  • 71. Data: 2013-11-28 10:20:47
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:l77073$m2q$2@dont-email.me...
    > Dotacje z zewnątrz jak najbardziej pomagają je tworzyć

    chłopie, otwórz oczy - te dotacje sa tak skonstruowane ze pomagaja nam sie
    zadłużyć na budowę infrastruktury, na którą tak naprawde nas nie stać. A
    tych dotacji nie można wydac na poprawienie naszej pozycji jako producenta -
    bo własnie dzieki produkcji byśmy sie bogacili. Kolonizują nas jak murzynów
    w XIXwieku.

    Pare dni temu był artykuł w wybiórczej ze to dobrze ze były rozbiory bo to
    nam podniosło poziom cywilizacyjny itp ble ble Za chwile, jak juz
    zbankrutujemy dzieki tym dotacjom, ta sama gazeta bedzie znów namawiać do
    poddania sie rozbiorom -bo tak bedzie dla nas lepiej, bo sami sobie nie
    poradzimy... Niemiaszki pomogą, a polskie ręce do współpracy juz są.
    Wiem, czarna wizja, ale czy nierealna?

    b.

  • 72. Data: 2013-11-28 11:26:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Pacz pan - do konca zycia zrobiles z siebie palacza - codzienna opieka nad
    >kotlem (tak wiem, napiszesz ze zasypujesz raz na tydzien), coroczny rytual
    >zwozenia i ukladania wegla, cotygodniowe przyjemne czyszczenie (maseczka
    >z sadzy gratis), a przy jednorazowej budowie systemu grzewczego przy ktorym
    >przez kolejne 30 lat nie ruszylbys palcem nie chcesz nic zrobic :D Jakims
    >wyjatkiem jestes. Lub po prostu odrzucasz fakt, ze zrobiles glupote zycia
    >skazujac sie na taki syf i niewygode.

    Zapewne zmartwię Cię ;) ale nie planuję palić węglem do końca życia ...
    Planuję po "zgodnie" kotła przejść na pompę ciepła ale raczej powietrzną ,
    ale czekam aż będą one dużo tańsze i będą miały dużo lepsze parametry.
    Czyszczenie kotła ? Wybrałem taki który ma proste poziome kanały i
    czyszczenie zajmuje max 5 minut i mogę wykonać to w białej koszuli ...
    Popiół ? Ma kolor biało-szary i nie jest zbytnio brudzący ...

    Czy głupotę ? Wątpie ...

    Jak budowali mi dom czyli 2010/2011 to oferty na pompę ciepła (gruntową)
    miałem na z tego co pamiętam nie niższe niż 60tys (pompa , kompletne
    wykonanie DZ , podłączenie , czyli kompleksowo).
    Niestety żadna firma nie chciała okazać się dobrym samarytaninem i sprzedać
    mi wszystko łącznie z kompleksowym wykonaniem DZ za 10-20tys ...
    Zapewne gdybym otrzymał taką ofertę to zapewne bym skorzystał ...
    Mam źródło ciepła które w tamtym czasie było najtańsze w zakupie i oferowało
    najniższy koszt uzyskania 1GJ przy stosunku do poniesionych kosztów ...
    Na ten sezon kupiłem miał do "testów" po 600zł za tonę i sądzę że na
    następny sezon całkowicie przejdę na miał i koszty uzyskania 1GJ jeszcze mi
    się zmniejszą ...

    Poprzedni sezon (chyba 7 miesięcy) zużyłem na CO+CWU około 2,7 tony
    ekogroszku "noname" za 700zł , czyli sezon kosztował mnie 1900zł.
    W domu średnio 22 stopnie.
    Szczerze mówiąc patrząc na koszty inwestycyjne jestem zadowolony z wyniku

    W tym roku mam nadzieję że uda mi się zejść z zużyciem i jeszcze ograniczyć
    koszty , bo częściowo mam miał po 600zł (23MJ) i ekogroszek (niby 26MJ) po
    800zł.
    Dodatkowo wymieniono mi sterownik na inny i działa on dużo lepiej niż
    poprzedni i sądzę że spalanie będzie przebiegało z wyższą sprawnością ...

    Ale jak kiedyś szlak trafi kocioł to następnego już nie kupię a kupię pompę
    ciepła ...

