  • 21. Data: 2011-02-19 16:45:43
    Temat: Re: Baterie słoneczne ,nie kolektory
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ijol32$ssm$1@news.onet.pl...
> [...]
    1469230064.html }

    > a tego badziewia nie znalazłem :) moja wina
    >

    > ciekawe jaką trwalośc ma ten panel, bo z tego co czytałem to panele sie
    > dość szybko degradują a szybkość degradacji jest silnie zależna od
    > technologii wykonania.

    A ja tam bardzo lubie allegrowe aukcje. Czlowiek moze sie tak pozytywnie
    zalamac...
    Jakich atrakcji dostarcza nam cytowana aukcja? A na poczatku wystawca pisze,
    ze nie wszyscy moga byc tak uczciwi jak oni, dalej pierdoly o mocy i
    powierzchni. Co czytamy nizej? Dwa panele o lacznej mocy szczytowej 200W
    podgrzeja wode grzalka co najmniej jak kolektory i to bez calej drogiej
    hydrauliki. Dwie linijki nizej dowiadujemy sie, ze z 2szt. otrzymamy 2 a z
    4szt. juz cale 4kWh/dzien co przeklada sie na istotne oszczednosci
    (odpowiednio 1,2 i 2,4zl/dzien) i to za bagatela 799x2szt=1598,- lub
    799x4szt.=3196,-. Wow 4kWh dziennie za 3200,- czyli kawe dziennie dla malej
    rodziny mamy gratis zakladajac, ze u nas tylko lieto i lieto.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2011-02-19 21:35:29
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    firma <hitokazja(wytnij to)@o2.pl> napisał(a):

    > Witam pytam czysto teoretycznie i nie chodzi o aspekt finansowy czy nie
    > lepiej założyć 10 baterii słonecznych wytwarzających prąd 2 kw każda bateria
    > po 100 w i podłaczyć do nich bezpośrednio grzałkę i podgrzewać bojler i mieć
    > teoretycznie ogrzewaną wodę cały rok ,bo niby baterie słoneczne działają
    > przy każdym świetle nawet księżyca ,niz zakałdac kolektory słolneczne
    > ogrzewajace wodę tylko 2 miesiace w roku .ASPEKT FINASOWY WAŻNY kolektory
    > to koszt 5 tys ,baterie 14 tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

    Połozenie Polski i warunki nasłonecznienia pozwalają uzyskać ok 15W z 1m2
    baterii słonecznych. 133m2 baterii słonecznych potrzeba na 2kW.

  • 23. Data: 2011-02-20 11:33:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ijpd31$ib5$1@inews.gazeta.pl...
    > Połozenie Polski i warunki nasłonecznienia pozwalają uzyskać ok 15W z 1m2
    > baterii słonecznych. 133m2 baterii słonecznych potrzeba na 2kW.

    no to albo fotoogniwa mają sprawnosc 1,5% albo u nas słońce świeci z mocą
    80W/m2 ???????

    Oba założenia są błedne bo sprawnosci fotoogniw osiągaja 20% (nawet wiecej
    ale niech tam) a słońce daje 1000W/m2. Czyli wystarczy 10m2 fotoogniw aby (w
    szczycie) uzyskać 2kW.

    Zawsze masz beznadziejne założenia? myslałem ze tylko dla rekuperatorów

    b.

  • 24. Data: 2011-02-20 12:15:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > ale niech tam) a słońce daje 1000W/m2. Czyli wystarczy 10m2 fotoogniw aby
    > (w szczycie) uzyskać 2kW.

    no i niech bedzie: jesli słońce daje mniej W/m2 to pewni tych ogniw trzeba
    wiecej -ale poniżej 20m2.

    b.

  • 25. Data: 2011-02-20 14:24:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > no i niech bedzie: jesli słońce daje mniej W/m2 to pewni tych ogniw trzeba
    > wiecej -ale poniżej 20m2.

