  • 1. Data: 2020-02-28 10:31:43
    Temat: ile minimum wylewki
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Cześć,
    Ile minimum trzeba dać wylewki na ogrzewanie podłogowe? mam beton, na to
    chcę dać 2cm styro, rurki i to zalać betonem. Pytanie też czym to
    zazbroić? da się to zrobić na 5cm?

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2020-02-29 09:17:08
    Temat: Re: ile minimum wylewki
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lutego 2020 10:31:47 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    > Cześć,
    > Ile minimum trzeba dać wylewki na ogrzewanie podłogowe? mam beton, na to
    > chcę dać 2cm styro, rurki i to zalać betonem. Pytanie też czym to

    2cm styropianu? nie ma tu jakiejs pomyłki? Bo jesli nie ma to chyba trzeba inną
    koncepcję wymyslic.

    b.

  • 3. Data: 2020-02-29 16:34:05
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.02.2020 o 08:17, Budyń pisze:

    > 2cm styropianu? nie ma tu jakiejs pomyłki? Bo jesli nie ma to chyba trzeba inną
    koncepcję wymyslic.

    że za mało? to dodam, że to UK więc najniższa odnotowana temperatura to
    -0,00001 C ;-)
    teraz mam (prawdopodobnie) płytę fundamentową, legary i deski. łącznie
    kilka cm (jak się zerwie to będzie widać, ale obstawiam że bliżej 7 niż
    10cm). Nie chcę podnosić poziomu podłogi (jeśli już to niewiele).

    Lukasz

  • 4. Data: 2020-03-01 13:01:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.02.2020 o 10:31, ddddddddddddd pisze:
    > Cześć,
    > Ile minimum trzeba dać wylewki na ogrzewanie podłogowe? mam beton, na to
    > chcę dać 2cm styro, rurki i to zalać betonem. Pytanie też czym to
    > zazbroić? da się to zrobić na 5cm?

    mam w łazience betonową podłogę. dałem na to 5cm stryo, rurki i zalałem
    betonem do górnej krawędzi rurek. może 5mm wyzej, czyli całość.. 2-3cm.
    na to klej i kafelki. działa 6sty rok. Pralka podczas wirowania miała
    wybić dziurę w podłodze - stoi stabilnie. kabina prysznicowa na 4
    stopach -też miała wpaść - stoi. stopami mozna wyczuć miejsca gdzie w
    podłodze są rurki - ale nikt przez to nie umarł, raka nie dostał.
    Także... ten teges.... rób jak uważasz.

    ToMasz

  • 5. Data: 2020-03-01 13:06:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.02.2020 o 09:17, Budyń pisze:
    > 2cm styropianu? nie ma tu jakiejs pomyłki? Bo jesli nie ma to chyba trzeba inną
    koncepcję wymyslic.
    Jak się robi remont, a nie buduje od nowa, to nie wszystko można zrobić.
    U mnie na przykład aby uzyskać taki sam poziom podłogi po remoncie, co
    przed wyszło 3 cm styropianu. Podłogówka grzeje prawidłowo. Jasne, że
    lepsze od 2 jest 5 albo 10 ale nie zawsze się da. Za to 2 cm w
    porównaniu z nie dawaniem niczego jest o niebo lepsze, że 5 w porównaniu
    z 2.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-03-02 20:38:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.03.2020 o 12:01, ToMasz pisze:

> [...]
    > stopach -też miała wpaść - stoi. stopami mozna wyczuć miejsca gdzie w
    > podłodze są rurki - ale nikt przez to nie umarł, raka nie dostał.

    a zbroiłeś jakoś ten beton?
    planuję dać cienką siatkę, np.:
    https://www.castorama.pl/siatka-do-wylewek-fola-40-x
    -40-mm-50-mb-id-102535.html
    Muszę sprawdzić w 2-3 miejscach ile tego miejsca faktycznie mam, ale na
    pewno poniżej 10cm - raczej ok. 7, więc przyjmując 3cm styro + 2cm rurki
    zostanie 2cm...
    Czołgiem nikt nie będzie jeździł, na wierzchu i tak będą panele lub
    kafelki...

    Lukasz