  • 1. Data: 2020-03-08 21:59:56
    Temat: 911
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Do wczoraj myślałem, że to co od licznika w kierunku elektrowni należy
    do energetyki.
    Uszkodzony mam bezpiecznik przedlicznikowy.Zgłaszam awarię, a pani mi
    mówi, że mam wezwać elektryka.
    Aż nie chce mi się w to wierzyć.

    Ale teraz tak myślę, że ona może zrozumiała, że on zadziałał
    (bezpiecznik). A on jest uszkodzony. Nie jest to topikowy, tylko automat.
    Licznik i zabezpieczenie przedlicznikowe jest na zewnątrz w skrzynce na
    słupie.

    Robert

  • 2. Data: 2020-03-08 22:25:25
    Temat: Re: 911
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > (bezpiecznik). A on jest uszkodzony. Nie jest to topikowy, tylko automat.
    > Licznik i zabezpieczenie przedlicznikowe jest na zewnątrz w skrzynce na

    No to zadzwoń jeszcze raz i wytłumacz że to jest po ICH stronie
    zaplombowanej.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-03-08 22:36:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-08 o 22:25, Janusz pisze:

    > No to zadzwoń jeszcze raz i wytłumacz że to jest po ICH stronie
    > zaplombowanej.

    Tak uczynię, ale pytam mądrzejszych jak to jest w praktyce i teorii. :-)
    Nie pomyślałem, że pani, która odebrała telefon może nie widzieć, że to
    co przed licznikiem jest zaplombowane.
    Tylko co plomba zmienia? Gdyby były to topikowe, to zrywam plombę,
    wkręcam nowe i zgłaszam, że zerwałem. No może zgłoszę przed zerwaniem,
    że zrywam. :-)

    No i co elektryk prywatnie ściągnięty zrobi? Pod napięciem nie wymieni
    przedlicznikowego. Musi mieć kosz i wykręcić bezpieczniki, które są u
    góry na słupie.

    Robert

  • 4. Data: 2020-03-08 23:15:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, March 8, 2020 at 10:36:28 PM UTC+1, Robert Wańkowski wrote:

    > Tak uczynię, ale pytam mądrzejszych jak to jest w praktyce i teorii. :-)

    Madrzejszy nie jestem ;), ale ze 2 lata temu zmienialem w bloku licznik 1fazowy na
    3fazowy, moj elektryk jak sie okazalo sie nie znal, tzn. doprowadzil przewod do
    rozdzielni i stwierdzil, ze reszte sobie sami zrobia... Okazalo sie, ze sam mialem
    kupic bezpiecznik przedlicznikowy (wg warunkow podlaczenia), zamontowac go, zalozyc
    tablice pod licznik, a goscie z enenrgetyki przyjechali tylko z licznikiem i
    srubokretem... (+ plombownica), wiec zakladam, ze ten bezpiecznik jest jednak moj ;)

    > No i co elektryk prywatnie ściągnięty zrobi? Pod napięciem nie wymieni
    > przedlicznikowego.

    Zalezy od elektryka ;) Gdybym nie mial pradu to sam bym wymienil pod napieciem ;),
    ale BHP itd, wiadomo, na wlasne ryzyko...

  • 5. Data: 2020-03-09 12:30:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2020 o 21:59 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > (bezpiecznik). A on jest uszkodzony. Nie jest to topikowy, tylko automat.
    > Licznik i zabezpieczenie przedlicznikowe jest na zewnątrz w skrzynce na

    U mnie (RE Pruszków), dzwoni się na pogotowie energetyczne i zgłasza
    potrzebę zerwania plomby. Czasami pytają (a czasami nie) po co. Interesuje
    ich tylko termin "zakończenia prac" - aby mogli podjechać i zaplombować
    ponownie.
    Ćwiczyłem to jakiś miesiąć temu.

    TG

  • 6. Data: 2020-03-09 13:26:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > potrzebę zerwania plomby. Czasami pytają (a czasami nie) po co.
    > Interesuje ich tylko termin "zakończenia prac" - aby mogli podjechać i

    Tauron zawsze pyta w jakim celu jest prośba o pozwolenie na zerwanie
    plomb. I zawsze jest to awaria, a nie np. modernizacja z topika na esy ;)
    Potem fakturka na chyba 30 złotych. Monter przyjeżdża nawet dopiero po
    tygodniu założyć plomby.

    --
    viktorius

  • 7. Data: 2020-03-09 21:42:55
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 marca 2020 15:59:56 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > (bezpiecznik). A on jest uszkodzony. Nie jest to topikowy, tylko automat.
    > Licznik i zabezpieczenie przedlicznikowe jest na zewnątrz w skrzynce na

    Od pewnego czasu jest nieco mniej restrykcyjnie.
    Piszesz wniosek o rozplombowanie ukladu i ci przysla zezwolenie a po skonczonej
    akcji elektryk sie podpisuje ze jest ok i elektrownia przyjezdza zaplombowac.

    W innym trybie sie pisze jak viktorius sugeruje. Awaria, trza bylo zerwac...

  • 8. Data: 2020-03-10 11:27:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-03-09 o 21:42, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > W innym trybie sie pisze jak viktorius sugeruje. Awaria, trza bylo zerwac...

    Nie wiem jak w firmach, moje doświadczenie to Tauron klienci
    indywidualni. Tam jest infolinia, informuję o awarii, dostaję pozwolenie
    na rozplombowanie. To pozwolenie jest ustne, ale jest na to ścisła
    regułka, którą konsultant musi wypowiedzieć w całości, zawsze taka sama.
    Widocznie taka procedura.
    Określam ile będą trwały prace, oni ze ok, przyślą kogoś do
    zaplombowania. Moja robota to może godzina, a nawet tydzień bez plomb
    się zdarza.

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2020-03-10 12:50:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-10 o 11:27, viktorius pisze:
    > Moja robota to może godzina, a nawet tydzień bez plomb się zdarza.
    Jak jesteś z branży to powiedz jak to zrobi elektryk, uszkodzony
    przedlicznikowy jest po napięciem. A następne zabezpieczenie jest u góry
    na słupie.
    Te bezpieczniki na górze też są plombowane?

    Robert

  • 10. Data: 2020-03-10 13:29:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ale obciach. 911... 991.
    Teraz dzwonię drążąc temat i wybieram mając przed oczyma ten wątek 911.
    A telefon pokazuje, że dzwonię na alarmowy 912.
    911 to ponoć alarmowy służb USA i dlatego przełącza na 912.

    Robert