    From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa wieloletnia
    Date: Wed, 26 Aug 2009 10:43:08 +0200

    > wymysliłem sobie, że rozłożę budowę na dość długi okres czasu (4-5lat)

    tak jak i ja :)

    > Z tego co wiem pozwolenie na budowę jest ważne 3 lata

    a nie 2 ?

    > - Co oznacza dokałdnie "rozpoczęcie budowy" ?

    Wpis kierbuda p.t. 'wbito szpadel w ziemie'.

    > - Co oznacza termin "przerwanie robót na 3 lata" ?

    A nie 2 ? Chyba brak wpisu kierbuda. Ale mozesz robic wpisy typu
    'przeniesiemie humusu z kata poludniowo-wschodzniego w kat
    polnocno-zachodni'.

    > Czy to oznacza, że moge przerwać budowę np na 2,5 roku po czym wykonać
    > jakiś kolejny drobny etap (zakończony wpisem do dziennika budowy) i ten
    > 3-letni okres biegnie od nowa ?

    AFAIK tak.

    > - Co z kierownikiem budowy. Czy w okresach przerw w budowie musze cały
    > czas mieć "zatrudnionego" tego samego kierownika budowy i czy ewentualnie
    > po np 2,5 rocznej przerwie mogę wyznaczyć kogos innego do tej roli?

    Nie wiem, jak to jest ze zianami kierbuda, rozne tu krazyly wersje.
    IMO zmieniasz sobie dowolnie, tylko bron boze nie dawaj mi dziennika do
    reki.
    Ty trzymasz dziennik (oburacz), on wpisuje co trzeba, a potem zabierasz
    dzinnik.

    > Czy moge budowe podzielić na etapy i czy nie ma tu jakichś pułapek:
    > - stan zerowy,
    > - wybudowanie ścian (czy mozna pozostawić "dom" bez dachu np na zimę czy
    > raczej tego unikać)

    Jak oslonisz mury od gory (folia,papa), to niz zlego sie nie stanie.

    > - wybudowanie dachu i doprowadzenie do stanu surowego otwartego
    > - stan surowy zamknięty
    > - wykończenie

    Ja zamyslalem o takich etapach (co roku 1 etap):
    1) humus, wykop, lawa, fundament z bloczkow + instalacje przechodzace
    przez lawe, smolowanie
    2) ocieplenie, zasypanie z zewnatrz i wewnatrz, sciany, strop, przykrycie na
    zime
    3) wiezba i dach
    4) wylewki i instalacje w wylewkach, tynki, stolarka (okna i drzwi)
    5) ocieplenie zewnetrzne, tynki zewnetrzne
    6) ...

    pozdrawiam
    pluton