    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 911
    Date: Tue, 10 Mar 2020 15:25:28 +0100

    > Jak jesteś z branży to powiedz jak to zrobi elektryk, uszkodzony
    > przedlicznikowy jest po napięciem. A następne zabezpieczenie jest u góry
    > na słupie.

    Nie, nie jestem z branży, miałem SEP 10 lat, potrzebny zawodowo, ale nie
    w energetyce.

    Te "awarie" na telefon to najczęściej były w czasach masowej zmiany z
    topików na esy. Potrzeba było zdjąć licznik i tablicę podlicznikową, bo
    albo przeszkadzała w robocie, albo szla do wymiany na taka z szyną na
    esy. Robiłem tego sporo, ciotki, wujki, ich znajomi. Z czasem to się
    skończyło, wszyscy przeszli na esy. Teraz już nie ma u kogo wymieniać :)

    I to właśnie zabezpieczenie przedlicznikowe było tym, co wyłączałem
    żebym mógł spokojnie pracować.

    > Te bezpieczniki na górze też są plombowane?

    Jasne że są, wszystko począwszy od licznika w górę sieci musi być
    zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem.
    Jak przedlicznikowe do wymiany, to trzeba dalej, na jakiejś rozdzielni,
    stacji transformatorowej rozpiąć, żeby dało się pracować bezpiecznie.
    Jako że cywile nie mają dostępu do tego, musi to zrobić ktoś z
    energetyki. Jak wymianę dla Ciebie robi jakiś lokalny elektryk z
    doświadczeniem, to nawet ma namiary na chłopaków. Często są byłymi
    kolegami z pracy, albo widzieli się na jakimś SEPowskim egzaminie.

    --
    viktorius