eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
  • Data: 2015-07-28 14:33:16
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1d64ab74-cf3f-43b6-9ca2-1fa1f820d8dd@go
    oglegroups.com...

    > w zyci nie gloryfikowalem i nie bede komunizmu - ani zresztą zadnego
    > innego ustroju totalitarnego.
    > Mówie ze wbrew obłednej ideologii polityczno-gospodarczj udawalo sie zyc w
    > miare normalnie w sensie moralnym, wychowywac dzieci z oczywistoscia
    > rozroznienia doba i zła.

    A to zgoda :-)

    > Nawet gdy ktos kradł to wiedzial ze to zło.

    Z tym już nie do końca się zgadzam - ilu okradało zakład pracy i nie
    widziało w tym zła ? Co gorsza teraz po latach się do tego z duma przyznają?

    > I gdyby na tym sie skonczyło byłoby fajnie. Ale sie nie konczy - niedlugo
    > przyjdzie do ciebie jakis facet ktory w dowodzie bedzie mial napisane
    > "kobieta" i bedziesz sie wił by zachowac resztki
    > normalnosci mowiac do faceta facet - ryzykujac proces i odszkodowanie.

    Ale skąd znowu milczące założenie że to jakiś komplet. To co nie można mieć
    normalnych placów zabaw i normalnych rodzin? Dlaczego to łączysz - przecież
    to się nawzajem nie wyklucza.

    > Myslales ze konwencja to nic nie znaczacy krok. Ale nas kroją plasterek po
    > plasterku...

    Mnie nikt nie kroi. Co więcej jak medialna gorączka ucichła to niejeden
    ksiądz (i co najmniej jeden biskup) publicznie przyznali że konwencja nie
    tylko nie jest sprzeczna z nauka KK ale jest potrzebna aby zwrócić uwagę na
    istniejący a zamiatany pod dywan problem.

    A w prywatnej rozmowie jeden mi niedawno przyznał że porażką KK w Polsce i
    Europie jest to że to nie oni się upomnieli o kobiety. Gdyby to KK wyszedł z
    inicjatywą przypomnienia o prawach kobiet to po pierwsze lewackie media nie
    mogłyby protestować (bo zaprzeczyłyby samym sobie) a po drugie KK
    przypomniał by o sobie w pozytywny sposób, a nie tylko przy okazji sztucznie
    rozdmuchiwanych afer.

    > A ty musisz dostosowywac pojecie normalnosci do ich nienormalnych
    > pomysłów.

    Nie muszę :-)

    > Ja protestuje...

    Ja też ale nie przeciwko wszystkiemu jak leci po kolei.

    Niedawno na naszych "wieczorach czwartkowych" mieliśmy ciekawą dyskusję i
    jestem ciekaw też Twojego zdania :-)

    Czy w szkołach należy zakazać noszenia chust przez Muzułmanki?
    A jeśli odpowiesz "tak"
    To drugie: Czy w szkołach należy zakazać noszenia symboli religijnych?
    A jeśli odpowiesz "nie" to dlaczego?

    Osobiście na pierwsze pytanie odpowiedziałem "tak" a na drugie "nie". Po
    czym dostałem trzecie - to jaki symbol religijny może nosić muzułmanka skoro
    jedynym jaki dopuszcza jej religia jest właśnie chusta? No i przyznam że mam
    z tym kłopot - bo nie jestem przeciw chustom jako symbolowi religijnemu
    tylko jako utrudnieniu w identyfikacji. Ale pośrednio przy okazji zabraniam
    im _jedynego_ dopuszczalnego w ich wierze sposobu wyrażania swojej
    religijności. Stąd dylemat czy w imię solidaryzmu skoro im (Muzułmankom)
    zabraniamy to "naszym" (Katoliczkom) też zabronić czy nie?

    No i ciągle aktualne pytanie gdzie jest granica absurdu? Czy jak
    pogranicznik nie chce wpuścić kobiety bo na zdjęciu w paszporcie jest chusta
    z oczami i nijak nie może zweryfikować czy ta na zdjęciu to ta sama co stoi
    przed nim (ani nawet czy ta przed nim to w ogóle kobieta) - czy wtedy ten
    pogranicznik pogwałca jej prawa i dyskryminuje czy wręcz przeciwnie dobrze
    wypełnia swoje obowiązki?

    A jak ją wpuści a się okaże że to nie była ona tylko jakiś poszukiwany
    bojownik to do kogo pretensje?

    > owszem - to jeden z pozornie nic nie znaczacych metod atomizacji
    > spoleczenstwa.
    > Sam w sobie - jedno drzewo w lesie, nie ma o czym mówic.

    Moje wspomnienia temu przeczą :-) W blokach gdzie wisiały listy - nikt
    nikogo nie znał, a na wsiach czy w dzielnicach domków gdzie listy z
    nazwiskami nie wisiały - ludzie się znali i pozdrawiali.

    Moi dziadkowie jak byłem mały opowiadali o przedwojennym życiu w wolnej
    Polsce - bez problemu umieli wymienić z nazwiska wszystkich lokatorów swoich
    i sąsiednich kamienic - a lis z nazwiskami nie było :-)

    Pozdrawiam
    Ergie