  • 171. Data: 2013-11-29 16:53:26
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 14:56:04 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Te� dymi (cho� faktycznie du�o mniej ni� w�giel) i pozostaje po nim
    >
    > sporo popio�u. Tak wi�c chyba jeste� w b��dzie, �e jest to czysty
    >
    > pierwiastek w�giel.

    czysty do analiz to koks nie jest. Ale pod 95% C w nim jest. Wyższa kaloryczność niż
    węgla nie bierze się z nazwy. dobry węgiel 24 koks 27 MJ/kg. Jeszcze niedawno był
    tani bo był odpadem przy produkcji gazu miejskiego. Koks nieporównanie mniej kopci i
    smrodzi przy spalaniu niż węgiel. Spalony przy nadmiarze powietrza daje na wylocie
    praktycznie CO2. Potrzebuje jednak dedykowanych pieców i kotłów wyposażonych w takie
    niuanse jak na przykład chłodzony wodą ruszt bo bez problemu przepali najlepszy
    żeliwny.

  • 172. Data: 2013-11-29 18:33:47
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ale w większości kotłów bez podajnika (pomijając kotły dolnego
    > spalania)
    > pali się cały zasyp na raz -- co powoduje, że 2/3 substancji które
    > mogłyby
    > grzać spieprza przez komin. Sterownik tutaj nic nie pomoże, choćby był
    > idealnie zaprogramowany.

    Nie do końca.
    W kotłach z górnym spalniem także można uzyskać barszo dobre spalanie
    bez dymu.
    Rzecz polega na sposobie palenia.
    Wielu ludzi nie jest w stanie zrozumieć, że dokładanie do takiego kotła
    co 2 godziny powoduje, że połowa węgla jest marnowana. Zasypując cały
    kocioł węglem i rozpalając od góry można sporo zaoszczędzić.

  • 173. Data: 2013-11-29 19:11:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 18:33, uzytkownik pisze:

> [...]
    > co 2 godziny powoduje, że połowa węgla jest marnowana. Zasypując cały
    > kocioł węglem i rozpalając od góry można sporo zaoszczędzić.

    Fajna robota....

    Pozdro.. TK

  • 174. Data: 2013-11-29 21:39:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    On Fri, 29 Nov 2013 18:33:47 +0100, "uzytkownik" <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    cały
    > kocioł węglem i rozpalając od góry można sporo zaoszczędzić.

    Przecież od początku o tym piszę. Ja ostatnio zasypuję o g. 18 i
    ~20kg węgla grzeje 24h. Normalnie spalało się to po 8 góra 12h.

    --
    Pozdor Myjk

  • 175. Data: 2013-11-29 22:42:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale za to odpowiada sterownik a kotły bez podajnika równiez sa w sterowniki
    >wyposazone które sterują moca nadmuchu, >przedmuchem, czasem przerwy i
    >kilkoma innymi parametrami.

    Ale nie mają podajnika i układu podającego precyzyjnie opał , więc jak ma
    przebiegać optymalny proces spalania ?
    Nie mówię że nie da się bez podajnika spalić dobrze opału , ale jest to
    bardzo trudne ...

    I dla 99% ludzi będzie nie do wykonania ...

    A widzę jak u mnie na osiedlu. Hydraulik ludziom ustawił piece (z
    technologią PID) i ludzie jedynie wkładają opał i wywalają popiół. Patrząc
    na ich kominy (brak wydobywającego się dymu) proces spalania musi przebiegać
    prawidłowo.

  • 176. Data: 2013-11-29 22:48:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.11.2013 o 12:43 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Mnie też nie, ale nie mam obecnie wyjścia. Koszty przerobienia

    Mnie także się nie podoba palenie węglem, ale w starych piecach,
    bo w nowych palenie wygląda zupełnie inaczej.
    Wg mnie radni przegieli w drugą stronę i jak to w naszym zwyczaju
    wylali dziecko z kąpielą, a wystarczyło tylko wymienić stare
    kotły na nowe z podajnikiem, na pewno poprawiłoby to znacznie
    czystość powietrza a i palenia śmieci byłoby mniej bo w takim
    kotle trudniej się je pali.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 177. Data: 2013-11-29 23:01:49
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jak byś kupił kocioł z pionowymi kanałami to o wiele rzadzij byś czyścił,
    >ponieważ mniej syfu osiada na ściankach.

