  • Data: 2014-03-30 17:46:55
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.03.2014 10:46, Marek Dyjor pisze:

    > Religie powstały jako metoda wyjaśnienia dlaczego świat działa tak a nie
    > inaczej.
    > Być może to cecha mózgu która umożliwiła powstanie cywilizacji.

    Raczej "mimo której cywilizacje powstała". Zadowalanie się odpowiedzią
    "bóg to zrobił" na każdą zagadkę stawianą przez naturę nie prowadzi do
    postępu.

    > W pewnym momencie jednak religia stała sie obciążeniem bo stała sie
    > sposobem nie na wyjaśnienie jak świat działa tylko sposobem na rządzenie
    > ludźmi, na manipulowanie masami. Wtedy też stała sie wrogiem tych co

    Myślę, że od początku taka się stała. Zawsze był jakiś cwaniak, który
    przemawiał w imieniu bogów i miał wygodne życie z tego powodu.

    [ciach]

    > Dzisiaj religie są śmiesznym tworem kulturowym, nikomu do niczego już
    > dawno nie potrzebnym.

    Jak wyrostek robaczkowy - z którym w sumie nie ma problemu póki nie
    pęknie ;)