    Subject: Re: 600MW fotowoltaiki w Polsce pod koniec marca
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    From: pilocik <p...@t...pl>
    Date: Thu, 25 Apr 2019 23:48:43 +0200

    > To Ty powtorz klase w ktorej uczono czytac ze zrozumieniem. Spadek ceny paneli duzo
    szybszy niz by wynikal z ich zuzycia eksploatacyjnego o czyms swiadczy. W tej chwili
    na allego kilkadziesiat ofert uzywanych z cenami w okolicach zlotowki za wata.

    Zenek, jedno Ci trzeba przyznać, jesteś konsekwentny w swoim uporze jak
    mało kto, bez względu na argumenty, bez względu na realia Ty nadal swoje.
    Przypomnieć Ci wątek sprzed roku?
    Twierdziłeś, że trzeba czekać bo ceny spadają, racja-spadły.
    Teraz twierdzisz że ceny spadną, racja - pewnie spadną.
    Ale na litość boską, z takim podejściem czekać jeszcze będziesz pewnie
    tak długo aż ktoś Ci do instalacji dopłaci, a i pewnie wtedy będziesz
    czekał dalej, bo pewnie czekając dłużej to dopłacą Ci więcej :)

    Rok temu zarzucałeś mi, że wydałem 20kPLN bezsensownie, tymczasem moja
    instalacja zrobiła już prawie 5MWh, do pełnego roku działania zrobi
    pewnie ponad 6MWh - jak minie pełny rok to postaram się zrobić i
    przedstawić wzorem Liściastego jakieś podsumowanie.
    Może watogodziny niewiele Ci mówią, może więcej uzmysłowi to, że w
    czasie roku sześć faktur zamiast na ok.400zł jest na ok.50zł czyli z
    grubsza szacując już mam w kieszeni >2kPLN czyli ok.10% inwestycji -
    mało ? A jeszcze mam spory zapas kWh do wykorzystania.
    A pewnie byłoby nieco więcej gdyby miłościwie nam panujący nie grzebali
    z energetyką

    Możesz przy okazji wyliczyć ile w ciągu roku można z 20K PLN zarobić na
    obligacjach bo pewnie Ci z tylnego rzędu nie słyszeli :D