    Ciężko mi powiedzieć. Wiem jak czyści kumpel piec z pionowymi kanałami i
    wiem jak wygląda po takim czyszczeniu i jak wygląda kotłownia.
    Szczerze mówiąc wolę czyścić częściej a za to wolę aby sam proces
    czyszczenia przebiegał "bez syfu" i dużo sprawniej i szybciej i .. czyściej

    >Z tą suszarnią to chyba tylko w sezonie letnim? :)

    W lato to suszę pranie na zewnątrz na suszarce ogrodowej. Właśnie w
    zimę/jesień w kotłowni są idealne warunki do suszenia. Jest ciepło i świetna
    wentylacja ...
    Suszy się bardzo szybko. Jedynie jak wsypuję opał to wtedy zabieram suszarkę
    z praniem , bo jedynie wtedy mogło by dojść do zabrudzenia.
    Ale załadunek opału mam co minimum 7 dni więc to problem nie jest ...

    >Ja tu się nie zgodzę z przedpiścą, ponieważ najtańsze w eksploatacji są
    >tzw. "śmieciuchy" przy których jest syf i trzeba się narobić. Kotłów na
    >ekogroszek ludzie nie wybierają tylko i wyłącznie ze względów
    >oszczędnościowych, ale także i ze względów na wygodę. Choć jak ktoś umie

    Oczywiście ...
    Kotły na ekogroszek z podajnikiem mają to zaletę że oferują też dużo wyższy
    komfort obsługi i eksploatacji niż śmieciuchy a dodatkowo w większości
    pracują z wyższą sprawnością , więc po co kupować śmieciucha który fakt jest
    tańszy w zakupie to droższy w eksploatacji bo na 99,9% spali się w nim
    więcej opału , bo ludzie nie będą potrafili optymalnie tego opału spalić ...
    Śmieciuchy powinny być zakazane i zabroniona ich sprzedaż ...

    >dobrać "śmieciucha" to także będzie do niego chodził raz na 2-3 dni, a
    >jakość spalin będzie niewiele udstępować kotłom z podajnikiem.

    Ile procent ludzi którzy mają śmieciucha potrafi na nich optymalnie palić ?
    Kilka procent ? Mniej ?
    Takie kotły nie nadają się dla "normalnego" użytkownika ...
    Dla normalnego właśnie są piece z podajnikiem i coraz inteligentniejszą
    elektroniką (PID , spalanie grupowe)

    >będzie miał totalny syf. Takie także widywałem, gdzie klienci nie sprzątali
    >chyba w ogóle, a przy okazji pomieszczenia te były składami

    Ja jestem "skazany" na czystość , bo kotłownia jest umiejscowiona pomiędzy
    kuchnią a garażem i jest "przejściowa" , więc jakby był syf w kotłowni to
    też by był syf w kuchni ..

  • 178. Data: 2013-11-30 09:21:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 22:48:32 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Wg mnie radni przegieli w drugą stronę

    Radni sami sobie gola strzelili. Juz pojawiły się opinie prawników że w lokalach
    komunalnych odpowiada własciciel więc miasto na swój koszt będzie musiało wymienić
    kotły/piece na coś "ekologicznego"

  • 179. Data: 2013-11-30 11:56:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.11.2013 o 09:21 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Radni sami sobie gola strzelili. Juz pojawiły się opinie prawników że w
    > lokalach komunalnych odpowiada własciciel więc miasto na swój koszt
    > będzie musiało wymienić kotły/piece na coś "ekologicznego"
    Ale to niewiele zmienia, w krakówku też podobno będą dopłacać
    do nowych pieców, tylko że koszty grzania właściciele będą już
    ponosić sami. Wiesz mnie to rybka mam dobrze ocieplony dom i grzeję
    gazem ale te stare kamienice czy domy mają koszmarne straty ciepła,
    zmuszenie ludzi do grzania gazem czy pradem będzie koszmarem,
    w wiadomościach będzie coraz więcej info o tym że znowu ktoś zamarzł
    na śmierć w domu.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 180. Data: 2013-11-30 21:01:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 22:48:32 +0100, janusz_k

    > a wystarczyło tylko wymienić stare
    > kotły na nowe z podajnikiem, na pewno poprawiłoby to znacznie
    > czystość powietrza a i palenia śmieci byłoby mniej bo w takim
    > kotle trudniej się je pali.

    Już zobie wyobrażam jak ceny "ekogrochu" lecą na łeb na szyję po takiej
    operacji. Trzebaby kupić dodatkowo mielarkę do węgla. :P

    Tymczasem wystarczyłoby zmusić producentów kotłów zasypowych żeby ulepszyli
    swoje konstrukcje (bo te obecne to kopciuchy) i przy okazji nauczyli ludzi
    w nich palić chwaląc swoje konstrukcje 2x niższym zużyciem opału.

    --
    Pozdor Myjk