  • 51. Data: 2023-03-13 19:24:55
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Jak porządnie wykonasz ocieplenie ścian zew., to nie bedzie wialo.

    Też tak słyszałem.

    > Styropian przyklejaj na *ramke*, a nie na *placki* - jak to w 90% budów
    > tak się dzieje (partactwo).

    Tutaj akurat mam 4 dan :) Piana proszę kolegi, tylko piana. Zbudowałem
    termos, który przy prawie 5 krotnie większej powierzchni od mojego domu
    (z lat 80-ch, ściana 3W) pobiera porównywalną ilość energii do ogrzania.

    > Lub przed położeniem styropianu, otynkuj ściany.
    > Po wykonaniu powyższego nie będzie wialo na bank.

    Otynkowanie przy ceramice, ale przy innych bloczkach chyba niekonieczne.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 52. Data: 2023-03-13 19:25:46
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Ja mam parterówkę z ceramiki, a 6 lat temu, właśnie tutaj na grupie
    > pisali "tylko komórkowy". O wianiu z gniazdek coś tam słyszałem, ale
    > nigdy nie widziałem. Z zupełnie innych pobudek przed ociepleniem,
    > "przejechałem" pianką wszystkie pionowe szczeliny między pustakami. Może
    > to ma znaczenie.

    I pewnie rozwiązałeś problem zanim się pojawił, zupełnie nieświadomie.
    Super dla ciebie!

    Miłego.
    Irek.

  • 53. Data: 2023-03-13 19:46:18
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > E tam, wybierz gęściejszy albo silkę i nic nie pęknie jak będzie zgodnie
    > ze sztuką wymurowane. Uwierz mi :)

    Nie. Jak budowałem, to Ytong miał zapaść handlową na Pd Polski i z
    powodu braku bloczka 450 zaoferowali chyba 550 w tej samej cenie (piszę
    z głowy, w każdym razie chciałem średni, dali gęsty - wtedy). Dodali
    jeszcze pierwszą warstwę i szkolenie dla załogi. Fakt, trochę tego wtedy
    kupiłem. Pęka wszędzie, a dwa obiekty mają zupełnie niezależne
    fundamenty i to wierz mi, ja się w jednym z nich chowałem, a wiesz jak
    wyglądam. Grunt taki, że koparka musiała sobie łychą "nadziobać", żeby
    mogła coś zgarnąć (pojawiła się opcja spychacza, ale w efekcie wykonawca
    nie zdecydował się). Nie ma opcji, żadnej, aby fundamenty siadały.
    Zresztą nawet gdyby, to posadzka pod maszynami zrobiła by mi pierwszego
    fikołka przecież. Wiesz jak dokładne posadowienie jest wymagane.
    Kontrola raz na rok - nic nie poprawiam, nie ma potrzeby.

    Tak że Panie, nie ma opcji żeby nie pękało, tym bardziej że mam ściany,
    na których pęknięcie jest poziome i zaczyna się 1m od drzwi.... idzie
    pęknięcie i kończy się 0.5m przed kolejnymi. Pęknięcie nawysokości 1.5m
    od podadzki, w zasadzie to w połowie wysokości ściany, nie obciążonej
    pionowo ściany WEWNĘTRZNEJ (pięterko).

    > Ale ona też peką i jest krucha, pod względem mechanicznym niewiele się
    > rózni od zwykłego BK. A dużo gorzej sie ciągnie w niej wszelakie
    > instalacje.

    Wiesz, u mnie przez kilka lat też w zasadzie nie pękało. Za to nie
    słyszałem aby ktoś skarżył się na pękającą ceramikę.

    > I tak musisz je dodatkowo ocieplać a warstwa styropianu od środka rodzi
    > nowe kłopoty.

    No właśnie najciekawse jest to, że nie zrobię ściany o parametrach jakie
    ONI uzyskali. Wyobraź sobie bloczek powiedzmy 0.5m szeroki, z czego
    styro w środku jakieś 0.15m na oko z parametrem "na gotowo" 0.11. Jest
    też z gotowym tynkiem z jednej strony, takim kasetowym, więc jak komuś
    się podoba, to w zasadzie murując ma gotowe.
    Powiem Ci, zaczynam się zastanawiać nad ścianami 3W. Mam ochotę zrobić
    "pasywny i to bardzo", tylko widzę dwa problemy. Jeszcze nie wiem do
    końca w jaki sposób, a dodatkowo nie wiem czy mnie budżet nie zabije :(

    > Ale dach i tak będziesz miał drewniany więc i tak będzie skrzypieć,
    > kupisz dobre drewno impregnowane to kornika nie będzie, ale tanio też nie.

    W domu nie skrzypi, skrzypią balustrady, okna słyszę, dachu nie. W
    robocie też cisza, ale za to słychać zawirowania powietrza bardzo. Nawet
    linie WN grają aż miło :( W życiu bym nie powiedział że tak potrafią.
    Jak na fujarkach dosłownie.

