  • 31. Data: 2022-01-10 11:33:40
    Temat: Re: Awaria pompy ciepła
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-10 o 11:26 +0100, Cavallino napisał:

    > Ale z reguły mamy pojedyncze sztuki ubezpieczanych rzeczy i bardziej
    > opłaca się dać zarobić firmie ubezpieczeniowej za wzięcie ryzyka na
    > siebie.

    Różnorodność rzeczy nie ma tu znaczenia, liczy się tylko ich
    wielokrotność i sumaryczny koszt ubezpieczenia.

    > Dlatego tego trzeba pilnować....

    W takim wypadku musiałbym dwa razy do roku zapraszać kominiarza, żeby
    podpisał mi papierek, za każdym razem czas, telefony i kilka stów.

    Do PC podobnie, i pewnie do kilku innych rzeczy też. Czyli dodatkowy
    stres, czas i koszty - tylko po to, żeby "w razie czego" TU łaskawie
    coś wypłaciło... Mi szkoda życia, ale każdy ma swoją filozofię.

    Mateusz

  • 32. Data: 2022-01-10 11:46:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jasne. Ale jeśli faktycznie ci się to zdarza, to coś robisz nie tak. :)

    Owszem - kupuję agd na przykład....

    > Od tego są gwarancje, rękojmie, i tym podobne twory.

    Gwarancja na kradzież samochodu, czy na spalenie domu?

    > Moja pralka ma dobre 8 lat, kuchenka 4 albo 5, komputery ponad 10,
    > lodówka 5... Nic mi się jakoś tragicznie nie psuje...

    Poczekaj aż ją wymienisz.....
    Względnie płaciłeś za nią ze 4 razy więcej niż ja...

    > Nie jesteś konsekwentny - najpierw piszesz o życiu na kredyt, a potem o
    > jakichś "majątkach"...

    Nie o życiu, tylko o domu.

    >Złośliwie zaproponuję więc odmienną tezę: jeśli
    > nie stać cię na wymianę popsutych gratów, to żyjesz ponad stan.

    Zgadza się.
    Ale nie będę czekał 100 lat żeby uzbierać na dom, bo mi pis i tak kasę
    inflacją zabierze.
    A jakby nawet nie, to i tak nigdy bym się nie doczekał, bo mógłbym go
    kupić gdybym zarobił na dwa, tak żeby mógł się spalić....

    Wolę wziąć na niego kredyt (w sensie wziąłem 20 lat temu) i go
    ubezpieczać za 100 zł miesięcznie....
    Akurat na obsługę kredytu i ubezpieczenie mnie stać, więc nie ma powodów
    dla których miałbym mieszkać w bloku....

  • 33. Data: 2022-01-10 11:51:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Różnorodność rzeczy nie ma tu znaczenia,

    Nikt o niej nie pisał.

    > liczy się tylko ich
    > wielokrotność i sumaryczny koszt ubezpieczenia.

    Tak - ale w momencie nabycia, a nie gdy już wiesz czy ubezpieczenie było
    potrzebne, tak to nie działa.

    Inaczej to takich mądrych mam niedaleko - jak im się spalił dom, to
    sąsiedzi robili składkę.
    Ale i tak od roku stoi spalony i nieruszony.....

    > W takim wypadku musiałbym dwa razy do roku zapraszać kominiarza,

    W Polsce raz.
    Nie wiem co w tym takiego dziwnego....

    > Do PC podobnie, i pewnie do kilku innych rzeczy też.

    Trzeba ważyć ryzyko, niektóre łyknąć, niektóre nie.
    Może akurat PC można puścić na żywioł, nie wiem ile kosztują naprawy w
    stosunku do wartości.
    Jak każda po 10% nowej, czyli po kilku latach tyle, ile jest warta (już)
    stara PC, to ja bym nie ryzykował i ubezpieczył na jak najdłużej....

  • 34. Data: 2022-01-10 12:05:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-10 o 11:51 +0100, Cavallino napisał:

    > Nikt o niej nie pisał.

    Pisał, pisał, ino zapomniał w międzyczasie.
    "Ale z reguły mamy pojedyncze sztuki ubezpieczanych rzeczy"

    > Trzeba ważyć ryzyko, niektóre łyknąć, niektóre nie.

    Co do zasady, to podejście wydaje się zdroworozsądkowe. Statystycznie
    jednak, jeśli ktoś jest sam sobie własnym TU, to lepiej ubezpieczać
    wszystko u siebie, by uzyskać możliwie najszerszy rozkład ryzyka.

    > Nie wiem co w tym takiego dziwnego....

    Kominiarza nie zapraszam, wolę sam sobie komin przeczyścić dwa razy w
    roku - zrobię to lepiej, czyściej i znacząco taniej. No i przede
    wszystkim wtedy, kiedy mi pasuje, a nie kiedy akurat kominiarz ma wolny
    termin.

    Moje samochody też ASO nie widziały, od nowości sam w nich wymieniam
    olej, a większe serwisowanie zlecam u znajomego mechanika. I znów:
    taniej, sprawniej, przyjemniej.

    Z PC historia podobna: kupiłem monobloka właśnie po to, aby nie być
    uzależnionym od pana zenka w bereciku, który miałby co roku przyłazić i
    się mądrzyć.

