  • 1. Data: 2011-02-16 22:03:29
    Temat: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie czy ma ktoś postawiony dom z SILKI 18 ?
    Chciałbym poznać opinie po kilku zesonach jak sie to sprawuje ?
    Chciałbym połączyć to ze styropianem 18 cm. Czy to dobra opcja i
    wystarczająca na nasze zimy ?

    Może szersze bloczki ? Czytam temat silki od tygodnia i w sumie
    większość ludzi na forach twierdzi że to najlepsza kombinacja pod
    względem cieplnym i ekonomicznym ...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-02-16 22:41:24
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ludzi na forach twierdzi że to najlepsza kombinacja pod względem cieplnym

    uważam ze to dobry kierunek :-) Jakie szerokie bloczki masz mieć okresli ci
    konstruktor-czyli żądaj minimalnych. Na to daj tyle styro ile sie da :-) Te
    18cm to juz cos.

    Ja daję 20 :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-02-17 00:37:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lut, 23:03, ark_fx <a...@g...pl> wrote:

    > Może szersze bloczki ? Czytam temat silki od tygodnia i w sumie

    Po co szersze bloczki? Silke sie daje wlasnie dlatego ze jest
    wytrzymala i po to zeby zapakowac wiecej izolacji :)
    Na Twoim miejscu celowalbym w styropian 25cm, tudziez nawet 30cm.
    Tylko wtedy montaz okien najlepiej w warstwie ocieplenia (bedzie
    fajnie wygladac i bedzie cieplej). Jezeli dasz grubszy bloczek to
    wszystko traci sens (sa lepsze alternatywy - przede wszystkim
    cieplejsze).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-02-17 00:39:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lut, 23:41, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Ja daję 20 :-)

    Ja tez mam 20cm. Co ciekawe jak o tym pisalem w 2007-2008 to wiekszosc
    grupowiczow pukala sie w glowe :)
    Za dwa lata bedzie to samo z rekuperacja, a za kolejne dwa - z pompami
    ciepla :) :) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-02-17 04:23:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > fajnie wygladac i bedzie cieplej). Jezeli dasz grubszy bloczek to
    > wszystko traci sens (sa lepsze alternatywy - przede wszystkim

    a może 50cm...

    jak chcesz mu zaproponować dom pasywny to trzeba dać okna trzyszybowe nie
    otwieralne i rekuperator.

    no i dom raczje typu sześcian, żadnych wymyślnych form.

    może weź jakiś program i policz coś...

  • 6. Data: 2011-02-17 05:56:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a może 50cm...

    Hehe... właśnie to miałem napisać - byłoby z dziesięcioletnim
    wyprzedzeniem, bo w 2021 może już takie będą standardy :-DDD.

    > no i dom raczje typu sześcian, żadnych wymyślnych form.

    No to może jakiś okrągły dom sobie walnąć - będzie jeszcze lepszy pod
    względem właściwości cieplnych - kula ma najmniejszy stosunek
    powierzchni do objętości i... najmniejsze straty, bo mało przegród
    zewnętrznych...

    PARANOJA JAKAŚ !!!
    :-)

    pozdrawiam
    Robert G

  • 7. Data: 2011-02-17 10:52:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lut, 05:23, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > może weź jakiś program i policz coś...

    Liczylem. Roznica w cenie samego styro to grosze, w porownaniu do
    robocizny, tynkowania etc. Poprostu sie nie oplaca robic tu takich
    marnych oszczednosci.

    Ale spoko - wiedzialem ze tak ktos zareaguje - za piec lat jak wszyscy
    tak juz beda robic, odkopie tego posta :)))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-02-17 10:53:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lut, 06:56, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Hehe... właśnie to miałem napisać - byłoby z dziesięcioletnim
    > wyprzedzeniem, bo w 2021 może już takie będą standardy :-DDD.

    A nawet jak - to uwazasz, ze to zle ? Jakie byly standardy 10 lat temu
    w 2001 ? 5cm kazdy dawal i byl zadowolony, a jak ktos dal 10cm to go
    uwazali za oszoloma. Teraz zaluja bo dolozyc grubiej juz sie nie
    oplaca :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-02-17 11:03:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    e.googlegroups.com...
> [...]

    >Liczylem. Roznica w cenie samego styro to grosze, w porownaniu do
    >robocizny, tynkowania etc. Poprostu sie nie oplaca robic tu takich

    Każde 10cm styropianu to koszt około 1500zł(dla 150metrów elewacji).
    Kwetsia czy i kiedy zwróci sie ten 1500-2000zł wydane dodatkowo

    >Ale spoko - wiedzialem ze tak ktos zareaguje - za piec lat jak wszyscy
    >tak juz beda robic, odkopie tego posta :)))

    Wtedy będziesz proponował 40cm styro bo koszt symboliczny;)))?. Podawałes
    przykład gościa który cuda robił aby uzyskac energooszczędny dom(nawet
    jakies kółka ze styro wycinał aby miejsca po kołkach zaslepiac). Wydał na to
    wg swoich własnych wyliczeń dodatkowo ok 25tys zł. Dom 80mkw chyba więc
    rocznie podejrzewam oszczedza dzieki swoim wynalazkom około 1000zł. Zwrot po
    20-25 latach. Czy to się opłaca? Każdy niech sam sobie odpowie na to
    pytanie.
    Inwestowanie w tzw ocieplenie ma sens ale sa tu też granice rozsądku
    A i jak już do Ciebie piszę- to chyba Ty pisałes że nieznane sa przypadki
    uszkodzenia membrany dachowej, że to taki super materiał.
    Linka ktos tu wyżej podał ale powtórzę jakbyś przeoczył:

    http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-02-17 11:10:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    h.googlegroups.com...
> [...]
    >w 2001 ? 5cm kazdy dawal i byl zadowolony, a jak ktos dal 10cm to go
    >uwazali za oszoloma. Teraz zaluja bo dolozyc grubiej juz sie nie

    No własnie. Bo się nie opłaca.;)) O ile spadna rachunki za ogrzewanie gdy do
    5cm doda sie dodatkowe 20cm? U moich rodziców elewacji jest 200metrów. Maja
    styro 5cm. Dodatkowe 20cm to 4000zł koszt samego tylko styro .

    pozdr.

    --
    Adam