    > Został jeszcze beton i keramzyt, pustaki keramzytowe to jeszcze większe
    > guano od ceramicznych, wiem bo robiłem z tego. Więc odpadają, zostaje
    > beton, on  trochę kłopotliwy i kosztowny w wykonaniu ale odpowiednio
    > zazbrojony na pewno nie popęka :)

    Te bloczki co to takie podejrzane, to właśnie do zalania betonem są.
    Więc wytrzymałe toto będzie bardzo, pełne na jakieś 15cm głębokości od
    wewnątrz i z zewnątrz, no najzwyklejsza ściana 3W z tego wychodzi.
    Podoba mi się, ale nie podoba mi się że 1m2 ściany na gotowo kosztuje
    600PLN, ale po prawdzie to nie wiem jak bardzo mi się to nie podoba. ;)

    Miłego.
    Irek.

  • 54. Data: 2023-03-13 19:49:04
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Dziwne. Jak dla mnie to po prostu fundamenty siadły.
    > Były badania gruntu przed budową?

    Nie, to nie to, zobacz co Januszowi odpisałem w tym temacie.

    > Raczje wątpliwe aby _bloczki_ betkomu się kurczyły. Jeśli coś pęka,
    > to musi siadać, albo nie było przewiązań ze słupami, zbrojenia okien,
    > albo podciągi uwalone (za płytko, za dużo etc.).

    Kolega Twardy podał stronę z opisówką, tam piszą że jednak się kurczą i
    to by się zgadzało. Może jak poleżą gdzieś z rok, dwa na dworze, to
    mniej, ale ja dostałem świerze i jest zonk.

    > Wg mnie kolejność przy ściane 2W jest taka:
    >
    > 1. Bloczek wapienno piaskowy (naturlany, wytrzymały, masywny)
    > ... i długo nic.

    Też się zaczynam skłaniać. Zobaczymy jak wyjdą wyceny.

    Miłego.
    Irek.

  • 55. Data: 2023-03-13 19:52:16
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Prawda, takie budownictwo widziałem od południowej od Hiszpanii po
    > południowy Egipt (w Egipcie obowiązkowo zbrojenia wystające ze stropu,
    > podobnie w Bułgarii).
    > Nawet u nas pewnie by się sprawdziło. Przy 20 cm styro na ścianie od
    > zewnątrz, nie ma znaczenia jaką przenikalność ma ściana nośna.
    >
    > TG

    Daleko szukacie, ja mam tak wybudowane 2 obiekty. W zasadzie Ytong jest
    wypełnieniem i mogło by go równie doberze nie być, a i tak pęka! Ale
    przyznaję się, wszystko szło na cienkiej zaprawie, częściowo wersji
    zimowej nawet. Takie były czasy, trendy. Murowanie szło balonem, ale z
    efektów przestałem być zadowolony po kilku latach.

    Miłego.
    Irek.

  • 56. Data: 2023-03-13 20:28:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 19:46, Irek.N. pisze:
    > Te bloczki co to takie podejrzane, to właśnie do zalania betonem są.
    Daj linka do nich, a z resztą posta to zadzwonie bo nie chce mi się tyle
    pisać :)

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2023-03-13 20:32:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Prawda, takie budownictwo widziałem od południowej od Hiszpanii po
    > południowy Egipt (w Egipcie obowiązkowo zbrojenia wystające ze stropu,
    > podobnie w Bułgarii).

    Ten "obowiązek" wynika z tamtejszego prawa. "Są druty, bo tam panie ma
    być jeszcze jedna kondygnacja, ale teraz nie mam pieniędzy żeby skończyć".
    A od nieukończonych domów podatków się nie płaci.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2023-03-13 20:38:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 19:16, Irek.N. pisze:

    > Też tak uważam.
    > Irek.

    A co macie na myśli pisząc "amerykański szkieletor"? Bo to tak jakby
    pisać "polski murowaniec".

    Może być wątły, może być solidny. Kwestia pieniędzy.

    A pewnie krytykanci zrobią potem "polski dach" z mokrego drewna, które
    skrzypi i się skręca samo z siebie - nawet bez wiatru.

    --
    MN

  • 59. Data: 2023-03-13 21:01:12
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 20:28, Janusz pisze:
    > Daj linka do nich, a z resztą posta to zadzwonie bo nie chce mi się tyle
    > pisać :)

    https://www.youtube.com/watch?v=QqX1PQoIZxg

    Parametry to nawet w opisie filmu są :) Tak sie chwalą.

    Irek.

  • 60. Data: 2023-03-13 23:00:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 21:01, Irek.N. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=QqX1PQoIZxg
    >
    > Parametry to nawet w opisie filmu są :) Tak sie chwalą.
    No ciekawe, nie wiem czy zauważyłeś ale dość sporo zbrojenia 'idzie' na
    ścianę i robi klatkę Faradaya.

    --
    Janusz