eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 11 Aug 2015 07:16:00 -0700 (PDT)
    <4...@g...com>
    <mpv3pk$6l8$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mpvqf1$tme$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mq1q4o$v45$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq2595$fg$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mqa532$1rp$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mqcf65$a85$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 11:27:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Z punktu widzenia biologii i filozofii oczywiście człowiek, ale
    > formalno-prawnie człowiek to nie jest.

    > Z punktu widzenia polskiego prawa tak.

    no i dlatego pisze o schizofrenii. I dlatego to nalezaloby zmienic.

    > Nie, pokazuję ci absurdalność medycznego czy filozoficznego podejścia do
    > prawa.

    Ty naprawde masz zły dzien. Jakos panstwo sobie radzi z darmowymi biletami dla dzieci
    do lat 7 itp - naprawde jestes przekonany ze gdybysmy chronili zycie od poczecia to
    samochochody trzebaby inaczej homologowac?

    > Możesz to tak nazywać ale rozmawiamy o stanie prawnym a nie biologii -
    > biologia jest oczywista zarówno dla Ciebie jak i dla mnie.

    zatem postawie takie pytanie - czy bedac konsekwentny zaglosowalbys za tym aby zycie
    ludzkie rowniez przed urodzeniem bylo opisane w prawie jako zycie czlowieka?

    > No więc jak się okazało bez sensu - bo podpisał akt prawny ograniczający
    > zło. Jakiś biskup stwierdził że on to zło dopuścił i napisał idiotyczny
    > list.

    nie bez sensu - ale moze o tym skonczmy bo musialbym dokladnie napisac co juz
    napisalem. A tobie sie wydaje ze jestes madrzejszy, no to w porzadku :)

    > Z punktu widzenia doktryny KK jedyna akceptowalna forma to wtedy gdy
    > powstaje tylko jeden zarodek i jest on wszczepiany - tego polski KK nie

    nie widze przeszkod by bylo to 2 czy 3 byle wszystkie byly wszczepione.

    > Niektórzy etycy katoliccy odrzucają wszelkie formy sztucznego zapłodnienia
    > (nie tylko InVitro) jako "niegodziwe" - bo zapłodnienie (a więc życie) nie
    > powstaje w wyniki aktu miłości ale sztucznego działania. Przyznaję że tematu
    > od kilku lat już nie śledzę więc nie wiem czy wypracowano już jakiś
    > oficjalny kompromis.

    a nie wiem - zapewne takie pojedyncze invitro jako "niegodziwe" byloby niezalecane
    katolikom, ale do zaakceptowania jako prawo cywilne.

> [...]
    > tradycjonaliści twierdzą że człowiek ma się zdać na wolę Boga i jej nie
    > pomagać. "Postępowcy" twierdzą ze wolą Boga było danie nam rozumu i byśmy z
    > niego korzystali więc nie ma powodu by w pewnych wypadkach lekarz miał nie
    > pomów w powstaniu życia.

    > W ogóle ta dyskusja jest bardzo ciekawa i występuje jedynie w kościele
    > katolickim - tylko w KK w dzisiejszych czasach jeszcze jest miejsce na
    > filozofię i zastanawianie się co jest wolą boga. U protestantów działa
    > demokracja a u muzułmanów decyduje przywódca (i każdy może mieć inny

    fakt. Czyzby cywilizacja upadala a ostala sie jedynie w KK? To byłoby ciekawe
    spostrzezenie - a furia swiata wielka :)

    > Prenumerowałem przez lata a i teraz czasem czytuję - tyle że jak wezmę
    > jednocześnie TP i ND to widzę dwa zupełnie różne poglądy na te same sprawy i
    > oba podpisane ks. XXX :-) I bynajmniej nie chodzi o politykę ale właśnie o
    > sprawy moralności czy etyki :-)))

    bo jest jak mowie - czesc srodowisk mocno odeszla od dogmatu, do wiary. Boniecki mowi
    o nergalu "mily madry pan" , gdy nergal darl biblie i wolal zryjcie to gowno - zatem
    postawa religijna, poczucia sakrum bonieckiego jest mocno dyskusyjna. A przeciez to
    ich nadredaktor - i tanie myslenie jest tam na topie. Mial on na tyle honoru ze sie
    zamknal gdy dostal zakaz wypowiedzi.

    > numerze są artykuły o gospodarce, albo popularno naukowe i niestety są na
    > bardzo niskim poziomie merytorycznym -

    ale sa bledne czy uproszczone? Przegladam czasem, bledow jakis ewidentnych nie
    widzialem, co nie znaczy ze nie było.

    co wpływa na mój odbiór GN jako
    > całości - choć może pozostałe artykuły są nadal na dobrym poziomie.

