eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Date: Wed, 19 Aug 2015 18:00:17 +0200
    <9...@g...com>
    <mqv2ok$lnt$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mqvao5$u6v$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mqvmg5$b6r$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <mr1ghd$djb$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mr1uq6$r3a$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:9654c33a-4891-4736-b95b-f194b68b4b45@go
    oglegroups.com...

    > no to chyba łatwo mozesz sprawdzic -zadzwon do weterynarza, spytaj co
    > biologia mowi w temacie, zajrzyj do ksiazek :) Nauka nie jest spod lady, z
    > tym
    > sie mozna zapoznac.
    > A tu zajrzyj jeszcze
    > http://www.fronda.pl/a/terlikowski-to-nie-teologia-a
    le-biologia-sklania-do-obrony-zycia,55642.html

    Nihil novi :-)

    Z tym że ludzki zarodek jest "ludzki" ja się zgadzam, że z niego wyrośnie
    "człowiek" oczywiście. Ale nijak z tego nie wynika że dwie połączone komórki
    to już "człowiek".

    Po to biologia wprowadziła odpowiednie słownictwo by poszczególne stadia
    rozwoju osobnika gatunku ludzkiego nazywać. Gąsienica nie jest motylem mimo
    że to ten sam gatunek. Jak jakiś motyl jest pod ochroną to nie dotyczy to
    gąsienicy i motyla, a tylko motyla.

    > to inny temat ale czemu mialbys nie popierac swoich slusznych przekonan?

    Bo nie jestem absolutem - nie mam pewności że moja racja jest mojsza niż
    twoja twojsza :-)
    Tam gdzie coś jest mierzalne można przedstawić dowód ale tam gdzie nie jest
    i jest tylko opinią trzeba liczyć się z tym że to ja mogę się mylić.

    > Jesli sa sluszne, spoleczenstwo na tym skorzysta to czemu nie. Narzucac -
    > co innego, ale przekonywac -czemu nie.

    Przekonuję - na ile mi argumentu pozwalają, ale w sposób pokojowy. Pisząc
    "szerzenie" miałem na myśli robienie czegoś na siłę (właśnie jak to ująłeś
    narzucanie). Oczywiście przedstawianie własnych poglądów jest jak
    najbardziej słuszne - ja się swoich nie wstydzę.

    > co znaczy -nie dziala zawsze? Nie masz zadnych dowodow ze dziala w ogole.

    Oczywiście że mam - wystarczy poszukać "pijana urodziła martwe dziecko" lub
    cos podobnego.
    To oczywiście skrajne (i późne) przypadki ale są. Co do wcześniejszego
    okresu ciąży pozostają jedynie dane statystyczne.

    > Uszkodzenia plodu pozniej -owszem. Ale dopóki nie ma wspolnego ukladu
    > krwionosnego to nie ma niebezpieczenstwa zatrucia alkoholem.

    Oczywiście.

    > czy zabicie przy strzelaniu na slepo ale z celem zamordowania przestaje
    > byc morderstwem a staje sie przypadkowym zabiciem? Slaba ta koncepcja.

    Ale nie moja :-)
    Etycy i teolodzy są zgodnie że złe postępowanie (grzech) jest wtedy gdy cos
    złego robimy świadomie i dobrowolnie.

    Nie da się _świadomie_ zastrzelić kogoś o kim się nie wie że stoi na wprost
    lufy. Można mówić o winie nie upewnienia się że linia strzału jest czysta
    ale nie o świadomym zabiciu kogoś. Wina jest oczywista - bo winą jest już
    samo narażenie kogoś, ale nijak nie jest to zabójstwo.

    > aha, wystarczy kilka razy nie trafic aby nie nazwac celową egzekucją a
    > zapewne wypadkiem :-)

    ???

    Skoro chcesz strzelać tak długo aż trafisz - to intencja jest jasna. Gdzie
    wątpliwości?

    > dostrzegam absurdalnosc przykładów. Zestawiasz probe celowego morderstwa z
    > przypadkowym a bardzo malo prawdopodobnym wypadkiem.

    Świadome niezapięcie pasów nie jest "wypadkiem"! Wypadkiem jest stłuczka
    która powoduje że to niezapięcie oznacza utratę czyjegoś życia.

    Zdecyduj się w końcu czy chcesz oceniać intencję czy skutek (fakt
    doprowadzenia do śmierci) czy musza być spełnione oba warunki
    _jednocześnie_.

    > Smieci na wejsci -smieci , owe wnioski, na wyjsciu :)

    Jak ktoś łyka pigułkę "after" nie wiedząc czy jest w ciąży to piszesz że
    świadomie zabija a jak ktoś celowo nie zapina pasów to nazywasz to
    "wypadkiem".

    Manipulujesz zmieniając znaczeniem słów i wychodzą Ci śmieci.

    Pozdrawiam
    Ergie