eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRe: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła › Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Date: Sat, 8 Jan 2011 10:15:51 +0100

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d278a5a$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

    > Masz coś do jakości ?
    > Czy Twój sprzęt komputerowy, jest sprzętem medycznym że potrzebujesz
    > aż takiej jakości zasilania ?

    Ale co on w ogóle chce od jakości zasilania? Im cięższy agregat
    (fizycznie - większy moment bezwładności mas wirujących) tym lepsza
    jakość zasilania. Agregaty inwertorowe wymyślono bo
    dziesięciokilogramowe agregaciki zmieniały częstotliwość po włączeniu
    jednej żarówki. Inwertorowy częstotliwość utrzyma, z napięciem już
    gorzej - zanim silnik poda większą moc to obroty siadają i napięcie za
    inwertorem takoż. Jeszcze akumulator w pracy buforowej by się przydał
    albo - właśnie stosowna masa wirująca żeby obroty do czasu podania
    wyższego momentu przez silnik utrzymać na stosownym poziomie.

    Wole ciężki obcowzbudny klasyczny jak lekki inwertorowy. Tylko
    asynchronicznych nie toleruję - prądnice asynchroniczne powinny pracować
    w dużej, sztywnej sieci.

    Z grubsza jest tak jak piszesz. Dodatkową zaletą inwerterowych jest niższe w
    porównaniu z tradycyjnymi zużycie paliwa przy niepełnym obciążeniu. I teraz
    w mojej sytuacji ten mały agregat inwerterowy zasili cały dom (bez
    ogrzewania), więc jaki sens ma stosowanie dużego przewymiarowanego
    agregatu???
    Agregat żeby był ekonomiczny musi być dobrany dokładnie do potrzeb.
    Przewymiarowanie, to niepotrzebne duże zużycie paliwa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/