    From: Einstein <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Alarm domowy z powiadomieniem
    Date: Thu, 21 Feb 2013 07:35:57 +0100

    W dniu 2013-02-20 22:47, Jacek pisze:
    > Zamierzam w ponad 20 letnim domu założyć alarm z powiadomieniem.
    > Nie bardzo widzi mi się instalacja przewodów więc raczej jakaś wersja
    > bezprzewodowa. Mam 11 okien na parterze i 10 piwnicznych plus 3 drzwi
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?
    > Na razie poczytałem trochę o Satel.
    > Jacek

    Witam
    Znajomy uparł się na zestaw bezprzewodowy firmy YALE. Jak dla mnie jest
    to troszkę zabawka gdyż zasięg czujki ruch pozostawia wiele do życzenia.
    Na razie uruchomiliśmy jedynie czujki na parterze + kontraktony +
    syrenę, bo na tyle nam czasu starczyło. Nie wiem jak z zasięgiem w
    dalszych odległościach od centrali. Centralka ma jakiś akumulatorek na
    podtrzymanie ale bez zdjęcia obudowy nie mogłem określić jaki. Zasilana
    jest przez zasilacz sieciowy 9V. Każdy kontrakton zasilany jest 1
    baterią AAA. Czujka posiada zasilanie na 3 baterie AAA. Zaś syrena
    zasilana jest bateriami R20 - 4 szt. Zatem wymiana zestawu baterii w
    całym alarmie jest dość kosztowna.
    Co do satela to już wyższa półka cenowa ale jednocześnie i lepsza
    jakość. Musisz dokładnie określić ile będziesz miał czujek, kontraktonów
    itp i w zależności od tego dobierasz odpowiedni model np. CA-64, no i do
    tego dedykowane klawiatury. Co do powiadamiania to jak masz linię
    telefoniczną to od razu wpinasz centralkę dokładając syntezator mowy lub
    moduł GSM LT-1 zastępujący linię telefoniczną.
    Niestety ale na temat czujnika zbicia szyby się nie wypowiem.