    >Teraz slabo ocieplony dom - zuzycie CO 20 tys kWh, CWU 4 tys kWh. Suma: 24
    >tys kWh. Koszt ogrzewania weglem: 3760 pln, koszt ogrzewania pompa ciepla:
    >2742 pln. Roznica: 1018 pln.

    Czemu ludzi wprowadzasz w błąd ?

    Stary dom na 99% będzie miał grzejniki ...
    Jaka pompa ciepła da tak wysoki COP przy takim domu jak będzie musiała grzać
    grzejniki do 60-70 stopni ?
    Poza tym taki dom to durszlak i nie ma szansy na pracę pompy tylko w II
    taryfie ...
    Pompy ciepła aby osiągnąć wysoką sprawność wymagają podłogówki i to dość
    gęsto ułożonej , aby temp. zasilania była jak najniższa ...

  • 73. Data: 2013-11-28 11:44:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 11:26:37 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Planuj� po "zgodnie" kot�a przej�� na pomp� ciep�a ale raczej
    powietrznďż˝ ,

    No i widzisz - czyli przyznajesz sie do bledu. Kociol padnie Ci do 5-7 lat
    i wydasz 20k na pompe powietrzna. Bo dobre powietrzne sa drozsze niz dobre
    gruntowe. Nie dosc, ze stracisz 7k ktore wydales niepotrzebnie w kociol
    to juz teraz tracisz co rok ilestam PLNow za drozsze ogrzewanie.

    > Jak budowali mi dom czyli 2010/2011 to oferty na pomp� ciep�a (gruntow�)

    Ja pompe tez kupilem 2010/2011 czyli jednak dalo sie tanio.

    > Na ten sezon kupi�em mia� do "test�w" po 600z� za ton� i s�dz� �e
    na

    Mial to syf - polowa wyleci kominem. Dolicz malowanie elewacji za 5 lat.

    > Czemu ludzi wprowadzasz w b��d ?
    > Stary dom na 99% b�dzie mia� grzejniki ...

    Jaki stary dom? Czy ja gdzies pisze o starych domach? Ogarnij sie.
    Nigdy i nigdzie nie polecilem PC do starego domu. Zawsze pisze o NOWYCH
    inwestycjach. Pisales, ze ludzie buduja slabo ocieplone domy wiec Ci
    udowodnilem ze w takim domu pompa ciepla ma wiekszy sens niz w domu
    bardzo dobrze ocieplonym, czy wrecz pasywnym.

    > Poza tym taki dom to durszlak i nie ma szansy na pracďż˝ pompy tylko w II
    > taryfie ...

    Nigdzie nie licze pracy tylko w II taryfie - zakladam 70% taniej i 30% drogiej.
    Tak ja mam i cena 0,4 pln / kWh to usredniona cena dla tych parametrow.
    Sama II taryfa to w Tauronie 0,32 pln. W Duonie mozna teraz miec za 0,22 pln
    nawet.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2013-11-28 11:58:54
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Brawo Budyń !!!
    Trzeźwa i zgodna z rzeczywistością ocena.
    Rzadkość.

  • 75. Data: 2013-11-28 13:16:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Skończyły się argumenty? Cóż, liczyłem na bogatszą dyskusję :]

    Tak, skończyły Ci się argumenty, dlatego zaczynasz osobiste przejażdżki
    dotyczące cech osobowych w stosunku do osób, których nie znasz.
    Oto cytat Twojej wypowiedzi: "Po prostu Twoja mentalność nie ogarnia, że
    są inne koszta niż pieniądze ...".
    Tak więc póki co sp.... i wróć jak nauczysz się szanować interlokutorów.

  • 76. Data: 2013-11-28 13:33:31
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 19:27:42 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Pan Onanet wczoraj podał że w Krakowie uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem w
    piecach. Biedni już się cieszą.

    To pogadaliście sobie o pompach ciepła. Teraz przełóżcie ich użycie na Kraków, Łódź,
    Katowice, Poznań. Czy możliwe jest zainstalowanie takich urządzeń na starych
    zabytkowych budynkach? Nie. Żaden konserwator zabytków nie wyda zgody na instalowanie
    pomp powietrze woda na dachach. Na gruntowe nie ma miejsca. Niby pionowe można. Ale
    też nie w przypadku kiedy każdy lokator miałby mieć swoją To jedną dużą. jak zmusić
    kogoś kto rok temu założył sobie ogrzewanie gazowe żeby dołożył się do wspólnej pompy
    ciepła? Do pompy potrzebne są inne metody grzania pomieszczeń. Czyli drogi remont
    żeby podłogówki wszędzie zrobić. Pomimo wielu zalet pompa ciepła nie nadaje się do
    powszechnego użycia w starej zabudowie wielorodzinnej. A to ona generuje najwięcej
    zanieczyszczeń. Na obrzeżach Krakowa tam gdzie jest budownictwo jednorodzinne problem
    nie istnieje. Pojedyncze budynki w sporej odległości od siebie. Jeden komin na
    2000m2. W mieście jeden komin na 20m2.