    > Ja to rozumiem - wiem że tak być powinno - tyle że w praktyce często słyszę
    > głos potępiający jednocześnie i grzech i grzesznika. Może nie z ambony ale z
    > prawicowych mediów.

    no ale czy slyszales kiedykolwiek glos potepiajacy grzesznika ktory proboje z tym
    (swoim) grzechem walczyc? Jakos nie sadze. Pewnie slyszales o takim ktory mowi ze
    kosciol jest zly bo nie chce jego grzechu akceptowac.

    > Nie chodzi mi o prawo religijne ale stanowione (państwowe)

    ale prawa religijne byly bliskie proawu panstwowemu, mysl kontekstowo.

    > Tak to widzę patrząc na pierwszych chrześcijan - "prawo zezwalające na pracę
    > w niedzielę jest niezgodne z naszą religią więc my w niedzielę nie będziemy
    > pracować a niewierni jak chcą to niech sobie pracują co nas to obchodzi".

    mowisz o procesach ktore trwaly kilkaset lat, i niewiele zreszta o nich wiemy - aby
    je przelozyc na wspolczesny kosciol bez uwzgledniania rozwoju cywylizacji i kontekstu
    kulturowego. Jak na ciebie -niepowazne :)

    > Pomijasz drobny fakt że "niszczenie zarodków" jest zabijaniem w świetle
    > nauki KK czy biologii ale niewierzący (a i wielu wierzących) twierdzi
    > inaczej. Dlaczego uważasz że Twoje zdanie jest ważniejsze i to twoje
    > pojmowanie tego czym jest InVitro ma decydować o jego klasyfikacji? Ja się
    > z Tobą zgadzam - ale nie widzę powodu by moje lub Twoje zdanie narzucać
    > innym.

    Jesli ktos, nawet wiekszosc, jest ignorantem w dziedzinie biologii to nie widze
    powodu aby głupota stanowila prawo. Od tego sa specjalisci ktorzy opisuja fakt, a
    prawnicy zeby ten fakt opisac prawnie.
    Opinia miliona ignorantow biologicznych nie moze stanowic przeciwwagi dla 10
    biologow. Zreszta to dotyczy reszty zycia -mostow nie budujemy w oparciu o demokracje
    tylko nauke. Dlaczego akurat dla invitro mamy zrobic wyjatek to nie wiem. A wlasnie
    to proponujesz -uszanowac wole ignorantow.

    > Z punktu widzenia społecznego kradzież jest zła - ktoś coś stracił.
    > Zabójstwo jest złe - ktoś z niknął. Natomiast "niszczenie zarodków" przy
    > InVitro jest "niezauważalne". Dlatego nie można go porównywać z tym co
    > piszesz.

    alez oczywiscie ze mozna - bo sprawa sprowadza sie do dwoch kwestii -czy zarodek jest
    czlowiekiem (ustalismy ze bilogia mowi ze jest) i czy czlowiek moze zabijac
    czlowieka.
    Jesli umowimy sie jednorazowo i demokratycznie ze mozemy mordowac na razie tych
    ktorych nie widac to nie istnieje zaden powod aby mordowania nie zastosowac gdzie
    indziej np mordujac inwalidow, starych - moze potem tych ktorzy nie placa podatkow.
    Pozbycie sie moralnosci to pozbycie sie cywilizacji i prosta droga do zniszczenia
    spoleczenstwa. Z punktu widzenia społecznego to sie spoleczenstwu nie oplaca :)

    > Lepiej postaw inne pytanie - czy chciałbyś żyć w społeczeństwie gdzie każdy
    > może "spać" z Twoją żoną?
    > Zauważ że obecnym stanie formalno-prawny jest taki że jest to prawdziwe -
    > każdy może spać z każdym za obopólną zgodą.
    > Katolicy tego nie robią - dość jednoznacznie uznają za zło. Czy domagają się
    > by wprowadzić prawo tego zabraniające? Nie! Wystarcza im stan że sami tego
    > nie robią.

    ale roznice tych przykladow widzisz? Tam jest sytuacja silny-slaby, silny zabija
    slabego. Prawo ma chronic slabego bo on nie moze sie obronic sam.
    Tu jest sytuacja pewnego partnerstwa pan z pania za obopólną zgodą - ale znow: jesli
    jedna strona chce cos na drugiej wymusic to jednak napisalismy prawo ktore mówi stop
    i nazywa to gwaltem.
    Nie da sie takiego dobrowolnego partnerstwa zastosowac do aborcji/invitro bo strony
    sa skrajnie nierowne i dlatego trzeba chronic jak przed gwaltem.

    > No to przyjmij do wiadomości że dla innych te "zarodki' nie są ludźmi -
    > dlaczego więc chcesz ich "sądzić" za zabijanie ludzi?

    Opisalem wczesniej - ignorancja nie usprawiedliwia zbrodni.

    b.