    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 2-3 lata temu
    Date: Thu, 23 Jun 2011 10:53:07 +0200

    Użytkownik "widow" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:itusck$di3$1@inews.gazeta.pl...

    > Głupim społeczeństwem łatwo się rządzi:]
    > Ja co prawda mało się udzielam na usenecie (kiedyś kiedyś było tego bardzo
    > dużo, więcej czytam), ale muszę przyznać, że Ty - kiki powinieneś napisać
    > książkę jak nie spierd.. budowy własnego domu :P
    > Niestety mamy teraz (również w mojej okolicy) wysyp domów na sprzedaż w
    > stanie surowym, na które ludziska pobrali kredyty i się udławili. Niestety
    > przerost formy nad treścią, ale cóż...
    > A tak po za to większość przeszła na fora/czaty i tylko jak się podrapią
    > po tyłku to już to wrzucają na fejsbuka. Porażka.

    To nie był przerost formy nad treścią, ale obiecujące perspektywy.
    Wtedy był "boom" gospodarczy i perspektywy na rosnący zbyt, a tym samym na
    rosnące zarobki. Do tego łatwy i w miarę tani kredyt.
    Ponadto wiele osób dobrze zarabiało za granicą.
    Dlatego ludzie pobrali kredyty i zaczęli inwestować nie przewidując krachu
    ogólnoświatowego. Niestety problem nie jest tylko w Polsce, ale i na całym
    świecie. O dziwo w Polsce ten kryzys jest i tak najmniej odczuwalny, a to
    tylko właśnie dlatego, że ludzie obracali pieniędzmi i inwestowali, a nie
    trzymali ich w "skarpecie". Te kraje, w których się oszczędzało dostały po
    tyłku najbardziej. Tam jest odczuwalny największy "skok" jakości życia, choć
    nam jeszcze daleko do tamtej "biedoty".
    Ponieważ polskie społeczeństwo było i jest dość biednym społeczeństwem, a
    budowanie odbywało się kosztem wyrzeczeń to nawet niewielkie pogorszenie
    życia spowodowało zastój w budownictwie i nie ma się tu co dziwić. Od 2 lat
    budownictwo w Polsce ogromnie zwolniło. Ceny usług spadły, a także ich
    jakość. Wielu ludzi nie stać na dokończenie budów. Zwiększyło się
    bezrobocie, ponieważ firmy w obronie przed upadkiem zaczęły zwalniać część
    pracowników, zwiększyła się "szara strefa" osób pracujących nielegalnie,
    zwiększyła się przestępczość typu włamania, kradzieże itp.