    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Date: Sat, 30 Jul 2016 20:45:39 +0200
    <nn4msg$o8d$1@node2.news.atman.pl> <nn4neg$q1r$1@node1.news.atman.pl>
    <5795f693$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5795fe90$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57961567$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <57965527$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <579676d3$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>

    > Musisz jeszcze wiedziec, ze ludzie nie zdaja sobie sprawy z tego, ze jak beda
    > budowac systemem "szukam pojedynczych ekip do wszystkiego" to budowa okazuje
    > sie byc tansza o 100-200 tys w stosunku do wyceny jaka widnieje w
    > kosztorysie dolaczonym do projektu, czy w stosunku do ceny jaka zaproponuje
    > im firma-developer budujaca domy pod klucz.

    Ja Cie zrozumiałem że wszystko robi jedna ekipa - to zgoda. Ale
    najczęściej to jednak ludzie budują systemem gospodarczym, co nie znaczy
    że tych ekip jest 30.

    Zazwyczaj osobna jest na:
    - fundament, mury i strop
    - dach
    - hydraulika
    - ogrzewanie

    Czyli z wykańczaniem co najmniej 5. Do wykańczania jeden znajomy na
    początku brał do każdej pierdoły "kto szybszy ma termin za rozsądne
    pieniądze", ale szybko policzył że jak tynki kładzie kto inny, a kto
    inny glazurę, kto inny wylewki a kto inny układa panele; to ten drugi
    zazwyczaj chce ekstra za dodatkową robotę, bo "o panie kto panu tak
    spierdolił, to będzie trzeba poprawić...".

    Tych ekip więc często zamyka się liczbą 5-7.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz