  • 31. Data: 2010-12-03 19:22:48
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ida6j1$jsd$1@news.onet.pl...

    > Około 100km na wschód to Sokołów jakiś Podlaski jest ?? czyżby jego
    > okolice, ewentualnie Węgrowa ??

    Masz racje, jeszcze Lukow, Siedlce... Umowmy sie, ze to ogolnie te okolice.
    Miales kiedys garbusa?

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2010-12-03 19:27:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 20:17, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Na gorze juz mieszkasz czy ciagle w powijakach?

    Nie mieszkam - narazie prawie skonczylem parter i zima bede sie bral
    za gore - teraz tam nawet styropianu ani wylewek jeszcze nie ma :) Ale
    u gory jest dosc cieplo - nie ciagnie znikad chlodem, zdaje sie, ze
    ocieplenie dachu jest b. dobrze zrobione :) Byloby tam jeszcze cieplej
    gdybym ocieplil sufit garazu, ktory w tym momencie nie ogrzewam i jest
    tam ~10stC. A sufit garazu to 30m2 podlogi w jednym z pokojow na
    gorze. Ale poki na poddaszu nie mieszkam to nie ma to wiekszego
    sensu :) Zrobi sie za pare tygodni ;) Wazne, ze mam ocieplenie dachu
    gotowe w 100%.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2010-12-03 19:32:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    e.googlegroups.com...

> [...]
    > u gory jest dosc cieplo - nie ciagnie znikad chlodem, zdaje sie, ze
    > ocieplenie dachu jest b. dobrze zrobione :)

    Temp. masz porownywalna jak na dole? Bo u mnie czuc wyraznie, ze jest
    zimniej. Miedzy krokwiami mam only 12cm Toprock'a, a w jednym pomieszczeniu
    gole dechy. Jakos mi pod gorke z tym ociepleniem.

> [...]
    > gorze. Ale poki na poddaszu nie mieszkam to nie ma to wiekszego
    > sensu :) Zrobi sie za pare tygodni ;) Wazne, ze mam ocieplenie dachu

    No wlasnie. Reszta jest znacznie przyjemniejsza.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2010-12-03 20:11:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    z.googlegroups.com...
    > On 3 Gru, 00:37, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > 15m3 to ok 140kWh jezeli dobrze licze. Jezeli w tym jest CWU, a jak

    Przed chwila spisywalem licznik gazowy. Ostatniej doby poszlo 12m^3 lacznie
    z CWU. Rano -11C w dzien nie wiecej jak -5C a teraz -5,5C. Licze lacznie
    jakies 102kWh. To tak dla ciekawosci.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-12-03 21:28:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 21:11, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Przed chwila spisywalem licznik gazowy. Ostatniej doby poszlo 12m^3 lacznie
    > z CWU. Rano -11C w dzien nie wiecej jak -5C a teraz -5,5C. Licze lacznie
    > jakies 102kWh. To tak dla ciekawosci.

    Gdybys mial bufor i korzystal z II taryfy to (u mnie w vattenfallu)
    kosztowaloby to 25 pln. Gdybys mial zwykla jedna taryfe (jak ja teraz)
    to bys zaplacil 45 pln. Ile Cie kosztuje 12m3 gazu ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2010-12-03 22:04:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    > Gdybys mial bufor i korzystal z II taryfy to (u mnie w vattenfallu)
    > kosztowaloby to 25 pln. Gdybys mial zwykla jedna taryfe (jak ja teraz)
    > to bys zaplacil 45 pln. Ile Cie kosztuje 12m3 gazu ?

    Dokladnie nie wiem, bo ciagle trudno wszystkie codzienne liczby zapamietac.
    Szacuje, ze 1m^3 gazu po podwyzce kosztuje mnie jakies 1,7zl. Do tego trzeba
    doliczyc stale oplaty 65zl/mies. Z grubsza liczac to 20zl samego gazu i
    2,20zl dziennych oplat niezaleznych od zuzycia. Koszt porownywalny z druga
    taryfa, instalacyjnie nieporownywalnie drozej, chyba bo nie wiem ile bufor
    moglby kosztowac a i przylacze wieksze tez za darmo nie jest. Tu jednak
    sprawa nieco sie komplikuje, bo nie specjalnie wydaje mi sie, zebym mogl co
    kolwiek zaoszczedzic w drugiej taryfie na normalnym zyciu. Wiekszosc rzeczy
    u mnie robi sie jednak w pierwszej taryfie, wiec trudno to jednoznacznie
    policzyc. Generalnie druga taryfa na dzis moze byc niezla alternatywa.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-12-03 22:57:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 23:04, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > moglby kosztowac a i przylacze wieksze tez za darmo nie jest. Tu jednak

    Tzn. co nieporownywalnie drozej? ;-) Bufor 1000l to ok 1,5k pln.
    Piecyk 12kW Kospelka mozna kupic za 1k pln (uzywke - ale tutaj nie ma
    co patrzec czy nowe czy uzywane - jedyne co tu w zasadzie moze pasc to
    pompka ktora mozna wymienic, reszta dziala caly czas z 100%
    sprawnoscia ;) I to wszystko :-)

> [...]
    > u mnie robi sie jednak w pierwszej taryfie, wiec trudno to jednoznacznie
    > policzyc. Generalnie druga taryfa na dzis moze byc niezla alternatywa.

    Latwo sie przestawic na mycie prania i zmywarke po 22. Pozatym od
    13-15 tez masz II taryfe a wtedy sie glownie gotuje :)
    Tak czy inaczej - jakbym mial mozliwosc gazu, to pewnie bym go wzial.
    Ale nie mam wiec nie mam co nawet gdybac :-) Fajnie jednak dowiesc, ze
    prad moze byc dla gazu porownywalna cenowo alternatywa!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2010-12-04 19:01:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tzn. co nieporownywalnie drozej? ;-)

    Nieporownywalnie drozej dla gazu przy nieco wyzszej polce. Dla pradu co by
    nie wzial to i tak sprawnosc bliska 100% a kociol nie bedzie juz "jakis
    tam". Pogodowki nie licze, podobnie jak mieszacz potrzebny tu i tu, wiec
    instalacja bez zmian. Dochodzi jeszcze instalacja gazowa wewnetrzna, w
    zaleznosci od sytuacji porownywalny z przylaczem energetycznym albo drozej.

    > Latwo sie przestawic na mycie prania i zmywarke po 22. Pozatym od
    > 13-15 tez masz II taryfe a wtedy sie glownie gotuje :)

    No wlasnie sie nie gotuje, u mnie sie nie gotuje. Zmywarka bywa co prawda
    incydentalnie, ze chodzi i trzy razy dziennie wiec sie nie przestawie. Raz
    na tydzien to Janek W. wlacza i chwali sobie funkcje plukania zaschnietych
    naczyn. U mnie taki stan nie wystepuje i tak jest z wiekszoscia rzeczy.
    Dzieciarna swieci swiatlo wieczorem, pozniej wyganiam spac i zuzycie spada
    nie tylko swiatla, wiec wszystko odwrotnie.

    > Tak czy inaczej - jakbym mial mozliwosc gazu, to pewnie bym go wzial.
    > Ale nie mam wiec nie mam co nawet gdybac :-) Fajnie jednak dowiesc, ze
    > prad moze byc dla gazu porownywalna cenowo alternatywa!

    A no moze, moze jak widac. Nie liczylem tylko jak wyrobic sie z moca dla CO
    i CWU w moim przypadku. Tu tez solar moglby byc jak znalazl. Za sprawa
    Marka1 pewnie poprobuje ze wspomaganiem CO moze gdzies od lutego jak mocy
    bedzie nieco wiecej i samego slonca.
    A jak tam Twoja pompka ciepla?

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-12-04 19:39:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > nie wzial to i tak sprawnosc bliska 100% a kociol nie bedzie juz "jakis

    Kociol gazowy rzecz jasna.

    TK

  • 40. Data: 2010-12-05 20:26:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Temp. masz porownywalna jak na dole? Bo u mnie czuc wyraznie, ze jest
    > zimniej. Miedzy krokwiami mam only 12cm Toprock'a, a w jednym
    > pomieszczeniu gole dechy. Jakos mi pod gorke z tym ociepleniem.

    Oczywiście, że jest zimniej tam gdzie skosy. Pomieszkasz dłużej i sam
    dojdziesz do wniosku, że taka rozpręzona wełna, ledwo dotykająca siłą
    rozprężania do krokwii to guzik nie izolacja.
    To nie ma prawa izolować.
    Ja robiłe jeden z remontów ostatnio. Wyklejałem wiele miejsc styropianem,
    pchałem wełnę. Jest dobrze na 99%, bo jest 1 miejsce w narożniku, gdzie
    wyraźnie jest zimniej o kilka stopni, mimo szczerych chęci. Obudowa veluxa
    wreszczie nigdzie nie ziębi.