    Subject: Re: Budowa szklarni, tunelu foliowego.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: A S <a...@e...pl>
    Date: Sat, 25 Apr 2020 09:56:47 +0200

    W dniu 2020-04-24 o 21:09, sirapacz pisze:

    > Zrób ze stali jeśli ma być trwałe. Pomaluj 2 razy corriną i wystarczy. U mnie
    wystarczyło na 15 lat:) Może 20.
    > Jak chcesz się pobawić ot tak to rury PP nie są złe, ale będziesz ganiał tunel po
    okolicy jak zawieje:)))

    Zrobiłem tak:
    https://images91.fotosik.pl/353/424910fb46787bc0med.
    jpg
    https://images91.fotosik.pl/353/3a4581e7c458f923med.
    jpg

    Kręgosłup to 4 profile zamknięte wbetonowane w ziemię, u góry połączone takimż
    profilem (spawanie).
    Wręgi to pręty zbrojeniowe fi=12mm, także dospawane a na dole lekko wbetonowane. Cała
    konstrukcja została pomalowana i poowijana taką gąbką, co jest niepotrzebne, bo w
    upale gąbka się rozsypała a naciągnięta folia dobrze leży na gołej stali.
    W przód i tył wstawione ramiaki z desek (wejścia), zasłaniane niewidocznymi tu
    ramiakami z folią, bez jakichs zawiasów, na troczki ze sznurka :) Folia najlepsza z
    mozliwych, leży cała 5 rok. Bardzo ważne te listwy drewniane na dole i mniej więcej w
    połowach wysokosci. Faktycznie podgniwają, ale trudno. Każda złożona z dwóch listew,
    przyszczypujących folię po całości. Folia musi być ekstremalnie naciągnięta, bo wiatr
    ją porwie. Naciąganie w dół, przyszczypywanie (trzeba troche ruszyc głową i mieć
    pomocników, szczypanie z owinięciem i dokręceniem drugiej połówki listwy.
    Przyszczypnięte takze pręty zbrojeniowe), nadmiar przysypany ziemią i czymś tam
    obłożony.
    Na fotce jest stan zerowy 2016 i stan obecny. Te flaki na górze to zmiętolone
    agrowłókniny, służące do ochrony przed zbyt ostrym słońcem.
    Zona nie wychodzi ze szklarni. Jestem bohaterem domu. Tylko czasem zganiam kota z
    góry ale jakos nie widac dziur po pazurach.
    Aha, całość przykryta jednym arkuszem. Rozmiar trzeba dobrać do folii.
    pozdr
    --
    A S