  • 77. Data: 2013-11-28 13:37:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >gruntowe. Nie dosc, ze stracisz 7k ktore wydales niepotrzebnie w kociol
    >to juz teraz tracisz co rok ilestam PLNow za drozsze ogrzewanie.

    Chłopie czy Ty czytasz ze zrozumieniem ???

    Pisałem że oferty kompleksowe jakie miałem były za MINIMUM 60000 zł ...

    >Ja pompe tez kupilem 2010/2011 czyli jednak dalo sie tanio.

    To się ciesz ...
    Mnie tak jak pisałem nikt za mniej niż 60000 zł nie chciał pompy z
    kompletnym montażem i DZ zaoferować ...

    >Mial to syf - polowa wyleci kominem. Dolicz malowanie elewacji za 5 lat.

    Powtarzasz bzdury. Z komina nie widać żadnego wydobywającego się dymu u
    mnie.
    Jakoś palę 3 sezon już i elewacja czysta , to samo u sąsiadów którzy palą
    też ekogroszkiem i też u nich dymu nie widać z kominów ..

    >Jaki stary dom? Czy ja gdzies pisze o starych domach? Ogarnij sie.
    >Nigdy i nigdzie nie polecilem PC do starego domu. Zawsze pisze o NOWYCH
    >inwestycjach. Pisales, ze ludzie buduja slabo ocieplone domy wiec Ci

    Podawałeś "oszczedności " jakie można uzyskać w starym źle ocieplonym domu i
    że czym gorzej ocieplony dom tym większe oszczędności ...
    Bo przecież nie ma nowych domów które mają gorszą izolację niż U=0.3 ...

  • 78. Data: 2013-11-28 13:38:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, November 28, 2013 1:16:46 PM UTC+1, uzytkownik wrote:

    > Tak więc póki co sp.... i wróć jak nauczysz się szanować interlokutorów.

    Ojoj, najpierw spójrz na swój sposób pisania i odnoszenia
    się do innych, a później zacznij pouczać o szacunku.

    L.

  • 79. Data: 2013-11-28 14:10:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Nov 2013 10:20:47 +0100 osobnik zwany Budyn napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > ch?opie, otwórz oczy - te dotacje sa tak skonstruowane

    to teraz mamy plan Marschalla? No popatrz, nie wiedziałem

    > ze pomagaja nam
    > sie zad?u?yae na budowe infrastruktury, na któr? tak naprawde nas nie
    > staae. A tych dotacji nie mo?na wydac na poprawienie naszej pozycji jako
    > producenta - bo w?asnie dzieki produkcji by?my sie bogacili. Kolonizuj?
    > nas jak murzynów w XIXwieku.

    oczywiście, że to jest trzeci rodzaj prawdy czyli gówno prawda.
    Oczywiście, że niemcy czy inni płatnicy netto do budżetu Unii nie robią
    tego za darmo bo niby czemu mieliby? Z drugiej strony to jest obopólna
    korzyść. Jak działa gospodarka autarkiczna to sprawdziliśmy za komuny.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 80. Data: 2013-11-28 14:48:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > I dlatego ,w ramach ochrony piasku i ekosystemu, mieszkańcy Sahary
    > odpowiednią uchwałą odpowiedniego ciała "demokratycznego"
    > będą mogli jeść tylko miejscowe ryby...,sadownicy z okolic Grójca nie
    > będą mogli produkowac jabłek i gruszek, natomiast w ramach wolności
    > będą mogli wybrać pomiędzy produkcją bananów i orzechów brazyliskich
    > etc.
    > Dla niektórych wyjście umysłowe poza własny interes, merdanie ogonem i
    > oglądanie "Jak oni śpiewają" jest niemożliwością.

    no włąsnei napisałęm że piszesz pierdoły...