    > Jak każda po 10% nowej, czyli po kilku latach tyle, ile jest warta
    > (już) stara PC, to ja bym nie ryzykował i ubezpieczył na jak
    > najdłużej....

    O tym już pisałem. Kwestia różnic filozoficznych. Jeden woli kredyty i
    ubezpieczenia, inny preferuje unikanie zarówno pierwszych, jak i
    drugich.

    Mateusz

  • 35. Data: 2022-01-10 12:25:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Pisał, pisał, ino zapomniał w międzyczasie.
    > "Ale z reguły mamy pojedyncze sztuki ubezpieczanych rzeczy"

    Co ma ilość sztuk do róźnorodności?
    To dotyczyło zaprzeczenia posiadania dużej floty, bez dodatkowych
    znaczeń które sobie sam przypisałeś.

    > Co do zasady, to podejście wydaje się zdroworozsądkowe. Statystycznie
    > jednak, jeśli ktoś jest sam sobie własnym TU, to lepiej ubezpieczać
    > wszystko u siebie, by uzyskać możliwie najszerszy rozkład ryzyka.

    Nie.
    Ubezpieczać to, co się opłaca lub czego nie jesteśmy w stanie odtworzyć
    bez konkretnego uszczerbku dla majątku.

    > Kominiarza nie zapraszam, wolę sam sobie komin przeczyścić dwa razy w
    > roku

    I chcesz iść siedzieć w razie czego?
    Masz mieć kwitek i już, to czy sobie sam coś robisz nie ma znaczenia.
    Ubezpieczenie nie ma tu nic do rzeczy.

    > - zrobię to lepiej, czyściej i znacząco taniej.

    Ale niezgodnie z prawem.

    > Moje samochody też ASO nie widziały, od nowości sam w nich wymieniam
    > olej, a większe serwisowanie zlecam u znajomego mechanika. I znów:
    > taniej, sprawniej, przyjemniej.

    Co to ma wspólnego z auto-casco?

    > O tym już pisałem. Kwestia różnic filozoficznych. Jeden woli kredyty i
    > ubezpieczenia, inny preferuje unikanie zarówno pierwszych, jak i
    > drugich.

    I życie w lepiance, do czasu sfinansowania dwukrotności domu, albo po
    jego spaleniu....
    Faktycznie - co kto lubi.

    Tu jest Polska i na dom się pracuje długoooo.

  • 36. Data: 2022-01-10 12:27:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.01.2022 08:20, Cavallino wrote:

    > Ale pytanie było do mnie.
    > Więc to co potrafi Mateusz jest bez związku, bo nie przyjedzie do mnie
    > nic diagnozować.

    to nie zauważyłem, widziałem tylko, że napisał dlaczego gwarancji nie
    wykupił (i stwierdziłem, że sam bym tyle za ubezpieczenie nie dał).
    Oczywiście, jak najbardziej dla Ciebie jest sens wykupić takie
    ubezpieczenie.

    Lukasz

  • 37. Data: 2022-01-10 12:32:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 10 January 2022 at 12:27:51 UTC+1, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > wykupił (i stwierdziłem, że sam bym tyle za ubezpieczenie nie dał).
    > Oczywiście, jak najbardziej dla Ciebie jest sens wykupić takie

    Nowy rok się zaczął i handlarze ubezpieczenia sprzętu agd, rtv, i innego syfu się
    bardzo aktywizuja aby wyrwac premie i bzdury sprzedają aby placic za coś co tego nie
    jest tego warte

  • 38. Data: 2022-01-10 12:32:56
    Od: uciu <a...@g...com>

    może masz ubezpieczenie?

    PZU daje na naprawę 10% kwoty ubezpieczenia.
    Ubezpieczałem w tamtym roku PC + PV (taki mieli pakiet - nie można było tego
    rozdzielić)
    Były 3 opcje chyba 30-40-50k pln i tam masz, że jest też ubezpieczenie od awarii na
    10% wartości.
    200ileś zł wychodziło na rok.

    NIe korzystałem i mam nadzieję ze szybko nie będę musiał :-)

    uciu

  • 39. Data: 2022-01-10 13:07:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Drogie jest.
    A co z monitoringiem podłączonym do ochrony?
    Pytam, bo ciągle piszą jak to się piłkarzowi lub trenerowi do domu włamali.
    Nie stać ich na agencję ochrony jak u nas?

    -----

  • 40. Data: 2022-01-10 13:15:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-10 o 03:32 -0800, uciu napisał:
> [...]
    > było tego rozdzielić) Były 3 opcje chyba 30-40-50k pln i tam masz, że
    > jest też ubezpieczenie od awarii na 10% wartości.

    Nie za bardzo rozumiem, na czym to ma polegać. Czyli jeśli nastąpi
    awaria, której naprawa kosztuje 50% wartości pompy, to TU zwróci tylko
    10%? (pod warunkiem dopełnienia przeglądów, instalacji przez fachowca z
    papierkiem, itd)

    Nie znam się na tym biznesie, ale w takiej sytuacji ja nazywałbym to
    raczej ubezpieczeniem 3-4-5K a nie 30-40-50...

    Przypuszczam też, że "wartość PC" to nie "cena zakupu", tylko jakaś
    rynkowa wartość, która co roku spada?

    Mateusz