    Obawiam się, że jednak kogutek jest bliższy prawdy. Sprawność fotoogniw nie
    sięga nawet 20%, a przy promieniowaniu na terenie Polski (w styczniu 2011 było
    to poniżej 20W/m2) w najgorszym momencie da ok. 4-5W z 1m2, a w piku ok. 70-150W
    z 1m2. Mam na myśli średnią dobową, bo należy pamiętać, że słońce promieniuje
    tylko w dzień :)

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2011-02-20 15:56:13
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > no i niech bedzie: jesli słońce daje mniej W/m2 to pewni tych ogniw trzeba
    > wiecej -ale poniżej 20m2.
    >

    > b.

    Jasne jak Słońce. I po co piszesz banialuki jak się nie znasz?

  • 27. Data: 2011-02-20 18:54:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > piku ok. 70-150W z 1m2. Mam na myśli średnią dobową, bo należy pamiętać,

    Nie, nie jest. Mylą wam sie moce z energią. Dla 2kW potrzeba tyle m2 ile
    napisałem -natomiast oczywiste jest ze te 2kW uzyskamy tylko w najlepszych
    warunkach. Czyli krótko.
    A do policzenia energii używa sie średniówek nasłonecznienia. Gdyby kogutek
    napisał ze potrzeba 133m2 do uzyskania sensownych energii to bym sie nie
    odzywał - bo miałby racje.

    b.

  • 28. Data: 2011-02-20 19:24:34
    Od: g...@g...pl

    Witam

    To podaj jesli znasz panele do polecenia, moze byc z allegro lub cos innego
    jesli sie taniej gdzies da znalezc ? Pytam sie bo szukam dobrej oferty na
    panele, nie chce kupowac od razu 20m2, czy 133m2 :), ale zaczac od
    jednego/dwoch i zobaczyc jaka one maja wydajnosc w moim polozeniu
    geograficznym. Bo testow na necie w Polsce paneli slonecznych nie widzialem,
    a marketingowe broszury chyba nikogo nie przekonuja.

    PS. Jakby panele nie dzialaly to nie powstawalyby elektrownie sloneczne w DE
    czy UK, choc jak wiadomo tam dotacje sa na te rozwiazania, w przeciwienstwie
    do PL, gdzie prawo bardziej przeszkadza potencjalnym uzytkujacym niz pomaga.

  • 29. Data: 2011-02-20 20:00:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesli sie taniej gdzies da znalezc ? Pytam sie bo szukam dobrej oferty na
    > panele, nie chce kupowac od razu 20m2, czy 133m2 :)

    nie znam nic poza ofertami z allegro, raz jeden projektowałam jakąś stację
    poza siecią energetyki zasilaną z paneli i wiatraczków. Karta katalogowa,
    moc, powierzchnia itp. Ale w skrócie: zapomnij :-)

> [...]
    > widzialem,
    > a marketingowe broszury chyba nikogo nie przekonuja.

    takie podejscie mi sie podoba -kup jeden, zewrzyj przez rezystor i zrób
    pomiar energii najlepiej z pamięcią. Z tym ze uzyskasz pewnie to co było
    linkowane z tej stacji pogodowej w warszawce. Tam jest pomiar
    nasłonecznienia prawdopodobnie realizowany przez penel fotowoltaiczny.

> [...]
    > przeciwienstwie
    > do PL, gdzie prawo bardziej przeszkadza potencjalnym uzytkujacym niz

    otóż to - u nas w tej dziedzinie króluje ekonomia. Nam sie to nie opłaca.
    Tam i również w czechach ekonomia nie ma nic do gadania :) Własciwie to ja
    nie wiem czy bym chciał aby państwo nasze do tego dokładało - bo to z mojej
    kieszeni by szło. Mysle ze znacznie lepiej byłoby gdyby zdjeło ograniczenia
    prawne np na postawienie niewielkiego wiatraka (np do 50kW)

    b.

  • 30. Data: 2011-02-20 20:10:17
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-19 13:00, Tomasz Finke pisze:

    > Nie ma sensu używać ogniw fotoelektrycznych do ogrzewania
    > czegokolwiek. Można nimi zasilać awaryjne oświetlenie domu
    > na diodach albo jakąś aparaturę elektroniczną w szczerym polu albo
    > na pełnym morzu.
    >
    > T.

    Lepiej wiatraczek 2kW zamontować na dachu i do grzałki podłączyć :)

    Pozdrawiam !