    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 19 Mar 2018 13:15:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Brak słupków granicznych kupowanej działki.
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 14:25:49 UTC-5 użytkownik gienek napisał:

    > Oczywiscie kaminne słupki są najlepsze, bo chyba są też nanoszone na mapy,
    > ale w mojej okolicy jest taka sytuacja że sąseidzi po nocach wykopują te
    > słupki i potem na swoje sposoby przesuwaja granice działek, więc wychopdzi
    > na to że tych słupków jeszcze trfzeba pilnować.

    Albo zgłaszać na policje takie postępowanie.

    Słupek, kamień to tylko znacznik. Troche inny niż siatka kartograficzna ale jednak
    znacznik.

    Teoretycznie nie ma problemu jak ktos go usunie albo zmodyfikuje jego pozycję. W
    praktyce może dojść do zasiedzenia i wtedy jest po ptokach. Nawet sąd to wtedy
    klepnie.

    Dlatego jesli to nie jest problemem to warto sobie jednak działke oznaczyc. A trudne
    to nie jest. Starczy otwór 1-1.5m. Do niego sypać kamienie i lać beton, w środek
    wstawić rury kawałek, do niej tez nalac betonu. Tak aby w efekcie powstała swego
    rodzaju gruszka.
    Po zalaniu zrobic fote takiego znacznika i kamienia.

    O ile kamien sie da latwo wykopac i przeniesc o tyle takiej gruszki bez solidnej
    koparki ruszyc sie nie da, a przynajmniej nie jednej nocy.

    Tak czy siak, w praktyce nie ma 100% pewnego sposobu na ustalenie granic. Ale
    poleganie na zapisach z siatki moze byc bolesne.

    Pol biedy jak to jest tylko pole. Zaora sie inaczej, wytyczy miedze i po sprawie.
    Gorzej jak ktos na takim polu postawi dom. Odkręcić sie tego łatwo nie da. A
    ewentualna rekompensata moze wiele nie pomóc bo działka moze sie okazac za mala na
    postawienie sensownego domu.

    Podczas tej mojej przygody z działką okazało się ze kawałek dalej granice innej
    działki zostały przesunięte o około 3,5m. I teraz 3,5m razy 300m długości działki
    robi sporą różnicę.

    Warto dbać o swoje.