  • 1. Data: 2009-06-24 08:39:27
    Temat: Budowa domu tak tania, jak w 2006 r.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Budowa domu tak tania, jak w 2006 r.
    2009-06-24, 08:24
    Z wyliczeń "Gazety Prawnej" wynika, że koszty budowy domów spadły do poziomu
    z 2006 roku. Cały czas tanieje robocizna, materiały ścienne, styropian,
    tynki i stolarka okienna. W porównaniu z jesienią ubiegłego roku inwestor
    może zaoszczędzić 135 tys. zł.

    "W ciągu ostatnich trzech miesięcy koszt budowy 150-metrowego domu spadł o 6
    proc. W porównaniu z jesienią ubiegłego roku ten spadek wynosi 30 proc.
    Dzisiaj na budowę 150-metrowego domu w tzw. stanie deweloperskim trzeba
    wydać ponad 317 tys. zł - o prawie 135 tys. zł mniej niż w październiku 2008
    roku. - Ceny materiałów budowlanych i robocizny wróciły do poziomu z roku
    2006. Producenci nie będą już jednak skłonni do dalszych obniżek cen, bo
    mają tylko minimalne zyski - mówi Lechosław Nykiel z Katedry Inwestycji i
    Nieruchomości Uniwersytetu Łódzkiego.", czytamy w "GP".

    "Według ekspertów czeka nas więc okres stabilnych cen w budownictwie
    jednorodzinnym. Już ostatnie trzy miesiące przyniosły tylko niewielkie
    zmiany. Na pewno nie ma już sytuacji, w której każda nowa dostawa towaru do
    składu budowlanego jest tańsza. W ostatnim czasie staniały jeszcze nieco
    materiały ścienne, styropian, tynki oraz stolarka okienna. Z drugiej strony
    niektóre materiały budowlane w ostatnim czasie zdrożały. Więcej trzeba
    zapłacić za drewno na więźbę dachową (750-850 zł za m3), za dachówki
    cementowe (26-28 zł/szt.), glazurę i instalację wodno-kanalizacyjną.",
    informuje gazeta.

    Bo ubiegłorocznym boomie na nieruchomości spadają nie tylko koszty budowy
    domu, ale również ceny mieszkań w miastach. Mniejsza dostępność kredytów,
    załamanie koniunktury i gorsze prespektywy rynku pracy powodują coraz
    mniejszy popyt na materiały budowlane i wstrzymanie planowanych inwestycji.
    Analitycy rynku prognozują, że koszty budowy domu nie będą już dalej spadać,
    i jeśli ktoś ma w planach budowę, to w tej chwili jest dobry moment na jej
    rozpoczęcie.

    Więcej szczegółów w "Gazecie Prawnej" w artykule pt. "Budowa domu tak tania,
    jak w 2006 r." autorstaw Romana Grzyba.

    źródło: Gazeta Prawna

    Krzysiek

    begin 666 timeIconGrey.png
    MB5!.1PT*&@H````-24A$4@````<````'" (```!+,,"$`````7-21T(`KLX<
    MZ0````EP2%ES```+$P``"Q,!`)J<& ````=T24U%!]@&"@PT'0-R1VP````W
    M241!5 C78_S__W]69B8#$I@V?3I#9D;&?U20F9'!!)%'4\[$@ T@1+,R,^$Z
    >6! V( %&K&X``#TL(N*,QF&7`````$E%3D2N0F""
    `
    end

  • 2. Data: 2009-06-24 09:45:51
    Temat: Re: Budowa domu tak tania, jak w 2006 r.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiedz to "fachowcom" w duzych miastach.

    Zaden jakoś nie chce wziąć mniej za układanie glazury czy parkietu, ani nawet za
    szpachlowanie z malowaniem.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-06-24 09:52:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >Powiedz to "fachowcom" w duzych miastach.

    >Zaden jakoś nie chce wziąć mniej za układanie glazury czy parkietu, ani

    U nas(miasto 40tys mieszkańców) biorą taniej. Glazura od 20zł/mkw,
    szpachlowanie z malowaniem od 11zł
    Wcześniej brali wiecej.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-06-24 11:45:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zazdroszczę.
    50-70 zł.
    Co prawda chciałbym zobaczyć robotę jednych i drugich dla porównania, bo partolenie
    "wiejskich układaczy" (bez obrazy, ale zniwa i podorywki nie trwają cały rok) nie raz
    wołało o pomstę do niebios.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-06-24 11:49:30
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Powiedz to "fachowcom" w duzych miastach.
    >
    > Zaden jakoś nie chce wziąć mniej za układanie glazury czy parkietu, ani nawet za
    szpachlowanie z malowaniem.
    > JaC

    powoli znowu mamy rynek inwestora nie wykonawcy, firmy już same szukaj
    roboty.

  • 6. Data: 2009-06-24 12:01:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >partolenie "wiejskich układaczy" (bez obrazy, ale zniwa i podorywki nie
    >trwają cały rok) nie >raz wołało o pomstę do niebios.

    U was partolą tak samo tylko dwa razy drożej sobie za to liczą.;))

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-06-24 13:24:11
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bywa - partolą jednak trochę mniej, a liczą znacznie więcej ;-)
    BTW czy "na wsi" królują jeszcze plastikowe listewki narożników?

    Co do ceny budowy domu - cement potaniał, bloczki itp. itd. co było łatwe do
    przewidzenia podczas gorączki 2006 r. gdy sporo producentów zainwestowało w nowe
    linie.

    Robocizna jednak nie jest aż tak elastyczna cenowo.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-06-24 13:51:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >Bywa - partolą jednak trochę mniej, a liczą znacznie więcej ;-)
    >BTW czy "na wsi" królują jeszcze plastikowe listewki narożników?

    nasi fachofcy za 20zł tego nie uzywają.
    Ale ci u was za 50-70zł to napewno mają to wliczone w cene;))

> [...]
    >zainwestowało w nowe >linie.

    >Robocizna jednak nie jest aż tak elastyczna cenowo.

    Jest- tylko większość inwestorów nie potrafi z fachowcami negocjować. Albo
    uważają tak jak Płaszczyca że musi być drogo aby było dobrze. I takim
    myśleniem godzą się na naprawdę czasami chore stawki.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-06-24 14:12:36
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik kris napisał:

    > Jest- tylko większość inwestorów nie potrafi z fachowcami negocjować. Albo
    > uważają tak jak Płaszczyca że musi być drogo aby było dobrze. I takim
    > myśleniem godzą się na naprawdę czasami chore stawki.

    pytałem już Ciebie w innym wątku, zapytam ponownie:
    jak mają wyglądać negocjacje z wykonawcą, gdy wyceny podane przez
    kilka firm różnią się o 5% chociaż ja uważam, że są zawyżone o 50% jak
    nie o 70%?

    pozdrawiam

    mcs

  • 10. Data: 2009-06-24 15:03:25
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ile m2 Twój "fachowiec" ułoży na godzinę (ze wszystkim - z przygotowaniem podłoża, z
    przygotowaniem materiałów, z wycięciem otworów pod armaturę i elektrykę, z
    zeszlifowaniem krawędzi, z ułożeniem, z uprzątnięciem po robocie, z zafugowaniem po
    tygodniu przerwy)?
    JaC

    -----