  • 11. Data: 2016-06-09 23:21:14
    Temat: Re: Budowanie w pojedynkę
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:51:38 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Czy to jest możliwe? Budynek parterowy, ok 130m2. Bez pomocy
    > firmy/ekipy. Sam wbił pierwszy szpadel, wykopał fundamenty, zrobił
    > zbrojenia. Wszystko czytając z projektu. Oczywiście w jakiś

    Niby sie da ale zebym specjalnie polecał to nie - to zadanie dla maniaków :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

    ba, nawet projekt sam se narysowałem :-) W tą pojedynkę to troche przegiecie, bo
    dzieciów trzeba było zagonic, rodzinka czasem pomogła.

    No i to długo trwa. Trzeba pogodzic prace zawodową z budowaniem.

    b.

  • 12. Data: 2016-06-10 00:30:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 23:21:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Niby sie da ale zebym specjalnie polecał to nie - to zadanie dla maniaków :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

    Zawsze jak to ogladam zastanawiam sie - gdzie Ty na tym dachu masz krokwie
    kalenicowa badz cokolwiek innego, co trzyma w kupie te krokwie zeby sie
    nie przekipnely na bok? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-06-10 07:15:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 00:30:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zawsze jak to ogladam zastanawiam sie - gdzie Ty na tym dachu masz krokwie
    > kalenicowa badz cokolwiek innego, co trzyma w kupie te krokwie zeby sie
    > nie przekipnely na bok? :)

    krokwie sa wysunięte na dole i skręcane z belkami stropowymi. No i całosc jes pokryta
    OSB - to usztywnia ostatecznie.

    b.

  • 14. Data: 2016-06-13 15:34:36
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:51:38 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Czy to jest możliwe? Budynek parterowy, ok 130m2. Bez pomocy

    da się:-), sąsiad górnik poszedł na emeryturke i postawił sobie chałupe około 120m2.
    NIe jest idealnie ale zrobił to sam i się na tym uczył. Jak skończył swoją postawił
    dom córce :-)

    uciu

  • 15. Data: 2016-07-01 14:17:55
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 09 Jun 2016 08:50:49 +0200
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Czy to jest możliwe? Budynek parterowy, ok 130m2. Bez pomocy
    > firmy/ekipy. Sam wbił pierwszy szpadel, wykopał fundamenty, zrobił
    > zbrojenia. Wszystko czytając z projektu. Oczywiście w jakiś
    > krytycznych momentach gdy nie jest możliwe z powodów fizycznych
    > zrobić coś w pojedynkę korzystał z pomocy drugiej osoby.
    > Zna ktoś z Was taki przypadek a może sam przez takie budowanie
    > przeszedł? Ile czasu mu to zajęło?
    > Ewentualnie pełnił rolę pomocnika mając na danym etapie (fundamenty,
    > ściany, strop, dach) tylko jednego (ważne) fachowca (od danego
    > etapu).

    Miałem się nie odzywać bo to dosyć osobiste. I nawet nie wiem czy Marka
    to jeszcze interesuje, ale ku przestrodze ...

    Jeżeli pomagać ma Ci rodzina (u mnie Ojciec) jako trzecia ręka i często
    nie słucha cię, ma własne zdanie jak ma być zrobione, popija jeszcze
    często, jest uparty, nie kupowanie materiałów jest dla niego
    oszczędnością(!), oszczędza 2 zł na segregacji śmieci (14zł
    niesegregowane, 12 segregowane), obiecuje cię słuchać i wraz
    robi swoje, obiecuje nie wtrącać a strzela obrazy co chwila, nadal sadzi
    sobie drzewka wg. własnego uznania na twojej części działki
    (robi ci dobrze?) itd.itp. i nawet nie reaguje na twoje 2000% wzrost
    wypowiadania słów na K - to odpuść sobie.

    Bo ja zjadłem już sporo relanium od tego pomagania tatusia.
    A jako jeden z dziesiątków przykładów, podam:

    - Uczucie stojącej betoniarki z 30 tonami betonu - przed czereśnią
    fi30cm+, bo uparł się, że przejedzie (ja twierdziłem że nie).
    Uprzedzę ciekawość, beton pojechał inna budowę, ale powinni wylać
    na jego część działki, może by to coś dało.

    Koszty pomocy tatusia dawno pochłonęły planowane zyski, myślę że jest
    już sporo drożej niż ekipa na której chciałem zaoszczędzić. Materiały
    niszczeją, rodzina wkurwiona tym budowaniem, ja wściekły, a tatuś nie
    odpuszcza - uznał chyba że ja nie potrafię i on musi mi co raz pomagać.
    Jak mu coś powiem do ucha, idzie się nachlać i za kilka dni zaczyna
    znowu swoje.

    Od 3 lat, każdego dnia, zastanawiam się czy mam jeszcze siłę to budować.
    Chyba jestem uparty - po tatusiu ;-)

  • 16. Data: 2016-07-01 16:48:12
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:51:38 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Czy to jest możliwe?

    Zdarzają się i takie przypadki, że chłop buduje 10 lat i potem padnie.
    A z czasem do wdówki przyjdzie następca "na gotowe".

    --
    bajcik

  • 17. Data: 2016-07-03 01:46:21
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 13:17:57 UTC+1 użytkownik jedenptak napisał:

> [...]
    > znowu swoje.
    >
    > Od 3 lat, każdego dnia, zastanawiam się czy mam jeszcze siłę to budować.

    To ja mam lepszego ojca. Jest u mnie kierownikiem budowy :)

  • 18. Data: 2016-07-03 01:47:40
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 22:21:15 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > No i to długo trwa. Trzeba pogodzic prace zawodową z budowaniem.

    Dlatego za miesiac sie zwalniam z pracy zeby sie zajac budowa :))) A na razie mam 2
    tygodnie urlopu w tym samym celu :)))

  • 19. Data: 2016-09-26 10:50:36
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Fri, 1 Jul 2016 14:17:55 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

> [...]
    > zaczyna znowu swoje.
    >
    > Od 3 lat, każdego dnia, zastanawiam się czy mam jeszcze siłę to
    > budować. Chyba jestem uparty - po tatusiu ;-)

    Czy jest wykrywacz do pieniędzy? :) Tatuś zakopał w słoiku w piwnicy
    20tys, miałem je obiecane przed rozpoczęciem budowy i zostały doliczone
    do analizy wykonywalności budowy domu. Na wiosnę jeszcze podobno były,
    niedawno poprosiłem o przeliczenie by wiedzieć na czym stoję.

    Byłem dziś w banku, nie mam już (budowa trwała zbyt długo i wiele
    rzeczy się zmieniło) zdolności kredytowej dla analityka by udowodnić że
    dam rade wybudować w te wymagane 2 lata dom. Teraz brakuje 50tys+.

    Tatuś swoim wpieprzaniem się w moje obmyślone plany budowy załatwił
    mnie bez mydła. Kończę na lanym stropie poddasza (jeszcze jeden plus
    jego budowy) i dołączam do straszydeł stojących latami.

  • 20. Data: 2016-09-26 11:26:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 10:50:36 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:
    > Tatuś swoim wpieprzaniem się w moje obmyślone plany budowy załatwił
    > mnie bez mydła. Kończę na lanym stropie poddasza (jeszcze jeden plus
    > jego budowy) i dołączam do straszydeł stojących latami.

    Nie wiem czym się parasz zawodowo, ale najczęściej jedyną szansą
    na popchnięcie budowy jest wyjazd gdzieś na "zachód", zarobienie
    normalnej kasy i powrót na budowę...

    L.