwszym i wcale nie najliczniejszym roczniku wyżu
    demograficznego przewyższa zapotrzebowanie. Na jednym z wielu portali ogłoszeniowych
    jest razem do sprzedaży i do najmu ponad 150 tysięcy mieszkań i zadnego ogłoszenia ze
    ktoś chce kupić albo wynajac. Na dodatek liczba ogłoszeń powoli rosnie.