  • 1. Data: 2011-02-17 06:12:31
    Temat: skrzynka elektryczna - budowlana - prosze o porade
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Bardzo prosze o porade. Na dzialce zostalo zalozone przylacze przez
    energetyke. W tej chwili nie ma jeszcze budynku - a chcialbym miec do celow
    gospodarczych mozliwosc czasowego podlaczenia urzadzen. Czy moglibyscie
    doradzic jak najtaniej zalozyc skrzynke zewnetrzna na prad budowlany? Czy
    moze lepiej poczekac az stanie budynek i zrealizowac przylacze koncowe?
    Jakie sa orientacyjne koszty podlaczenia skrzynki budowlanej?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    K.

  • 2. Data: 2011-02-17 06:29:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kyte napisał:
    > Jakie sa orientacyjne koszty podlaczenia skrzynki budowlanej?

    Ja zapłaciłem - dwa lata temu - 7 stów, ale facet załatwił mi wszystkie
    formalności w energetyce - nie jest to prosta sprawa - dał materiały i
    wykonał skrzynkę - słupek, gniazda, bezpieczniki, szafka i podłączenie.

    Mnie nic nie obchodziło, odebrałem tylko kluczyki.

    pozdr.
    Robert G

  • 3. Data: 2011-02-17 07:15:08
    Od: fleczer <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-17 07:29, robercik-us pisze:

> [...]
    > wykonał skrzynkę - słupek, gniazda, bezpieczniki, szafka i podłączenie.
    >
    > Mnie nic nie obchodziło, odebrałem tylko kluczyki.

    Ja poszukałem na allegro jakiejś używki. Zapłaciłem za komplet 300zł
    plus 100zł za 10metrów kable 5x10mm2.

    http://allegro.pl/skrzynka-budowlana-rozdzielnia-ele
    ktryczna-i1448126469.html

    http://allegro.pl/rozdzielnica-budowlana-skrzynka-el
    ektryczna-rb-i1453924352.html

    ps: pamiętaj aby podpisać umowę o dostarczanie energii w taryfie G -
    czyli dla działek rekreacyjnych, abonament pare złotych miesięcznie +
    stan licznika.
    Jak powiesz że to pod budowę to licz się z kosztami ~7-8zł/za każde
    dołączone kW w formie abonamentu.

  • 4. Data: 2011-02-17 09:17:53
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kyte" <k...@n...com> napisał w wiadomości
    Witam

> [...]
    > budowlany? Czy moze lepiej poczekac az stanie budynek i zrealizowac
    > przylacze koncowe? Jakie sa orientacyjne koszty podlaczenia skrzynki

    W przyszlym tygodniu bede mial taka na zbyciu (kompletna 5gniazd
    220v+3x3Fazy) -
    tylko podlaczyc kabel z przylacza.

    Co do podlaczenia to jesli masz przylacze do tego przylacza podlaczasz sie
    kablem ze
    skrzynki, ukladasz kabel w rowku, bednarka itp ip, jak to zrobisz to wtedy
    idziesz do ZE
    podpisujesz umowe i w ciagu miesiaca masz prad w skrzynce.
    Koszty
    - zakup skrzynki z osprzetem, kabel do przylacza najlepiej od razu polozyc
    taki jak ma byc z zapasem (stosunkowo drogi),
    rura Arot ( mozesz poszukac cos tanszego), bednarka plus oswiadczenie
    elektryka.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2011-02-17 09:30:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > budowlany? Czy moze lepiej poczekac az stanie budynek i zrealizowac
    > przylacze koncowe? Jakie sa orientacyjne koszty podlaczenia skrzynki

    A masz tam juz licznik w tej skrzynce/przyłaczu?
    Bo mi założyli przyłacze podpisałem umowe, był tam, licznik i podłączałem
    się bezpośrednio tam.
    Dopiero jak zrobiłem rozdzielnioe w domu to pociągnełem kabel od licznika do
    rozdzielni.
    Nie potrzebowałem wiec nawet skrzynki elektrycznej

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-02-17 10:47:58
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > podpisujesz umowe i w ciagu miesiaca masz prad w skrzynce.
    > Koszty

    I najlepiej odrazu na taryfę docelową a nie budowlaną,
    bo po co przepłacać,
    niektorym się tak udało, zerknij w google chyba na forum muratora
    opisane, ponoć od zakłądu wiele zalezy

    U mnie wymagają niestety, odbioru budynku

  • 7. Data: 2011-02-17 11:58:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > U mnie wymagają niestety, odbioru budynku

    A u mnie numeru, a do tego mapki powykonawczej uprawomocnionej w
    starostwie...

    pozdr
    Robert G

  • 8. Data: 2011-02-17 13:53:02
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 17.02.2011 10:17, Adams pisze:
> [...]

    > kablem ze
    > skrzynki, ukladasz kabel w rowku, bednarka itp ip, jak to zrobisz to wtedy

    A po co bednarka? Wymóg jest? Bo jak do skrzynki w ogrodzeniu żadnej
    bednarki nie ciągnęli to czemu ja mam wkopywać? Ichniejsze 5 żył nie
    wystarczy?

  • 9. Data: 2011-02-17 14:38:26
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A po co bednarka? Wymóg jest? Bo jak do skrzynki w ogrodzeniu żadnej
    > bednarki nie ciągnęli to czemu ja mam wkopywać? Ichniejsze 5 żył nie
    > wystarczy?

    Trzeba zapytac ZE,
    Jesli jest tak jak Pan pisze to na 99,9%
    trzeba dac bednarke plus pręty do uziemienia.
    Nie sa to duze koszty, ale trzeba to zrobic.

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2011-02-17 22:12:15
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > A po co bednarka? Wymóg jest? Bo jak do skrzynki w ogrodzeniu żadnej
    > bednarki nie ciągnęli to czemu ja mam wkopywać? Ichniejsze 5 żył nie
    > wystarczy?

    im więcej uziomów w instalacji tym lepiej.